Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight

Sorkoas

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite intresserad över detta jag också.. tror att jag i nuläget defendar A6s+, 3betar A5-A4 och viker A3-A2. Försvarar jag för lite då gissningsvis?

har övervägt att plocka bort dom helt med, faktiskt. det känns som att jag spelar på tok för mycket händer, eller så kan jag inte hantera det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv tror jag att man måste/borde spela alla Axs från blindarna om knapp öppnar 3x, kan givetvis vara fel dock.

Ska kolla över mina ranger lite. Av någon anledning har jag svårt för att tänka ut exakta ranger när jag inte spelar, så ska skriva ner det under grinden och sedan ta ett kik i HEM!

Jag som spelar dom lägre midstakesnivåerna behöver ju btw obv inte försvara blindsen lika mycket, då regsen inte hugger lika mycket efter dom. Det går iofs att exploatera dom åt andra hållet genom att trebetta dom brett så att dom ger bort pengar genom att inte försvara sina steals :ola:. Det är fan inte lätt att vara explodonk lolol.

Länk till kommentar

Ska kolla över mina ranger lite. Av någon anledning har jag svårt för att tänka ut exakta ranger när jag inte spelar, så ska skriva ner det under grinden och sedan ta ett kik i HEM!

Jag som spelar dom lägre midstakesnivåerna behöver ju btw obv inte försvara blindsen lika mycket, då regsen inte hugger lika mycket efter dom. Det går iofs att exploatera dom åt andra hållet genom att trebetta dom brett så att dom ger bort pengar genom att inte försvara sina steals :ola:. Det är fan inte lätt att vara explodonk lolol.

tycker nog allt man kan ta ett kik

Länk till kommentar

Skippa shoverange helt här och syna av river light istället? Sitter med :Jh::Th:

PRE-FLOP

AxSuited folds, OwnedByRiver raises to $8, HERO calls $8, Wingster1 folds, lapas calls $8.

FLOP [board cards: :Qh:,:5h:,:6d: ]

lapas checks, OwnedByRiver checks, HERO checks.

TURN [board cards: :Qh:,:5h:,:6d:,:4c: ]

lapas checks, OwnedByRiver checks, HERO bets $16, lapas folds, OwnedByRiver raises to $50, HERO bets $305.15 and is all-in

Gillar att flatcalla starkare drag, men kom på att jag antagligen inte har så många kvar då jag checkade flop främst för att inte behöva comitta mig mot "lapas" som satt med ~$70 kvar, vilket jag gärna gör med FD med överkort.

Länk till kommentar

Pizzabagarna förgyller definitivt vardagen:

- Vad vill du ha sås på?

- Kebaben, tack.

- Kebabsås, ok, det fixar vi!

Senast:

- När stänger ni?

- 10-9.

- Tio i nio?

- Japp. (klockan var då 20:53)

Tror dom går in för ett levla mig!