Gå till innehåll

Varför är pokerspelare så illojala?


_Ekolod1

Recommended Posts

Jag vill inte gå in i detalj och prata om vilka klubbar jag menar, då jag inte har intressen i nån av dem och trådens mening inte varit att gynna eller dissa några speciella klubbar.

Skönt med "lite" medhåll iallafall, och det är klart problematiken är lite förenklad.

De som skrivit i denna tråd och hänvisar till att ALLA pokerspelare spelar för att tjäna pengar & går dit värdet är bäst förenklar dock problematiken ännu mer.

Folk spelar poker för alla möjliga anledningar. Tjäna pengar, testa sig själv i tävligsutmaningar, social samvaro/ träffa folk, koppla av, stärka sitt eget ego vid vinst, fördriva tiden mm.

 

Som jag svarade på ett annat inlägg så har jag inga synpunkter på de som är heltidsproffs & söker +EV.

Men när alla hobbyspelare (Som rimligtvis borde ha en hel del andra motiv för sitt spelande) också BARA tänker +EV tycker jag det är märkligt.

 

Håller helt med! Om man är heltidsproffs letar man väl inte ev+ på klubbscenen, och om man är "amatör" spelar det inte heller någon roll.

 

Men man få ju som klubb inte bli "sömnig", man måste ju möta motståndet med något. Exempel på detta är ju lagpokerligan, Elitloppspokern, adderade paket till Unibet Open, SM-paket etc. Här har ju Gamblerz halkat långt efter. Det håller tyvärr inte för att vara klubb nummer ett i stan imo. Nån av stadens klubbar blir den största, och sen är det upp till den andra att anpassa kostymen efter det.

 

Sen spelar ju location och tillgänglighet roll. Som Ola sa så är ju den ena marknadsförd, medan den andra är "hemlig", och det spelar ju roll. Den ena finns representerad här på pf, den andra inte.

 

Och när det gäller lojalitet, finns det nog många som känner som jag, båda klubbarna drivs av riktigt schyssta människor, och eftersom man har en historia med båda (alla tre) klubbarna, så finns kanske ingen exklusivitet vid val av klubb av naturliga och hälsosamma skäl.

 

Folk drar folk, tyvärr. Är det 50 på ena stället och 20 på andra, så blir det nästa vecka 60 mot 10, bara för att det är roligare att spela större turneringar.

 

Det är synd att Stockholm tydligen är för litet för två bra klubbar. Gamblerz är nöten och Krukan är riktigt bra. Tyvärr (för Gamblerz) så har Gamblerz ju valt att vara "hemliga" medan Krukan skriker ut sin existens i tidningar och liknande. Många av de som inte ens visste om Gamblerz existens hittar till Krukan, och som sagt folk drar folk.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...