Gå till innehåll

NLT - 17/7, Klubben, QQ på floppen mot ev. färg?


liggat

Recommended Posts

livespel så nu ska jag försöka göra det snyggt ;)

 

blindarna på 25/50 eller 50/100

 

bordet är ganska löst..

 

jag sitter UTG med KQo ingen :club:

 

höjer väl ca 400

 

2 st synar resten foldar

 

floppen kommer Q :club: x :club: x :club:

 

jag sitter med top pair och en bra kicker, men floppen skrämmer mig..

så jag checkar.

 

ector höjer 600

 

jag synar i tron att han inte sitter med en färg

 

killen mellan oss foldar

 

turn: x :club:

 

4 klöver känns inte alltför lockande..

 

jag checkar och ector höjer 1200

 

jag foldar.

 

 

min tanke här att direkt på floppen skulle jag bettat ca 600. eller ställt in direkt på hans höjning vilket kändes väldigt lockande, men i början av en trn vill man ju gärna vara kvar ett tag och man har kanske lite för stor respekt för ector efter vad man hört här på forumet

 

vad hade ni gjort här? direkt i efterhand slog det mig att jag skulle gjort precis som ovan dvs ställt in på hans raise, när jag nu inte hade gjort det och en :club: dök upp så kan man helt enkelt inte syna,..

 

folden måste vara rätt, men det man undrar över är såklart efter floppen.. den här handen jagar mig :lol:

 

ector visade iaf upp en Q och sa att han inte hade nån klöver.. (mao hade han det) :D

 

och för allas info så synade ector 600 preflop med 34o och vann potten.. en liten skit e vad han är ;)

 

* Fixar lite med rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu minns du fel. Jag visade ingen dam för jag minns att jag kände mig lite småful när jag ljög. Jag hade ingen dam och inga klöver heller. Spelade helt enkelt på att du såg ut som du tyckte floppen va så jobbig :-( när sen turn kom och du höll på att kräkas så va det ju bara ta potten. Tror jag hade AJ, men jag är inte helt 100 på det.

 

Vad gäller handen så hade jag personligen inte spelat KQ från utg tidigt i en turnering, det blir trubbel. Särskilt när jag sitter efter och synar alla dina höjningar... Spela tighare i början är ett generellt råd. OM jag nu skulle ha din hand så skulle jag betta lite på floppen för att se var jag står, förhoppningsvis lägger sig alla och får jag omslag så får jag ju bestämma mig om det är en semibluff med bara klöverdrag jag är uppe mot. När du nu bettar och får syn så får du ju bestämma dig om du ska orka bluffa eller om du ska check-folda som du gjorde. Jag hade gjort som du där. Vad ska den andra killen syna med på den floppen annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad hade ni gjort här?

 

Här gäller väl lite känsla, misstänker du att han fick in färgen direkt så bör du väl vara lugn. Misstänker du däremot det mest troliga, att han sitter på en klöver så bör du överbetta så pass mkt att han inte har tillräckligt bra pot-odds för att syna.

 

Dock måste jag hålla med Ector om att pre-flop spelet är under kritik, KQu, må se ut som en bra hand, men inte UTG. Ska du spela den så bör du försöka höja, alltså en steal med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dock måste jag hålla med Ector om att pre-flop spelet är under kritik, KQu, må se ut som en bra hand, men inte UTG. Ska du spela den så bör du försöka höja, alltså en steal med andra ord.

 

Det var just det han gjorde. Antingen 4x eller 8x big blind, beroende på vad som var rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

livespel så nu ska jag försöka göra det snyggt ;)

 

jag sitter UTG med KQo ingen :club:

 

höjer väl ca 400

 

Dåligt försök ;)

 

Släng skiten, du har en rutten hand och ännu sämre position.

 

och för allas info så synade ector 600 preflop med 34o och vann potten.. en liten skit e vad han är ;)

 

Med tanke på Ectors inlägg ovan så behöver du nog träna lite mer på att inte se ut som du ska kräkas när du missar floppen... Tränar du duktigt på det så slutar nog Ector att spela ut dig med 34o :)

 

Undrar om "kräkreflextellen" står med i book of tells? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag uppfann nog den när jag blev helt grön och mådde illa... kändes verkligen som att dom där korten fick mig att lysa grönt som ett litet tjernobylbarn.

 

kan hålla med om dåligt prefloppspel. men efter floppen så sitter jag med bästa paret och en tillräckligt bra kicker enligt min mening, jag tycker nu i efterhand att jag borde kört på hårt när floppen träffade som den gjorde och "chansa" på att grabbarna bakom foldar. eller är det helt fel tänkt?

 

blir ju lätt att ett misstag föder ett större ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter floppen så sitter jag med bästa paret och en tillräckligt bra kicker enligt min mening, jag tycker nu i efterhand att jag borde kört på hårt när floppen träffade som den gjorde och "chansa" på att grabbarna bakom foldar. eller är det helt fel tänkt?

 

Nej, det är helt rätt tänkt. Se bekväm ut och betta floppen. För alla andras del kan du ju ha en BRA hand eftersom du sitter utg. T ex AQ med klöver A. Blir svårt att spela handen om man inte har A:club: eller en riktigt hård träff på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan hålla med om dåligt prefloppspel. men efter floppen så sitter jag med bästa paret och en tillräckligt bra kicker enligt min mening, jag tycker nu i efterhand att jag borde kört på hårt när floppen träffade som den gjorde och "chansa" på att grabbarna bakom foldar. eller är det helt fel tänkt?

 

Nja, det är delvis rätt tänkt. Du har inte en tillräckligt bra hand för att valuespela den, vem tror du synar med en sämre hand utan massor av outs att slå dig? Får du någon med dig är det antingen någon med färdig färg, A :club: x eller möjligen floppad triss eller tvåpar. Däremot har du ett bra bluffläge eftersom du i de andras ögon troligen sitter med en väldigt mycket bättre hand än KQo och har de inte A :club: eller K :club: i sin hand kan de knappast spela tillbaka. Du bör alltså betta floppen som om du träffat hårt, men det kunde du gjort med 72o också, får du omslag är det ändå fold som gäller.

 

Det hela hänger dock på att du ser likadan ut när du bettar här som du gör när du har floppat A-hög färg, lätt illamående med en grönaktig färgnyans i ansiktet tror jag inte är rätt utseende ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...