Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat poker ett par år till och från på betsson. Funderar nu på att byta sida till antingen FTP eller Svenskaspel, vad har de för fördelar och nackdelar? Hur bra är spelarna på svenskaspel?

Postad

ftp: suveräna turneringar och cpmkt trafik och marknadens bästa klient. rakeback. bästa internationella sidan imo

svs: helt ok klient, pålitlig site där du aldrig kommer ha problem med att få ett uttag verifierat eller bli skattad vid stora vinster, 200bb-bord, kan stänga ner på nätterna.

spelarna bedömer jag som sämre på svs än ftp överlag, fler grinders på ftp, men finns givetvis många bra på svs oxå.

Postad
Det här gäller de lägre nivåerna jag är fortfarande i utvecklings fasen

För NL10 och under är det hugget som stucket iaf då FullTilt tar 1cent/15 i potten, alltså 6,7% rake. Tom med 27% så handlar det om dubbla avgiften jämfört med svenska spel.

Om du med lägre nivåer menade NL25,NL50 och NL100 så har svs fortfarande lägre avgifter, men FT blir iaf ett seriöst alternativ.

Postad
För NL10 och under är det hugget som stucket iaf då FullTilt tar 1cent/15 i potten, alltså 6,7% rake. Tom med 27% så handlar det om dubbla avgiften jämfört med svenska spel.

Om du med lägre nivåer menade NL25,NL50 och NL100 så har svs fortfarande lägre avgifter, men FT blir iaf ett seriöst alternativ.

Ja jag menar NL10, så du menar att FTP är ett mer seriöst alternativ och man borde lära sig den vägen?

Mycket fisk på SVS?

Postad
Ja jag menar NL10, så du menar att FTP är ett mer seriöst alternativ och man borde lära sig den vägen?

Mycket fisk på SVS?

Nej, han menar att på denna nivån (och även ett par av de efterföljande) så betalar du ändå mer rake på FT trots rakeback. Därför är Svenska Spel ett bättre alternativ om du spelar för att tjäna pengar.

Svenska Spel är nog enligt min åsikt den sidan med högst ratio av dåliga spelare. Med det sagt så måste du naturligtvis fortf. spela bra för att vara vinnande.

Postad
Nej, han menar att på denna nivån (och även ett par av de efterföljande) så betalar du ändå mer rake på FT trots rakeback. Därför är Svenska Spel ett bättre alternativ om du spelar för att tjäna pengar.

Observera att detta gäller enbart cashgame. Svenska Spel har av någon anledning lika höga avgifter på turneringar som andra siter (10% för låglimitturneringar), helt utan några bonusar eller rakeback. Spelar du STTs/MTTs så tjänar du på att spela på FTP (finns dessutom större utbud av sittar och MTTs på FTP).

Postad

Det är hugget som stucket -- I en valsituation där det inte spelar någon roll hur det utförs, resultatet blir ändå detsamma. Från översättning av en tysk fäktningsterm; weder gehauen noch gestochen - varken huggen eller stucken.