Gå till innehåll

fj0rtisdisco krossar micro, eller?

Recommended Posts

Postad
gör det när jag kmr hem inatt OM JAG KMR hem ( siktar på bortamatch ;) ), förballe nu ;)

siktar iaf på 250+ poäng, om jag ska gå gymnasium i framtiden. Ska iaf ta ett pausår om inte mer för jag är allmänt skoless atm och vill resa osv

Ruscha igenom gymnasiet istället. Drar du 250+ på högstadiet klarar du allt på gymnasiet enkelt.

Lycka till med bortamatchen.

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jaja lätt, om du fixar 250+ kan du i princip gå vilken linje du vill. Och de linjer som kräver 300+ (typ... "veterinärlinjer" på gymnasiet?) är ju fan bara ett skämt. Alla gymnasium är i princip lika bra om linjen är densamma. Skulle faktiskt tro att det är bättre att söka in på ett program på en icke-populär skola då det är lättare att hooka 20.0 där då betyg faktiskt fortfarande, och alltid kommer vara, relativt, en gnutta, men ändå. Att söka in till "prestige-gymnasium" är så fruktansvärt onödigt och jag tror som sagt man förlorar mer på det än man tjänar, om man redan har motivationen vill säga.

Postad
Nöten med bortamatch!

Allvarligt, paus efter 9an o ut o resa? Tror inte ja hört många som gjort det, stekigt!! Ett tips bara, bli inte för bekväm med pokerdegen och fimpa skolan/sumpa betygen... vägen tillbaka är seeeeeeg..känner några som typ vart där ;)

blev en bortamatch trots allt, sjukt spårad kväll kmr nog sammanfatta den senare helt sick ;o

Jo paus blir nog nöten, när jag e sjukt skolless, ger ju att ge sig in på något om jag inte orkar göra det.

Ruscha igenom gymnasiet istället. Drar du 250+ på högstadiet klarar du allt på gymnasiet enkelt.

Lycka till med bortamatchen.

TACK!, det är ju också ett alternativ. Men plugga är inte min grej just nu iaf. Vill livsnjuta ett år.

Jaja lätt, om du fixar 250+ kan du i princip gå vilken linje du vill. Och de linjer som kräver 300+ (typ... "veterinärlinjer" på gymnasiet?) är ju fan bara ett skämt. Alla gymnasium är i princip lika bra om linjen är densamma. Skulle faktiskt tro att det är bättre att söka in på ett program på en icke-populär skola då det är lättare att hooka 20.0 där då betyg faktiskt fortfarande, och alltid kommer vara, relativt, en gnutta, men ändå. Att söka in till "prestige-gymnasium" är så fruktansvärt onödigt och jag tror som sagt man förlorar mer på det än man tjänar, om man redan har motivationen vill säga.

Tack steve, alltid lika klokt!

någon som har fjortisdiscos nr? pm asap :)

fixat nu gubben, chill hos mig ikv ?

sammanfattning av mitt livs sjukaste ikväll kommer senare idag

liten spoiler i vitt för den som vill se,

Blir erbjuden att krossa svärd med min bästa barndomskompis, tackar självklart nej. Han tiltar sönder och lägger världens ramsor på mig, snor min jacka med alla kort i och drar ;(

Postad
Men plugga är inte min grej just nu iaf. Vill livsnjuta ett år.

Välj något lätt på gymnasiet då, har du 250+ på högstadiet kommer du klara gymnasiet utan att plugga sas =) bara njuta av tiden och spela poker, ta studenten är grymt nice!

Postad

Man lägger inte upp en krossa-svärd-serve och låter folk sitta o vänta på smashen i flera dagar.. och förresten, gymnasiet kommer du vilja gå så fort du kan. Vet hur du känner dig och är innerligt glad att jag upptäckte pokern när jag bara hade ett år kvar. Iofs klonkade jag HP (vilket ju alltid är ett alternativ om man vill slappa med G i allt), men suger ändå nåt brutalt nu. Resa är inte kul under ett helt år (kosta multum dessutom), studenten för dina vänner kommer suga (för dig obv) och du kommer ha sjukt tråkigt medan dina vänner går i skolan på dagarna.

Good luck med allt iallafall!

