Orrarah Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Har bara 84 händer på fi, men på dom spelar han 15/4/3.3. Har en pottbet kvar i stacken, på river. Fi täcker mig. Checksyn, Checkfold, Betfold? PokerStars Game #34940815180: Hold'em Pot Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/11/05 2:58:42 ET Table 'Michela' 9-max Seat #1 is the button Seat 1: madchild82 ($82.45 in chips) Seat 2: izi_g1 ($10.20 in chips) Seat 3: thoni100 ($29 in chips) Seat 4: Bonpapa ($64.05 in chips) Seat 5: ManU-roma7-1 ($50 in chips) Seat 7: smolel ($24.75 in chips) Seat 8: damastahro ($63.05 in chips) izi_g1: posts small blind $0.25 thoni100: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to ManU-roma7-1 Bonpapa: folds ManU-roma7-1: raises $1.25 to $1.75 smolel: folds damastahro: calls $1.75 madchild82: calls $1.75 izi_g1: folds thoni100: folds *** FLOP *** ManU-roma7-1: bets $4.55 damastahro: calls $4.55 madchild82: folds *** TURN *** Bonpapa leaves the table ManU-roma7-1: bets $9.30 damastahro: calls $9.30 *** RIVER *** Pott:33$ ManU-roma7-1: ?? Citera
Masken81 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Har bara 84 händer på fi, men på dom spelar han 15/4/3.3. Har en pottbet kvar i stacken, på river. Fi täcker mig. Checksyn, Checkfold, Betfold? PokerStars Game #34940815180: Hold'em Pot Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/11/05 2:58:42 ET Table 'Michela' 9-max Seat #1 is the button Seat 1: madchild82 ($82.45 in chips) Seat 2: izi_g1 ($10.20 in chips) Seat 3: thoni100 ($29 in chips) Seat 4: Bonpapa ($64.05 in chips) Seat 5: ManU-roma7-1 ($50 in chips) Seat 7: smolel ($24.75 in chips) Seat 8: damastahro ($63.05 in chips) izi_g1: posts small blind $0.25 thoni100: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to ManU-roma7-1 Bonpapa: folds ManU-roma7-1: raises $1.25 to $1.75 smolel: folds damastahro: calls $1.75 madchild82: calls $1.75 izi_g1: folds thoni100: folds *** FLOP *** ManU-roma7-1: bets $4.55 damastahro: calls $4.55 madchild82: folds *** TURN *** Bonpapa leaves the table ManU-roma7-1: bets $9.30 damastahro: calls $9.30 *** RIVER *** Pott:33$ ManU-roma7-1: ?? Du har ca 34$ kva bakom va? Lite okonventionellt men vad sägs om att betfold för 15$ Annars tycker jag nog check/fold här, kallt med så litet sample på fi. Citera
NickLeeson Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Betfolda 15$? Ugh va kallt. Btw är inte jätteförtjust i turnbetet. Citera
Orrarah Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 Betfolda 15$? Ugh va kallt.Btw är inte jätteförtjust i turnbetet. Vad hade du valt för linje? Citera
Masken81 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Betfolda 15$? Ugh va kallt.Btw är inte jätteförtjust i turnbetet. Jotack...skrev ju att det va okonventionellt men åh andra sidan, du kommer vara slagen 99% av fallen om fisken skeppar. Stoppa finns ju inte ju på kartan såvida HERO inte tror Fi kan vika en bättre hand. Så då känns C/F bäst mao. Men om HERO inte betar turn, vad hade du tänkt att han skulle göra då? C/F...för det är ju verkligen kallt, här behåller han ju iaf momentum i handen. Citera
NickLeeson Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Det beror på vad du har för read på Fi. Det är inget fel att beta flop förstås. Om han är aggro kan du välja att CR flop, är han passiv går den linjen fetbort. Turn är riktigt olustig, jag checkar den oop och ser vad han gör. Potten är nu relativt liten, frågan du ska ställa dig är om du vill fortsätta stoppa in pengar i potten. Varför betar du? För att få honom att lägga sig eller för värde? Vad ska han syna med som du slår om du fortsätter beta stort? Klart har du en read på honom att han är en nit som bara höjer höga pockets o synar ned till döden med dem eller en station som synar ned med vad som helst, då kan man ju värdebeta ned honom. Jag skulle som sagt checkat turn och sett vad han gjort. Citera
Masken81 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Det beror på vad du har för read på Fi. Det är inget fel att beta flop förstås. Om han är aggro kan du välja att CR flop, är han passiv går den linjen fetbort. Turn är riktigt olustig, jag checkar den oop och ser vad han gör. Potten är nu relativt liten, frågan du ska ställa dig är om du villl fortsätta stoppa in pengar i potten. Vad ska han syna med som du slår om du fortsätter beta stort? Grejen med ditt spel är att du alltför sällan kan definera din hand. Det är ju mer vinnande att betfolda än att gå linjen checksyn...men men det är ju bara ur mitt hh-sample. Här finns ingen read som TS skriver vilket gör att HERO spelar bra här, det kan va bra att kolla upp Fi på river för att exploita lite:-) Citera
