Gå till innehåll

AJoff på knappen mot raise, 11,5 x BB kvar


Recommended Posts

Hej och hå. Pokerforum, hur coolt låter inte det? Klart man måste bli medlem!

Jag debuterar med en HH från en sitngo jag spelade tidigare idag. Problemet är att jag inte har HHn i textform, så jag ska försöka göra den så lättläst som möjligt:

 

Turnering: 20 kronors turbo sitngo på SvS

 

Spelare:

Pet (860)

Calle (1000)

Sojabönan (1150)

Bmjukis (1050)

Jag (920)

 

Pet postar lilla blinden 40

Calle postar stora blinden 80

 

Preflop:

Sojabönan foldar

Bmjukis höjer till 240

MetaKnight har 920 i stacken och plockar upp AJoff...

 

Jag har foldat typ alla händer hittills. Ingen speciell read på Bmjukis då jag kollar spanska ligan på TVn samtidigt som jag slöspelar :oops:

 

Så, vad gör man? Knappt 12 x BB i stacken och AJoff är ju sådär halvstark mot en raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 krs lola mig

 

Har du inget vettigt att säga kan du hålla käft. Killens första inlägg. Alla har väl varit nybörjare.

 

Länge sedan jag spelade sit & go. Till att börja med, valet är imo all in eller fold. Vilket beror framförallt på hur jag uppfattat spelaren ifråga tidigare. Jag hade troligen vikt och hittat ett annat läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du får fundera på är med vilken range fi kommer raise och vilken han kommer syna med. Ni är nere i fem personer så troligtvis kommer han höja med ganska många händer, nu är det en sådär bra hand och blindsen är inte så höga så utan info känns det som bägge går jämt ut, nästan iaf, höj 70%, folda 30% och syna Aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör resultatet här då:

 

Jag gick all in

BB synade (visade sen KQ)

BMjukis synade med 99 på hand

 

Jag kände att det var lite av ett gränsfall. Jag tror inte att BMjukis foldar någonting där, men frågan är vilka händer han höjer.

 

Nåja, jag får träna lite mer, sen tänkte jag skotta på 2000 dollars-sitngos.

 

Eller inte :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Det du får fundera på är med vilken range fi kommer raise och vilken han kommer syna med. Ni är nere i fem personer så troligtvis kommer han höja med ganska många händer, nu är det en sådär bra hand och blindsen är inte så höga så utan info känns det som bägge går jämt ut, nästan iaf, höj 70%, folda 30% och syna Aldrig!

 

nice :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är inte alls lika övertygad om att det är push utan någon som helst read. Att du får syn av två semi-kassa händer talar ju faktiskt för motsatsen också, måste vara bättre att push bred först in på det bordet. Lr?

 

Iofs är jag rätt kass också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...