Jeg123 Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Vaknade precis upp till att mitt moneybookers konto blivit helt tömt, ca $5000 hade jag igår kväll. Mail är skickat till MB, men vet inte om man får någon hjälp under helgerna. Just nu suger det väldigt hårt, eftersom jag är i USA och detta var mina resapengar. Någon som vet om försäkringsbolaget kan hjälpa en? Hur man tagit sig in har jag ingen blekaste aning om. Pengarna är skickade till följande adresser: tachelez@gmx.de serion46@yahoo.com serionmyra@live.com r.klautzer@gmx.at Citera
Jeg123 Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Ser att deras VIP linjen har öppet på söndagar, öppnar om 13 timmar. Men har en känsla att pengarna redan är på nått pokerbord och håller på att chipdumpas. Gissar på att pengarna skickats till helt nya moneybookers konton eftersom man börjar med en limit på $1500 har jag för mig. Citera
Jeg123 Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Första överföringen hände 18:50 och senaste 19:36. Nu sitter man helt hjälplös. Varför kunde dom inte infört sin säkerhetsdosa för 1 månad sedan Citera
Eblinho Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Lider med dig! Men palla outa min mailadress? Citera
Jeg123 Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Jätte roligt. Har googlat på email adresserna, verkar få fram namn och adress på en av dom. Citera
Jeg123 Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Kollade om tjuven hade facebook, hittade ett resultat på facebook. Nu har man bild på svinet. Givetvis kan det också vara så att det är någon tvättar mina pengar via andras konton. Citera
jkkman Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 vafan man tycker dom borde se att nåt är fel om du helt plötsligt skickar 5000 fördelat mellan 3-4 helt nyskapade konton. Citera
heltok Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 äh, ha lite överseende att det tar tid, var ju knappt 1.5år sedan blizzard gav rsa-dosa till wow-spelare, ni kan ju knappast förvänta er att en internetbank skulle ha större behov av säkerhet än dem... http://www.engadget.com/2008/07/01/blizzard-authenticar-passcode-token-adds-anti-theft-enchantment/ Citera
Alfredo__ Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 äh, ha lite överseende att det tar tid, var ju knappt 1.5år sedan blizzard gav rsa-dosa till wow-spelare, ni kan ju knappast förvänta er att en internetbank skulle ha större behov av säkerhet än dem...http://www.engadget.com/2008/07/01/blizzard-authenticar-passcode-token-adds-anti-theft-enchantment/ Av någon anledning rycker det till i byxan varje gång du skriver ett inlägg på PF. Citera
Crappy Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Jag hoppas verkligen att du får ordning på det här och får tillbaka dina pengar. Till övriga, inget dj.... levlande eller tramsande här. Då blir det represalier. Citera
Jeg123 Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Jag undrar om tjuven kanske spanat på mitt konto en längre tid och valde att slå till när han upptäckte att jag beställt en säkerhetsdosa. Hade nämligen betydligt mer pengar på konton för 1 veckan sedan. Citera
Cyntax Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Är det inte konstigt att tjuven inte ändrade lösen på ditt MB-konto också? Hade ju gjort att det tagit lite längre tid för dig att upptäcka att pengar var borta. Klantig tjuv. Citera
Jeg123 Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Ja sant. Upptäckte dock det när jag kollade min email, var mail från moneybookers där det stod "Money sent confirmation" eller nått sånt. Citera
jnxjnxy Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Av egen erfarenhet är chansen i princip noll att få tillbaka. Jävligt tråkigt hursomhelst, särskilt när det var resepengar du blev av med... samtidigt tycker jag det är dumt att ha sin reskassa på ett Moneybookers-konto, men lätt att va efterklok. Varför har man dom där? Citera
Jeg123 Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Valde att ha dom på kontot eftersom jag fixade Mastercard i $ kopplat till moneybookers. Citera
madken1 Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 riktigt tråkigt, hembesök på den där äckliga österikaren hade ju varit nöten. Citera
Cyntax Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Ja sant. Upptäckte dock det när jag kollade min email, var mail från moneybookers där det stod "Money sent confirmation" eller nått sånt.Har du ändrat nu då... så han inte kan ändra och försvåra för dig? Citera
Jeg123 Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Lösenordet är ändrat Citera
Jeg123 Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Precis avslutat samtal med moneybookers. Dom skulle undersöka saken och kontakta dom som tagit emot pengarna. Hon lovade mig att kolla in i saken på direkten och det hoppas jag verkligen att hon gör. Skulle även få IP-adresser. Citera
JohahH Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Surt surt, hoppas det löser sig! Nån aning om hur dem lyckats hacka dig? Använt till konto på någon public dator? Inte jätte ofta man läser om hackade moneybookers eller Neteller... Citera
calloway Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Verkligen tråkigt o framförallt jobbigt att råka ut för sån skit av äckelmänniskor just när man befinner sig utomlands.Hoppas det till slut ordnar sig för dig. Men jag undrar hur det är praktiskt möjligt få tag på ditt lösenord?Man får en tankeställare se över sin egen säkerhet. Är det alltid en trojan inblandad eller vad finns det fler möjligheter? Citera
DrRoland Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Surt surt, hoppas det löser sig! Nån aning om hur dem lyckats hacka dig? Använt till konto på någon public dator? Inte jätte ofta man läser om hackade moneybookers eller Neteller... Den typen av info vore händig för andra som också använder e-cashkonton. Säkraste vore dock om vanliga svenska banker lät oss ha konton i Euro och dollar samt koppla ett visa-kort till dessa, men det lär väl aldrig hända. Citera
jnxjnxy Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Valde att ha dom på kontot eftersom jag fixade Mastercard i $ kopplat till moneybookers. Ok, visste inte att dom hade något sånt, då är det mer förståeligt. Citera
gostekk Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Hur beställer man en säkerhetsdosa till moneybookers!? Kollat på sidan men hitta ingenting om det Citera
Tottyville Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Verkligen tråkigt o framförallt jobbigt att råka ut för sån skit av äckelmänniskor just när man befinner sig utomlands.Hoppas det till slut ordnar sig för dig. Men jag undrar hur det är praktiskt möjligt få tag på ditt lösenord?Man får en tankeställare se över sin egen säkerhet. Är det alltid en trojan inblandad eller vad finns det fler möjligheter? This som fn. Brainslicer where r u? Citera
Recommended Posts