Gå till innehåll

Barbados över vintern!


Setcho

Recommended Posts

Jag tänker dra till Barbados i början av December och åtminstone 3 månader om någon är intresserad. Barbados är varmt och skönt, har fantastiska stränder och

mycket aktiviteter typ surfning, dykning och djuphavsfiske. Dem har även väldigt låg brottslighet, bra kommunikationer med resten av västindien samt att det är billigt att bo där. Alla pratar engelska. Jag håller på att styra upp ett boende i Bridgetown vilket är en bra blandning av nära till stranden samt mycket restauranger och uteliv etc.

 

Jag är 27, spelar 2/4-5/10 6-max NLH, Jag bodde i Argentina ett år men skulle nu vilja prova på nåt nytt och Barbados låter så himla fint ;) Jag kommer att åka i vilket fall men det är alltid kul att ha nån att grinda med. PMa mig om ni är intresserade eller fråga här.

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet ska inte vara något problem. Rent generellt så är Barbados väldigt utvecklat. Kanske inte i nivå med västeuropa men det är nog det rikaste landet i Västindien. Del av the Commonwealth, dvs inte bananrepuplik.

 

Angående utlivet så ska det vara bra, även om det är mer reggae/calypso än elektronisk musik. Bridgetown är även ett stopp för kryssningsfartyg och det är ganska mycket turister där vilket brukar betyda röj / lättraggat ;)

 

Kostnaden är lägre än i västeuropa men nog inte så billigt som i Thailand. Han jag känner som bor där sa att en 1-rummare 2 minuter från stranden skulle gå på en 600USD i månaden vilket jag tycker verkar kanon.

 

Som jag förstod det så fanns det windsurfning i världsklass men även vågsurfning fast inte med fullt lika bra förhålllanden. Djuphavsfisket som jag gillar är sjukt FTW. En annan sak som är bra är att avstånden är relativt korta och det är lätt att ta sig runt till aktiviteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde OP pratade om BANDET barbados. Fick ont i magen.

 

Att bosätta sig på Finlandsfärjan i 3 månader vore något, perfekt för sociala studier. Hörde ett rykte om att något av färjebolagen skulle tidigare ha haft en slogan som löd typ: "Silja Line - Ett ställe att växa på".

Sorry för off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP jag är lite intresserad, jag har tänkt åka på några resor i jul/vinter och Barbados lät intressant dock max i en månad. Hur hade du tänkt grinda? Vet du om det är möjligt att skaffa stabilt Internet till bostaden eller är det Internet-cafe som gäller?

Ett tanke jag hade var att flyga till Miami, stanna där någon vecka och sedan åka båt ner till Barbados och stanna där några veckor för att sedan fortsätta till Rio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte åka dit i början av december. Jag kommer att åka ensam om ingen annan är sugen. Jag har pratat med en annan person från pokerforum på MSN som kanske är på men det är ej 100%. Jag har bott utomlands i flera omgångar förut och även om jag föredrar att ha andra pokerspelare med mig så vet jag också att det är svårt att planera. Dem är lite veliga :)

 

Angående dem gamla människorna så antar jag att dem syftar på kryssningturisterna? Det är väl mest pensionärer på sådana? Annars har ju Barbados en låg snittålder. Mitt googlande har annars lett mig till att tro att rika, skatteflyktingar och filmstjärnor gillar Barbados. Men jag har inte så mycket på fötterna här.

 

Jag kommer grinda från bostaden. Det är ju en förutsättning.

 

Jag hittade flyg via Heathrow för 5800kr t.o.r.

 

Jag vet att det är snart. Har ni inte märkt hur kallt det? För övrigt behöver ju man inte åka ner precis samtidigt. Jag sätter mig på stranden med min Pina Colada och väntar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående flyget så ligger väl Barbados närmare än Thailand. På "rätt" sida av västindien. Jag dubbelkollade precis på expedia och då var 7025 t.o.r det billigaste direktflyget med British Airways. Hittade billigare på seat24 om någon vill leta.

