Gå till innehåll

Barbados över vintern!


Setcho

Recommended Posts

Grabbar, låt oss spara den här tråden till Barbados så är ni bussiga.

 

Jag bott i Sydamerika i ett och ett halvt år, det mesta av det i Buenos Aires. Här är vad jag tycker:

 

Buenos Aires är lika dyrt som Barbados. Eller rättare sagt lika billigt. Att hyra en vettig lägenhet är dyrare i Buenos Aires. Bra med BA är, oxfilen, rödvinet, kvinnorna, drogerna (legalt), klubblivet samt att det finns massor med bra amerikanska och svenska nosebleed spelare som man kan sweata där. Dåligt är korruptionen, internet, luftfuktigheten, kvinnorna, allt mat som inte är kött samt att det är smutsigt.

 

Om ni åker till Brasilien så skulle jag åka till Florianopolis och inte till Rio. Florianopolis är vackert, billigare och bra mycket säkrare. Inte för att vara dryg, men det är lite farligt i Rio. Det är även dyrt. Om ni tycker att en sån grej som priset på flygbiljetten är viktig så skulle jag inte åka dit. Jag betalade 1300USD per månad för min lgh på Copacabana. Förmodligen bättre att satsa på Thailand ändå? Alla verkar älska Thailand!

 

Sorry för mitt yrande / råd som ni inte ville ha.

 

Om ni har andra frågor som inte gäller Barbados så ta dem helst i en annan tråd eller PMa mig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med boendet Setcho?

 

Jag har kollar runt lite på internet men tröttnade snabbt på det. Jag skrev ihop ett email som jag emailade till en 6-7 olika agencies på ön och bad dem leta reda på nånting till mig.

 

Jag bad även min polare se om man kände nån pank universitetsstuderande på Barbados som kan agera som PA åt mig i det här. Jag hade en tjej som jobbade åt mig ibland i Argentina och det är kanon för såna här sysslor då det är så tidsödande. Jag tänkte skriva ihop en spec till henne så kan hon sköta letandet både på internet och ringa folk på ön. En sån person har ju även en lokalkännedom som jag inte har. Jag hittade en del fina lägenheter och hus men jag har ju noll koll på om dem hade bra läge eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även fått ett par PMs om jag har några förväntningar på dem jag bor med. Inte för att jag säger att jag har rätt att sätta krav men jag har ett par saker jag vet är bra av erfarenhet. Jag vill helst inte ha nån som är 18-19 år. Det blir ofta jobbigt med pokerspelare som är vana vid att bo med mamma och pappa som passar upp. Jag orkar inte med det.

 

Det andra är att jag vill inte ha några NL25 spelare med mig. Det sägs att 75% av alla konflikter i ett förhållande är p.g.a pengar och så kan det också vara med room mates. Typ "Men du har ju tjänat 3000USD idag, varför kan inte du betala lite mer?" Jobbigt. Tycker ni att A och O är att komma billigt undan så kanske det är bättre att åka nån annanstans. Däremot inte sagt att Barbados är dyrt. Det är det inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Liten update:

 

Jag drar till Barbados nu på tisdag morgon och stannar över vintern. Jag ska bo hos en kille från 2+2 strax söder om Bridgetown första månaden och sedan kolla efter något eget. Som det ser ut nu så är det en kille till från pokerforum.nu som kommer ner i december och förmodligen en från 2+2. Jag har inte postat nåt den sista veckan eller så men när jag väl kommer ner där så tänkte jag posta lite bilder etc om nån är intresserad. Har ni frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...