Postad
Man lägger inte upp en krossa-svärd-serve och låter folk sitta o vänta på smashen i flera dagar.. och förresten, gymnasiet kommer du vilja gå så fort du kan. Vet hur du känner dig och är innerligt glad att jag upptäckte pokern när jag bara hade ett år kvar. Iofs klonkade jag HP (vilket ju alltid är ett alternativ om man vill slappa med G i allt), men suger ändå nåt brutalt nu. Resa är inte kul under ett helt år (kosta multum dessutom), studenten för dina vänner kommer suga (för dig obv) och du kommer ha sjukt tråkigt medan dina vänner går i skolan på dagarna.

Good luck med allt iallafall!

skriver klart den när ork finns. Mår fan inte bra nu. Med HP menar du högskoleprov?

Det enda jag ser framemot är studenten. Och jag har ingen aning om vad jag vill bli, när alla är så högt utbildade i familjen finns som ingen plats för mig i familjeföretaget. förrutom göra det dom andra inte vill göra.

Postad

Om jag får säga mitt, så ska du gå gymnasiet direkt, ju fortare desto bättre :)

Samspelet mellan kambrater tycker jag håller MYCKET högre standard än högstadiet. Om du läser en linje du gillar, så kommer du med största sannolikhet att ägna massor av tid med likasinnade, vilket gör skolgången mycket mycket MYCKET roligare.

När jag gick i gymnasiet så var de 70/30 till polarna lixom, de va hela grejen. Så fort någon va borta, så bara; "Var är x? Öh x-kompis, du bor nära honom, hört av honom?" Ah tror han är hemma och sover. Så turades vi om att ringa 10 samtal var tills han svara eller vi hade ringt sisodär 100 samtal. Så att försova sig gick inte göra i min klass ^_^

Nu har jag ingen koll på var du bor, men du har säkerligen ett gäng gymnasium att välja på. Vill du slappa så är JohnBauer de ultimata alternativet, så var de för mig iallafall. Kunde fixat fan så mö bättre betyg än vad jag har, men man var ju skoltrött redan innan man började ;)

En sak till som jag kom och tänka på är att, om du börjar gymnasiet direkt efter du slutat högstadiet så kommer du med folket som är lika gammla och de spelar imho också stor roll. För för mig var de så att vi var ett gäng som mognade i samma takt, när man började så var de fortfarande fjantrier, mopedsnack och tuffa cykeltrix som va aaaaascooolt. Men sen så insåg man att man är påväg och bli vuxen och de kanske också är dags för att växa upp lite. Vi hade en i våran klass som var året äldre och jag kände själv att "fan va mogen han är!" Jag hade sjuk respekt för honom då han kunde alla dom där fräsiga orden och va tuff i allmänhet. Låter lite som en klycha men det spelar roll.

Bättre att börja gymnasiet, om du inte trivs, hoppa av N GO PROOO HOE!

Du får ursäkta, orkar inte läsa igenom texten utan har bara bombat ner allt i snabbsvarsrutan ;S

Ska bli kul och se vad jag får för respons

Jag säger bara.. its gonna be..... wait for it....... leeg... waaaaaaaaaaaiiiit....endary!

PEACEOUT n suite up!

Postad

Samspelet mellan kambrater tycker jag håller MYCKET högre standard än högstadiet. Om du läser en linje du gillar, så kommer du med största sannolikhet att ägna massor av tid med likasinnade, vilket gör skolgången mycket mycket MYCKET roligare.

När jag gick i gymnasiet så var de 70/30 till polarna lixom, de va hela grejen. Så fort någon va borta, så bara; "Var är x? Öh x-kompis, du bor nära honom, hört av honom?" Ah tror han är hemma och sover. Så turades vi om att ringa 10 samtal var tills han svara eller vi hade ringt sisodär 100 samtal. Så att försova sig gick inte göra i min klass ^_^

Nu har jag ingen koll på var du bor, men du har säkerligen ett gäng gymnasium att välja på. Vill du slappa så är JohnBauer de ultimata alternativet, så var de för mig iallafall. Kunde fixat fan så mö bättre betyg än vad jag har, men man var ju skoltrött redan innan man började ;)

En sak till som jag kom och tänka på är att, om du börjar gymnasiet direkt efter du slutat högstadiet så kommer du med folket som är lika gammla och de spelar imho också stor roll. För för mig var de så att vi var ett gäng som mognade i samma takt, när man började så var de fortfarande fjantrier, mopedsnack och tuffa cykeltrix som va aaaaascooolt. Men sen så insåg man att man är påväg och bli vuxen och de kanske också är dags för att växa upp lite. Vi hade en i våran klass som var året äldre och jag kände själv att "fan va mogen han är!" Jag hade sjuk respekt för honom då han kunde alla dom där fräsiga orden och va tuff i allmänhet. Låter lite som en klycha men det spelar roll.