 

Jag började kolla på boende igår så det är ju inte exakt bokat och klart än men jag försöker bilda mig en uppfattning om vad som finns. Pokerspelaren som jag pratat med skulle även höra sig för med bekanta etc. Jag har kollat lite på http://www.cariblist.com/ och som vanligt är det bättre value om man delar på nåt. Med två pers så kan man ju lätt boka ett hus. Om ni kollar på sidan så dela allt med två för att få det i USD.

 

Jag har nu fått ett par PM och kommer förmodligen att vänta veckan ut med att boka någonting. Om ni bara vill komma ner någon månad som nån nämnde är det kankse dock mer praktiskt att ni bokar nåt själv.

 

Självklart så ska vi ligga sked ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaah, ska förmodligen dra igång ett tatueringsprojekt i januari (några st.) som kanske är klart först i slutet av februari. Hade lätt hängt på annars.

Om det är några fler som skulle vilja åka runt slutet av februari eller början av mars för runt två månader så skicka gärna ett pm med msn. =)

Just nu lutar det åt Costa Rica som verkar riktigt schysst men har även blivit sugen på Buenos Aires. Är inte omöjlig på någon specifik destination. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade planer, har fått tatueringstid med start den femte februari så satsar på att komma iväg en månad i januari som det ser ut nu.

 

Jag har funderat lite på thai till januari men jag är kass på att styra upp och känner mig lite osäker på thai. Jag kan tänka mig att åka nästan var som helst där solen tar sig upp till zenit. Hojta om du är sugen på att ligga sked!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sjukt sugen på barbados men tror det blir ganska mycket dyrare än t.ex thailand? Jag är eventuellt på till thai om några ska dit, skulle vara soft att komma iväg när det är som värst. Typ feb-slutet på mars kanske?

 

Jag vill ligga sked om nordkvist avböjer. Du som är slaskarn på svs?

 

Edit: Åker mycket hellre till barbados om det är likvärdigt pris men gissar på att det går upp ganska mycket om man ska dit istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sjukt sugen på barbados men tror det blir ganska mycket dyrare än t.ex thailand? Jag är eventuellt på till thai om några ska dit, skulle vara soft att komma iväg när det är som värst. Typ feb-slutet på mars kanske?

 

Jag vill ligga sked om nordkvist avböjer. Du som är slaskarn på svs?

 

Nej, samma nick där som här. Spelar ytterst lite där just nu. Thailand är ju billigt men flyget går ju lös på 10-11k också. Jag är lite inne på att stanna borta 1-2 månader. Jag har bara ägnat mig åt charterresor förut så erfarenheten är ju minst sagt begränsad. Har noll koll på vart man ska åka och var man hittar stabila internetlinor. Tips mottages tacksamt!

 

Det bästa imo är väl om man är en 3-5st.

 

Jag är som sagt också sugen på barbados men det känns som lite nära i tid och jag får inget grepp om barbados. Skulle någon ha en plats över i ett hus/lägenhet någonstans på den varma delen jordklotet så vore det ju kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, samma nick där som här. Spelar ytterst lite där just nu. Thailand är ju billigt men flyget går ju lös på 10-11k också. Jag är lite inne på att stanna borta 1-2 månader. Jag har bara ägnat mig åt charterresor förut så erfarenheten är ju minst sagt begränsad. Har noll koll på vart man ska åka och var man hittar stabila internetlinor. Tips mottages tacksamt!

 

Det bästa imo är väl om man är en 3-5st.

 

Jag är som sagt också sugen på barbados men det känns som lite nära i tid och jag får inget grepp om barbados. Skulle någon ha en plats över i ett hus/lägenhet någonstans på den varma delen jordklotet så vore det ju kanon.

 

 

Mmm man kanske skulle köra lite Barbados o kombinera med annat i regionen, som inte är så dyrt dvs Sydamerika (Rio BA mm) och kanske Florida vilket iofs är etydligt dyrare men kan nog va coolt.

 

Jag är också jävligt sugen på att komma bort ifrån det tråkiga klimatet på vinterhalvåret. Skulle gärna kunna tänka mig asien men då är det lite krav på att man reser runt lite, endast Thailand känns lite väl tjatigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...