Ferna Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Behöver verkligen seriös hjälp här, har mött en kille HU konstant dom senaste dagarna och han har verkligen fått mig att känna mig riktigt fiskig (Ja vilket jag är i know) (Det är NL10 för dom som undrar) Jag ska försöka berätta om denna killes spelstil så gott det går. Jag har inge stats eller något sådant på honom eftersom HEM eller något annat program inte funkar på denna klient! INFO: Han synar väldigt mycket ur position, synar nästan alla mina cbets, värdebettar nästan aldrig, checkar nästan konstant till mig även om han sitter på nötterna. Han 3betar näst intill aldrig, men han synar 100% av mina 3bets och 4bets. Han kan syna en 3bet med T3 ja alltså VADSOMHELST! Detta har till en början drivit mig till vansinne, så jag har ändrat min spelstil till att värdebetta mycket mer och bara höjja preflop i position med höga kort med bra värde i som t ex alla A och alla K och Q ner till Q7, sen har jag dragit ner Cbet till mycket mindre än förut, och skjuter nästan alltid turn om jag har ett par, sen har jag även höjjt mina 3bets till A ner till A10 och K ner till K10 så jag 3betar ganska ofta, sen 3betar jag alla pp ner till 77, men detta känns ändå inte som jag gör rätt, för han fortsätter att vinna över mig hela tiden, så snälla vad är optimal strategi mot denna filur? Mvh Ferna Citera
klippan Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 bluffa aldrig synstationer. Jag skulle tighta till mig rejält mot en sån motståndare. Citera
megaspappa Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 bluffa aldrig synstationer. Jag skulle tighta till mig rejält mot en sån motståndare. +1 Citera
Ferna Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 bluffa aldrig synstationer. Jag skulle tighta till mig rejält mot en sån motståndare. Okej, vill börja med att säga tack för att du tar dig tid. Då har jag frågor till dig också, hur många % bör jag öppna från knappen med? Och hur många % OOP? Uppskattningsvis då alltså! Citera
Memory Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 tighta inte till dig, spela fler händer ist. Citera
Ferna Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 tighta inte till dig, spela fler händer ist. just det jag gjorde från början när han riktigt krossade mig, spelade på tok för många händer och cbeta på tok för mycket, men du menar alltså att det är rätt? Post flop spelet då? Cbet%? 3Bet%? Osvosv Citera
tamtaram Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Om han alltid synar ur position ska du spela i stort sett alla händer. Position är otroligt värdefullt. Fortsättningsbetta så fort du har bra drag, minst bottenpar och bättre. Du kan ju också försöka överbetta nöthänder om han är så pigg på att syna. Citera
Memory Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 just det jag gjorde från början när han riktigt krossade mig, spelade på tok för många händer och cbeta på tok för mycket, men du menar alltså att det är rätt? Post flop spelet då? Cbet%? 3Bet%? Osvosv klart det är rätt. synar han 3b med allt så får du 3b med nästan allt om du har bra koll hur du spelar händer postflopp. edit: med nästan allt menar jag inte 90% eller så... Citera
Ferna Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 klart det är rätt. synar han 3b med allt så får du 3b med nästan allt om du har bra koll hur du spelar händer postflopp. Klippan och megaspappa där uppe, dom bara driver med mig eller? Citera
tamtaram Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Klippan och megaspappa där uppe, dom bara driver med mig eller? Jag tycker gott du kan dra ner på trebettandet (Nu vet jag ju inte hur ofta du trebettar...) eftersom du kommer vara ur position hela handen, kanske kan du göra dem lite större när du väl trebettar istället, om han alltid synar, för att dra ner nackdelen med positionen. Citera
Memory Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Klippan och megaspappa där uppe, dom bara driver med mig eller? tror jag inte, men de vet väl inte bättre. men som sagt, är du värdelös på att spela postflopp så är det nog knappast en bra idé börja spela lösare. Citera
honest99 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 position är övervärderat, mot en kille som alltid check-synar. Du får liksom ingen info av en "check". Värde-betta preflop i och ur position och ge fan i att betta flop (i eller ur position). På turn och river bör du ha bra koll på handens värde, vilket gör det hela lättare. Mina 2 cent. EDIT: Suck..., ville ha lite sågning... Citera
klippan Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 nje var seriös men jag är ingen höjdare på HU heller. Men det kändes som att det borde vara det enklaste/säkraste sättet att gå vinnande ur striden. Citera
jonasmedz Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 först disclamern, du behöver inte lyssna på mig för jag vet inget. jag kan få problem mot motståndare HU där jag för ofta hamnar i potter som är "för stora". det behöver inte vara fel att tighta upp sig, så länge Fi fortfarande betalar av stort när det blir spel. Citera
Ferna Postad 6 November , 2009 Författare Rapport Postad 6 November , 2009 Såhär slutade det igår kväll efter 2500 händer mot denna snubbe, jag spelade i stort sett 80% av alla händer IP och 20% OOP, sen bluffade jag inte en enda gång, och värdebetta sjukt hårt, han började i sin tur att 3beta light GRYMT OFTA, men jag försvarade med att syna hans 3bet lite lightare och med kort som AQ+ 4beta ja han grymt hårt för att han skulle commita sig själv vilket han gjorde, och jag träffa bra och tog hem potter, jag slutade 8 inköp plus på han inatt Så jag hoppas att jag lyckas spoila honom nu Citera
Recommended Posts