Du får ursäkta, orkar inte läsa igenom texten utan har bara bombat ner allt i snabbsvarsrutan ;S

Jag säger bara.. its gonna be..... wait for it....... leeg... waaaaaaaaaaaiiiit....endary!

PEACEOUT n suite up!

kan bara hålla med, går ju typ bara gymnasiet pga av umgänget, kan inte vara kul att sitta hemma när alla ndra är i skolan. Nästan så att man längtar tills skolan någon dag när man inte har träffat sina polare på ett tag.. du kommer tjäna otroligt mycket på att gå gymnasiet dels för nya kontaketer och även för alla roliga saker som händer ( ja det händer roliga saker under gymnasiet:-) mogna lite fjortisdisco och gå gymnasiet. Du kommer inte ångra det!

Postad

PEACEOUT n suite up!

lite så vi har i klassen nu, det är så omoget och jag känner mig några nivåerna mognare utan att behöva skryta. Har dock bett dom ge fan i att ringa å väcka mig och lärarna gör det inte ens längre.

Fördelen med att gå gymnasium skulle väl vara att ha något eget att luta sig tillbaka på om jag inte vill jobba med familjen, men om jag skulle gå någon random praktiskt linje, skulle inte tjäna en krona mer hos fader och vissa utbildning skulle vara som att sitta av 3 år på gymnasiet för att ändå börja göra samma sak senare. Så gymnasiet känns självklart bra att ha, men fett onödigt. Leva livet tills början av 2011 och sen börja jobba mån-fre minst och grinda på heltid låter som ett skönare alternativ. Men är väl som alla med beslutssvårigheter, ena stunden vill jag gå andra inte. Så än är det inte säkert hur jag gör. Vissa påstår att jag ska gå någon teknisk eller naturvetenskaplig linje pga mina mattematik kunskaper, men jag orkar ABSOLUT inte plugga så det är väl bara att välja bort asap.

Ni som redan gått igenom detta livsbeslutet kan väl droppa några linjer med fördelar/nackdelar med mina tankar sas.

Tack på förhud

Postad
kan bara hålla med, går ju typ bara gymnasiet pga av umgänget, kan inte vara kul att sitta hemma när alla ndra är i skolan. Nästan så att man längtar tills skolan någon dag när man inte har träffat sina polare på ett tag.. du kommer tjäna otroligt mycket på att gå gymnasiet dels för nya kontaketer och även för alla roliga saker som händer ( ja det händer roliga saker under gymnasiet:-) mogna lite fjortisdisco och gå gymnasiet. Du kommer inte ångra det!

Gymnasiet i ett nötskal :ola:

lite så vi har i klassen nu, det är så omoget och jag känner mig några nivåerna mognare utan att behöva skryta. Har dock bett dom ge fan i att ringa å väcka mig och lärarna gör det inte ens längre.

Fördelen med att gå gymnasium skulle väl vara att ha något eget att luta sig tillbaka på om jag inte vill jobba med familjen, men om jag skulle gå någon random praktiskt linje, skulle inte tjäna en krona mer hos fader och vissa utbildning skulle vara som att sitta av 3 år på gymnasiet för att ändå börja göra samma sak senare. Så gymnasiet känns självklart bra att ha, men fett onödigt. Leva livet tills början av 2011 och sen börja jobba mån-fre minst och grinda på heltid låter som ett skönare alternativ. Men är väl som alla med beslutssvårigheter, ena stunden vill jag gå andra inte. Så än är det inte säkert hur jag gör. Vissa påstår att jag ska gå någon teknisk eller naturvetenskaplig linje pga mina mattematik kunskaper, men jag orkar ABSOLUT inte plugga så det är väl bara att välja bort asap.

Ni som redan gått igenom detta livsbeslutet kan väl droppa några linjer med fördelar/nackdelar med mina tankar sas.