NickLeeson Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Grejen med ditt spel är att du alltför sällan kan definera din hand. Det är ju mer vinnande att betfolda än att gå linjen checksyn...men men det är ju bara ur mitt hh-sample. Här finns ingen read som TS skriver vilket gör att HERO spelar bra här, det kan va bra att kolla upp Fi på river för att exploita lite:-) Problemet är att vi sitter oop och stoppar bara in mer och mer pengar och har ingen kontroll alls i handen. På river föreslår du bet/fold. Vad ska han tänkas lägga på river efter att ha synat turn? Om han gillar att floata är det isåfall bättre att checksyna och låta han bluffa river. Citera
Masken81 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Problemet är att vi sitter oop och stoppar bara in mer och mer pengar och har ingen kontroll alls i handen. På river föreslår du bet/fold. Vad ska han tänkas lägga på river efter att ha synat turn? Om han gillar att floata är det isåfall bättre att checksyna och låta han bluffa river. Ja det är ju en jävligt marig situation iaf...det gäller ju att sätta Fi på en hand här, jag är sjukt kluven...känns ändå som vi oftast har han slagen här...typ 88-99 med ruter...och då gillar jag nog din linje iofs. Men att alltid checka turn är ju kallt eftersom det känns som vi ger upp då? Citera
NickLeeson Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Ja det är ju en jävligt marig situation iaf...det gäller ju att sätta Fi på en hand här, jag är sjukt kluven...känns ändå som vi oftast har han slagen här...typ 88-99 med ruter...och då gillar jag nog din linje iofs. Men att alltid checka turn är ju kallt eftersom det känns som vi ger upp då? Ger upp? Vi kan ju checksyna ett ev turnbet om vi tror att vi leder, har han exempelvis ett högt pocket så kan vi ju få värde av det. Allt är ju readberoende här. Har han inte själv färgen så borde han rimligen vara orolig för att bli CRai på turn. Citera
Orrarah Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 Kul med diskussion. Mina tankar: Jag höjer utg+1 och vet att många flattar 88-QQ här. Kanske tom KK. Och jag tror de kan syna en gata till med dessa övarpar, men osäker på om de själva betar på turn alltid, om man själv checkar. Så när jag betar, så gör jag det för värde. Betar man och blir raisad på turn kan man folda med gott samvete. På river tror jag checkfold är rätt. Jag tror inte randomfi bluffar tillräckligt många gånger på river, på denna brädan för att det ska vara värt att syna en hyffsat stor bet. Alltför ofta har har han ett monster eller en hyffsad sd-hand som han kommer checka ner med. Ser inga bluffhänder direkt, som han köttar på med på river. Vad säger ni? Citera
Masken81 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Kul med diskussion. Mina tankar: Jag höjer utg+1 och vet att många flattar 88-QQ här. Kanske tom KK. Och jag tror de kan syna en gata till med dessa övarpar, men osäker på om de själva betar på turn alltid, om man själv checkar. Så när jag betar, så gör jag det för värde. Betar man och blir raisad på turn kan man folda med gott samvete. På river tror jag checkfold är rätt. Jag tror inte randomfi bluffar tillräckligt många gånger på river, på denna brädan för att det ska vara värt att syna en hyffsat stor bet. Alltför ofta har har han ett monster eller en hyffsad sd-hand som han kommer checka ner med. Ser inga bluffhänder direkt, som han köttar på med på river. Vad säger ni? Måste säga att jag hade spelat din linje oxå faktiskt. Citera
bossbaver Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 River: Hero: instacheck FI: bluffbetar Hero steksynar Citera
Trillske Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 Tycker den här är allmänt vidrig utan reads och grejer. Så vetefan. Beroende på situation är ju push, c/f och b/c alla rimliga. Måste jag välja en random grej får det nog bli push. Btw är inte jätteförtjust i turnbetet.Självklart inte, för om man kollar noga på brädan ser man att vi inte har fyrtal. Men ärligt talat är det inte en turn jag alltid skulle betta heller. Citera
Dead-Inside Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 C/F ligger nära till hands. Tror en stor del av hans range är AdX, sen checkar han tillbaka massor vi slår, och bluffar antagligen inte allt för mycket (vad ska han bluffa med?) Citera
Trillske Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 89 med eller utan ruter iaf. Känns som 89 utan gör det ofta eftersom han ändå är inställd på att bluffa ruter-river. Men håller med annars behöver nog inte vara skitskraja för en bluff. Citera
Orrarah Postad 6 November , 2009 Författare Rapport Postad 6 November , 2009 Tack för åsikter. Jag var rätt osäker när handen utspelade sig och betade 13-14$. Fi blixtpushade och jag foldade snabbare än vad bolt kutar 100m.... Jag betar turn 10/10 i forts mot random fi. Och checkfoldar nog också 10/10 på river(försöker iaf...). Citera
Recommended Posts