Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

lol :mrgreen:

 

Nej men jag håller med om att fold känns bäst. Tycker man ganska snabbt borde hitta en bättre hand än 44 att göra motstånd med.

 

Jag tycker det såna gånger kan vara bättre att börja höja "varje" hand 2.5 bb, och kunna syna en förmodad mindre 3-bet, eller kunna 4-beta lite mer light utan att fi har kontroll på allt om han fortsätter 3-beta.

 

Håller med om att man kan höja mindre. säg 3bb iaf. Klart man ska börja 4beta mer light. Det gör jag oftast mot sånna här. Ax Kx händer är bra då de blockar combos som AK, AA och KK från FI och det är större chans han foldar.

 

Roligare är att de alltid brukar pusha tbx när detta händer :-) och sedan vågar man inte riktigt och det har momentum. usch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch jag vågar ju inte ens säga emot dig och ja om vi skulle ha facit i hand så skulle väl jag också kunna tänka mig det men med lite antagande så kom jag iaf fram till:

 

Säg fi foldar 80%

 

Hand 0: 32.547% { 44 }

 

Hand 1: 67.453% { TT+, AQs+, AKo }

 

 

 

0.8(16.5)+0.2*0.323(203.5) - 0.2*0.6745(203.5)

 

13.2 + 0.2(65.73) - 0.2(137.26)

 

26.3 - 27.5 = -1.2 BB

 

 

kanske ute på tunn is men om någon ser något uppenbart fel så säg till!

 

Yep du är allt ute på lite tunn is här :) Ska ut och träna nu men du har ett gäng felaktigheter i din uträkning. Om du delar upp den så att du först räkningar ut vad värdet är vid fold, och sedan vid syn och först efter det tar 0.8(fold) + 0.2(syn) så kommer det nog gå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep du är allt ute på lite tunn is här :) Ska ut och träna nu men du har ett gäng felaktigheter i din uträkning. Om du delar upp den så att du först räkningar ut vad värdet är vid fold, och sedan vid syn och först efter det tar 0.8(fold) + 0.2(syn) så kommer det nog gå bättre.

 

0,8*16,5=13,2

0,2(0,32547*205,35-98)=-6,2

=> +7bb

 

Fi måste vika ~65% för att vi ska få ev0 mot starfitters range för syn och givet detta gäller det att fi 3betar mer än 11% för att pushen ska bli lönsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han spelar sista handen jättestandard. Enda alternativet han har är väl att flatta pre, men nu när han trebettar så måste han ta in det. WP av båda tycker jag. Första handen tycker jag du kan trycka in det turn också. När han väl gjort turnraisen så lär han inte folda om du ställer in. Det blir väl 80 att syna i en 360 pott liksom.

 

Trevlig dagbok!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart! Du får de i 6 enkla punkter att följa!

 

1. Du börjar med att backa rakt ut 7-9bi under en kvart typ. Det här brukar oftast vara massor av setups. AK mot AA, färg mot högre osv. Det är också jättebra om du springer väldigt mkt under EV.

 

2. Du geeer dig fan på att hämta igen backet! Du ska vad som än händer inte få sova innan du ligger på BE. Väldigt viktigt att du ger dig fan på detta.

 

3. Du vill bara vinna stora potter hela tiden och höjer gärna med alla händer och bombar med allt. Nu ska du inse att du inte kommer hämta igen backet om du spelar såhär. Ta dig en tankeställare och bestäm dig att spela bra poker så kommer resultaten därefter.

 

4. Det går bra nu ... snart kan jag få sova. Du ligger ungefär 4-5bi back och har hämtat upp från 9-10bi back. SMACK !!! några setups och du går ner dig till 8-9bi back åter igen. fuck när ska det sluta liksom. Snart är det min tur!!!

 

5.(funkar endast om du har laptop, annars ta ett break på 5-10min) Du har varit vrölhungrig i 2h nu och inser att detta inte kommer funka utan lite mat i magen. Gå och fixa några mackor. ta med dig laptopen till köket. Ta metodiskt fram allt du behöver och gör sedan följande. Poker-->Bre macka--->Poker--->Pålägg. Upprepa tills du har ett gäng mackor. Ta lite mjölk med.

 

6. Nu börjar du springa ikapp ditt EV. Förlorar inga 5050 och alla händer står. Du får massor av setups och jublar av glädje, äntligen får du sova!! Du inser att de verkligen var värt de mtp all rakeback du kommer få. Bestämm dig också för att aldrig göra om detta då det inte är det roligaste du gjort.

 

Frivilligt: Lägg gärna upp en bragpost i din dagbok där du berättar hur skönt det är att vara BE äntligen. :-)

 

 

Haha, tack för en utomordentligt fin guide! Jag ska prova den till pricka nästa gång jag får läge. Igår så försökte jag på mig en "a la The_Mouse", men det funkade inte.. måste varit de underskattade mackorna med mjölk. Jag återkommer med rapport vid tillfälle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt spelad av FI imo. Får ju in det som underdog massvis med gånger här. tur att jag fick dra ut

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($117.27)

Button ($34.25)

SB ($44.37)

BB ($267.37)

Hero (UTG) ($291.64)

 

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, Adiamond.gif

Hero bets $3.50, MP raises $12, 3 folds, Hero raises $24, MP raises $105.27 (All-In), Hero calls $89.77

 

Flop: ($236.04) 5club.gif, 7heart.gif, 4diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($236.04) Aheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($236.04) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $236.04

 

Results:

Hero had Kclub.gif, Adiamond.gif (one pair, Aces).

MP had Jheart.gif, Jclub.gif (one pair, Jacks).

Outcome: Hero won $233.04

 

 

+1. Undra vad han tänker med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

FI är dålig, verkar vara fisk.

 

Syn river?

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($121.32)

Button ($132.72)

SB ($99.42)

Hero (BB) ($105.87)

UTG ($45.98)

MP ($20.50)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, 7heart.gif

3 folds, Button bets $3.50, SB calls $3, Hero calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 6club.gif, 10spade.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks

 

Turn: ($10.50) 7club.gif(3 players)

SB bets $7.87, Hero calls $7.87, Button calls $7.87

 

River: ($34.11) Jdiamond.gif(3 players)

SB bets $21, Hero ???

 

Total pot: $76.11

 

Om vi synar så synar vi ju i princip på att han har nån av händerna AK, AQ, A9, A8. Kan han ha det? Ja det kan han väl. Men turn fullbordar ju både flush och en hålpipa med 98.

 

Problemet är hans linje genom handen känns trolig för allihop av de här händerna. Dvs på flopp:

- Check AK, AQ i hopp om ett bet från någon med par eller ess med lägre kicker

- Check A9 A8 för att få veta var han står, dvs om andra betar och höjer kanske han lägger sig om han inte är typen som aldrig släpper ett träffat ess (Å andra sidan gillar ju många fiskar att donkbeta så fort de träffat sitt ess)

- Check i hopp om gratiskort eller syna måttlig höjning med färgdrag/hålpipa

 

... Till det får man ju också lägga AT som spöar dig och kanske också checkar floppen.

 

Känns väldigt marginellt hursomhelst. Kan inte finnas mycket värde i att ta en syn. Har svårt släppa såna här tvåpar i såna här lägen, men misstänker att det är ett av mina fisksymptom :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...