gnux_ Postad 9 November , 2009 Rapport Postad 9 November , 2009 Har spelat poker ett par år till och från på betsson. Funderar nu på att byta sida till antingen FTP eller Svenskaspel, vad har de för fördelar och nackdelar? Hur bra är spelarna på svenskaspel? Citera
jnxjnxy Postad 9 November , 2009 Rapport Postad 9 November , 2009 ftp: suveräna turneringar och cpmkt trafik och marknadens bästa klient. rakeback. bästa internationella sidan imo svs: helt ok klient, pålitlig site där du aldrig kommer ha problem med att få ett uttag verifierat eller bli skattad vid stora vinster, 200bb-bord, kan stänga ner på nätterna. spelarna bedömer jag som sämre på svs än ftp överlag, fler grinders på ftp, men finns givetvis många bra på svs oxå. Citera
gnux_ Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Nivå? Det här gäller de lägre nivåerna jag är fortfarande i utvecklings fasen Citera
DrRoland Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Det här gäller de lägre nivåerna jag är fortfarande i utvecklings fasen För NL10 och under är det hugget som stucket iaf då FullTilt tar 1cent/15 i potten, alltså 6,7% rake. Tom med 27% så handlar det om dubbla avgiften jämfört med svenska spel. Om du med lägre nivåer menade NL25,NL50 och NL100 så har svs fortfarande lägre avgifter, men FT blir iaf ett seriöst alternativ. Citera
Lobo Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Finns det någon sorts tabell där man kan jämföra raken hos olika bolag? Citera
gnux_ Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 För NL10 och under är det hugget som stucket iaf då FullTilt tar 1cent/15 i potten, alltså 6,7% rake. Tom med 27% så handlar det om dubbla avgiften jämfört med svenska spel. Om du med lägre nivåer menade NL25,NL50 och NL100 så har svs fortfarande lägre avgifter, men FT blir iaf ett seriöst alternativ. Ja jag menar NL10, så du menar att FTP är ett mer seriöst alternativ och man borde lära sig den vägen? Mycket fisk på SVS? Citera
fl0w Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Ja jag menar NL10, så du menar att FTP är ett mer seriöst alternativ och man borde lära sig den vägen? Mycket fisk på SVS? Nej, han menar att på denna nivån (och även ett par av de efterföljande) så betalar du ändå mer rake på FT trots rakeback. Därför är Svenska Spel ett bättre alternativ om du spelar för att tjäna pengar. Svenska Spel är nog enligt min åsikt den sidan med högst ratio av dåliga spelare. Med det sagt så måste du naturligtvis fortf. spela bra för att vara vinnande. Citera
Drunken_Penguin Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Nej, han menar att på denna nivån (och även ett par av de efterföljande) så betalar du ändå mer rake på FT trots rakeback. Därför är Svenska Spel ett bättre alternativ om du spelar för att tjäna pengar. Observera att detta gäller enbart cashgame. Svenska Spel har av någon anledning lika höga avgifter på turneringar som andra siter (10% för låglimitturneringar), helt utan några bonusar eller rakeback. Spelar du STTs/MTTs så tjänar du på att spela på FTP (finns dessutom större utbud av sittar och MTTs på FTP). Citera
kanonmat Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Tycker helt klart SvS. Otroligt mycket fisk, och det är ju skönt att vara skattesäker. Citera
Iggan Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Till vilken nivå på SvS är det lägre rake än andra sidor om man jämför med rakeback? Citera
kravmärkt Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 är svs skattefritt på alla nivåer? Citera
okocha Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 är svs skattefritt på alla nivåer? inte på FL 10/20 och PLO 1/2 har jag hört. Citera
JesperPV Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 För NL10 och under är det hugget som stucket iaf då FullTilt tar 1cent/15 i potten, alltså 6,7% rake. Tom med 27% så handlar det om dubbla avgiften jämfört med svenska spel. Det är hugget som stucket -- I en valsituation där det inte spelar någon roll hur det utförs, resultatet blir ändå detsamma. Från översättning av en tysk fäktningsterm; weder gehauen noch gestochen - varken huggen eller stucken. Citera
Lixifer Postad 12 November , 2009 Rapport Postad 12 November , 2009 inte på FL 10/20 och PLO 1/2 har jag hört. Citera
Recommended Posts