Gå till innehåll

Chansen att få tillbaka pengarna via hackat kontot?


Jeg123

Recommended Posts

Vaknade precis upp till att mitt moneybookers konto blivit helt tömt, ca $5000 hade jag igår kväll. Mail är skickat till MB, men vet inte om man får någon hjälp under helgerna.

 

Just nu suger det väldigt hårt, eftersom jag är i USA och detta var mina resapengar. Någon som vet om försäkringsbolaget kan hjälpa en? Hur man tagit sig in har jag ingen blekaste aning om.

 

Pengarna är skickade till följande adresser:

 

tachelez@gmx.de

serion46@yahoo.com

serionmyra@live.com

r.klautzer@gmx.at

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att deras VIP linjen har öppet på söndagar, öppnar om 13 timmar. Men har en känsla att pengarna redan är på nått pokerbord och håller på att chipdumpas.

 

Gissar på att pengarna skickats till helt nya moneybookers konton eftersom man börjar med en limit på $1500 har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, ha lite överseende att det tar tid, var ju knappt 1.5år sedan blizzard gav rsa-dosa till wow-spelare, ni kan ju knappast förvänta er att en internetbank skulle ha större behov av säkerhet än dem...

http://www.engadget.com/2008/07/01/blizzard-authenticar-passcode-token-adds-anti-theft-enchantment/

 

Av någon anledning rycker det till i byxan varje gång du skriver ett inlägg på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen tråkigt o framförallt jobbigt att råka ut för sån skit av äckelmänniskor just när man befinner sig utomlands.Hoppas det till slut ordnar sig för dig.

 

Men jag undrar hur det är praktiskt möjligt få tag på ditt lösenord?Man får en tankeställare se över sin egen säkerhet.

Är det alltid en trojan inblandad eller vad finns det fler möjligheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt surt, hoppas det löser sig! Nån aning om hur dem lyckats hacka dig? Använt till konto på någon public dator? Inte jätte ofta man läser om hackade moneybookers eller Neteller...

 

Den typen av info vore händig för andra som också använder e-cashkonton.

Säkraste vore dock om vanliga svenska banker lät oss ha konton i Euro och dollar samt koppla ett visa-kort till dessa, men det lär väl aldrig hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen tråkigt o framförallt jobbigt att råka ut för sån skit av äckelmänniskor just när man befinner sig utomlands.Hoppas det till slut ordnar sig för dig.

 

Men jag undrar hur det är praktiskt möjligt få tag på ditt lösenord?Man får en tankeställare se över sin egen säkerhet.

Är det alltid en trojan inblandad eller vad finns det fler möjligheter?

 

This som fn. Brainslicer where r u?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...