Tack på förhud

Känner igen mig i de första, men jag tycker att du ska sätta dig in i lite linjer, välja det DU tycker är intressant. Frisör kanske? du hade sån fin frisyr på irlbilden. ^_^

Hoppas vi får lite respons av folk med liknande kunskaper som du besitter : )

Keep it real, tja

Postad
Gymnasiet i ett nötskal :ola:

Känner igen mig i de första, men jag tycker att du ska sätta dig in i lite linjer, välja det DU tycker är intressant. Frisör kanske? du hade sån fin frisyr på irlbilden. ^_^

Hoppas vi får lite respons av folk med liknande kunskaper som du besitter : )

Keep it real, tja

det är ju för att frisörtjejer får klippa mig :oops: , går jag frisör kan jag ju be någon läkarstudent här skriva ut ett recept på två testiklar.

För dom som besitter ungefärliga kunskaper som mig, så räknar jag redan gymnasiematte, och är även bra på naturorienterade ämnen (FYSIK/KEMI/BIOLOGI)

Postad
Känns som du skulle glida igenom en tekniklinje... med 200+ poäng.

Men gå mellan 08.00-16.00 4-5 dagar i veckan, när jag inte ens pallar från 9-13.30 nu :S, känns inte riktigt som det går ihop.

Postad
det är ju för att frisörtjejer får klippa mig :oops: , går jag frisör kan jag ju be någon läkarstudent här skriva ut ett recept på två testiklar.

För dom som besitter ungefärliga kunskaper som mig, så räknar jag redan gymnasiematte, och är även bra på naturorienterade ämnen (FYSIK/KEMI/BIOLOGI)

Läser du redan gymnasiematten?

Riktigt kul på gymnasiet är mer som ett jobb än vad högstadiet var.

Vad är det för familjeföretag?

Postad
Läser du redan gymnasiematten?

Riktigt kul på gymnasiet är mer som ett jobb än vad högstadiet var.

Vad är det för familjeföretag?

Jepp, men det är mer en repetering av 9ans matte typ :S

Byggbranschen, sen morsan advokatfirma.

Postad

I min uppväxtstad var det så att det enda som krävdes för samtliga linjer på den gymnasieskolan var g i svenska, engelska och matte.. vilket är ett litet skämt i sig. Så jag sket i allt utom matten på högstadiet. Matten var det enda ämnet som jag kunde få ihop i min skalle att man skulle kunna ha nytta av vid framtida studier.

hade urusla betyg och lärde mig ingenting som lärdes ut på högstadiet. På gymnasiet kände jag inte att högstadiekunskaperna behövdes för ingenting som lärs ut där har man svårt för att lära sig utan högstadiekunskaper.

Läste utökat program, läste alla mattekurser som går.. Enligt min mening är högstadiet helt onödigt. (matten kan vara bra att ha som grund iaf om man ska gå en mattebaserad linje som jag gick) Man borde komprimera ihop skolåren till typ 1/3 av tiden och jag är säker på till och med de mest trögtänkta hade klarat av sig att lära sig samma mängd som man lär sig nu på samma tid.

Lite irrelevant till tråden men ändå... Jag är förvånad att folk i allmänhet tycker det är viktigt att hänga med i grundskolan eftersom man i princip inte lär sig någonting alls. (matte och att kunna skriva är det enda man lär sig där som man har nytta av, oavsett vilken väg man väljer att gå i livet.) Det är först på gymnasiet man möjligen lär sig lite av grunderna för att kunna fortsätta och lära sig saker på allvar i framtiden.

Postad
I min uppväxtstad var det så att det enda som krävdes för samtliga linjer på den gymnasieskolan var g i svenska engelska och matte.. vilket var skämt. Så jag sket i allt utom matten på högstadiet som jag ändå har lätt för.

hade urusla betyg och lärde mig ingenting som lärdes ut på högstadiet. På gymnasiet kände jag inte att högstadiekunskaperna behövdes för ingenting som lärs ut där har man svårt för att lära sig utan högstadiekunskaper. Enligt min mening är högstadiet helt onödigt. (matten kan vara bra att ha som grund iaf om man ska gå en mattebaserad linje som jag gick) Man borde komprimera ihop skolåren till typ 1/3 av tiden och jag är säker på till och med de mest trögtänkta hade klarat av sig att lära sig samma mängd som man lär sig nu på samma tid.

Lite irrelevant till tråden men ändå...

TACK, gymnasiet = sjukt enkelt då eller ?

