Thomas90 Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Detta är säker en typ av nybörjarfråga så jag postar här. Jag har läst Sklanskys bok om limit hold och även en annan och har spelat en hel del. Inte så många timmar än sålänge, men har spelat några dagar, flera timmar åt gången. Jag spelar på microlimit och inga höga insattser. Jag har vissa tillfällen det går minus 10dollar och ibland går + 8dollar. Det har hoppat fram och tillbaks och är nu tillbaks på -... Vad gjorde ni när det hände? Behövs det mer spelerfarenhet? Hur orkar ni som har poker som jobb att sitta flera timmar varje dag framför datan? Är det roligare att spela mot personer som man ser? Jag har endast testat internet poker... Mvh Citera
Ferna Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Detta är säker en typ av nybörjarfråga så jag postar här. Jag har läst Sklanskys bok om limit hold och även en annan och har spelat en hel del. Inte så många timmar än sålänge, men har spelat några dagar, flera timmar åt gången. Jag spelar på microlimit och inga höga insattser. Jag har vissa tillfällen det går minus 10dollar och ibland går + 8dollar. Det har hoppat fram och tillbaks och är nu tillbaks på -... Vad gjorde ni när det hände? Behövs det mer spelerfarenhet? Hur orkar ni som har poker som jobb att sitta flera timmar varje dag framför datan? Är det roligare att spela mot personer som man ser? Jag har endast testat internet poker... Mvh Kanske ska testa No-Limit? Känns som dom flesta som sitter på Limit i dagsläget är Regs som har grym kunskap om det där! Har själv aldrig testat det så kan inte svara på det. Citera
eurythmech Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Oavsett spelform och skicklighetsnivå kommer du alltid ha vinst- och förlustdagar om vartannat. Det som är relevant för dig att veta är hur dina resultat ser ut på lång sikt. Fokusera inte på dagsresultat. Vinner du över en längre tidsrymd, som en månad eller ett visst antal händer, som 20.000 stycken? Citera
jonasmedz Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 det är nog mycket svårare att försörja sig på fixed nu än för 3 år sedan då jag spelade det, men det går säkert... jag körde några sessioner på micro FL full ring på full tilt för ett tag sedan och det var inte många som ens läst sklansky, sas. vad jag minns från sklanskys böcker är att de inte fokuserar så mycket på table selection. det är rätt lätt att känna igen fiskarna så se till att det finns ett par på bordet du spelar. annars kan jag inte säga vad du ska göra annorlunda... men generellt är det nästan svårt att spela för tight i full ring FL. se till att ha bonusar och så som dämpar rakeförlusten, swings och eventuella nybörjarfel. erfarenhet är bra såklart. om du ska lära dig poker är nätet nöten. du får se sjukt många fler händer per timma jämfört med live så det tror jag ingen orkar... GLHF Citera
Thomas90 Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Kanske ska testa No-Limit? Känns som dom flesta som sitter på Limit i dagsläget är Regs som har grym kunskap om det där! Har själv aldrig testat det så kan inte svara på det. Jag vill inte spela no limit. Jag har testat det lite förrut och jag tror det är bättre spelare där men även många dåliga spelare också. Vad är regs, och GLHF? Okej. Registrerar pokertracker alla händer? Så jag kan kolla hur det går? Hur gör ni? Citera
jonasmedz Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 regs = regulars, de som spelar massor och försörjer sig på poker GLHF = good luck have fun =) pokertracker sparar såklart alla händer och är bra för att hitta var man förlorar pengar, dock inte nära lika bra som holdem manager. Citera
Ferna Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Jag vill inte spela no limit. Jag har testat det lite förrut och jag tror det är bättre spelare där men även många dåliga spelare också. Vad är regs, och GLHF? Okej. Registrerar pokertracker alla händer? Så jag kan kolla hur det går? Hur gör ni? Jag tror tvärtom Citera
NorthQ Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Dem är rätt jävla dåliga på limit oxå iaf på lowstakes. Kan inte tänka mig att mer än några vädligt få har någon koll. Bara fortsätta öva å få in feelingen! När fi är dåliga så vinner man oftast, sen kan det ju hända att man har en förlust session ibland ändå! Citera
Recommended Posts