Postad

Som sagt, högstadiet är i stort sett överflödigt. Många i min teknikklass som typ hade G i matte, sv, eng på högstadiet men ändå klarade sig fint på gymnasiet. Matte A-B är busenkelt, typ högstadiet, C är lite klurigare men när man nailat det så är resten piece of kaka.

Den största fördelen med en gymnasieexamen är inte kunskaperna man får utan att det är en merit att visa upp. Skulle tro att det är lite halvknepigt att få ett vettigt jobb utan gymnasiet.

Sen är som sagt den sociala biten i gymnasiet nöten.

Postad
Men gå mellan 08.00-16.00 4-5 dagar i veckan, när jag inte ens pallar från 9-13.30 nu :S, känns inte riktigt som det går ihop.
Jo, fast det är mer inriktat, så väljer du ett program med kurser inom ditt favoritområde (naturvetenskap, matte?) så kompenserar det för den extra tiden. Dessutom är det inte som ett heltidsjobb. Själv gick jag något färre timmar i veckan på mitt gymnasium än min grundskola. Båda var ca 25 timmar i veckan, give take.

Varför pallar du inte nu? Är du omotiverad, trött, är det för lätt eller för svårt?

Sen vet jag inte hur familjeföretaget kommer in i bilden här. I princip det enda som skiljer gymnasieprogram åt emellan är hur breda de är, alltså hur valmöjligheterna ser ut efter studenten. De som går natur har störst bredd och kan söka in till alla program, jämfört med exempelvis de som går samhälle. Så om det i familjeföretaget t ex är ekonomi som gäller så är det ju en utbildning du kan söka in till oavsett vad du läst. Samhälle är alltså inte alls bättre här, snarare har man enorm fördel av den extra matematik man läser på natur.

I ditt fall verkar det ju hur gjutet som helst. Du har redan ett intresse av det ämnesområde som ger mest bredd efter gymnasiet. En nötkombo ju. Själv gick jag, som kanske redan framgår, natur trots att många kurser var riktigt tråkiga. Jag har alltid haft samhällskunskap och framförallt språk som favoritkurser. Både i betyg och intresse. Men det blev natur för att kunna få mitt drömjobb.

Postad
Jo, fast det är mer inriktat, så väljer du ett program med kurser inom ditt favoritområde (naturvetenskap, matte?) så kompenserar det för den extra tiden. Dessutom är det inte som ett heltidsjobb. Själv gick jag något färre timmar i veckan på mitt gymnasium än min grundskola. Båda var ca 25 timmar i veckan, give take.

Varför pallar du inte nu? Är du omotiverad, trött, är det för lätt eller för svårt?

Sen vet jag inte hur familjeföretaget kommer in i bilden här. I princip det enda som skiljer gymnasieprogram åt emellan är hur breda de är, alltså hur valmöjligheterna ser ut efter studenten. De som går natur har störst bredd och kan söka in till alla program, jämfört med exempelvis de som går samhälle. Så om det i familjeföretaget t ex är ekonomi som gäller så är det ju en utbildning du kan söka in till oavsett vad du läst. Samhälle är alltså inte alls bättre här, snarare har man enorm fördel av den extra matematik man läser på natur.

I ditt fall verkar det ju hur gjutet som helst. Du har redan ett intresse av det ämnesområde som ger mest bredd efter gymnasiet. En nötkombo ju. Själv gick jag, som kanske redan framgår, natur trots att många kurser var riktigt tråkiga. Jag har alltid haft samhällskunskap och framförallt språk som favoritkurser. Både i betyg och intresse. Men det blev natur för att kunna få mitt drömjobb.

Intresse och intresse för mattematiken var väl kanske att ta i, det är dom ämnena jag har sjuuukt lätt i. Behöver bara i princip skriva mitt namn på nationella provet i matte för att klonka MVG.

Sen varför jag inte vill söka skola är för att jag är så SJUUUKT omotiverad, skolless, trött på allt som har med skola att göra. Detta uppstigandet 7 på morgonen jag funkar fan inte så ;(

Postad

SHipp SHipp, gymnasiet äger. Läste NV och gled ut med helt ok betyg utan någon speciell anstängning, det är inte förren 3e året du får börja plugga om du ska hålla uppe betygen (Fysik B, Matte E osv) om än inte jättesvårt så galet tråkigt och svårt att motivera sig till att syssla med.