Gå till innehåll

KK vs farlig bräda


Recommended Posts

Spelare jag ej har ngn vidare read på limpar i tidig position. Jag höjer och han synar.

 

** Soor [Hold'em] (0.10|0.20 NL - Kontantspel) Äkta peng.

 

Hero sitter på plats 1 med €35.63[Dealer]

bruceflynn sitter på plats 2 med €20.00

larza sitter på plats 3 med €27.69

almahaha sitter på plats 4 med €15.91

geraarke sitter på plats 5 med €28.55

JERK62 sitter på plats 6 med €4.10

bruceflynn lade lilla mörken - €0.10

larza lade stora mörken - €0.20

 

** Delar ut kort till Hero: Kr, Kh

almahaha synade - €0.20

geraarke la sig

JERK62 la sig

Hero höjde till €1.00

bruceflynn la sig

larza la sig

almahaha synade - €1.00

 

** Delar ut floppen: Knk, Knr, Ek

almahaha checkade

Hero checkade

 

** Delar ut turnen: 2r

almahaha satsade - €1.20

Hero synade - €1.20

 

** Delar ut River: Dr

almahaha satsade - €2.00

Hero la sig

almahaha kastar:

almahaha vann €6.47 från huvudpotten

 

Rake: €0.23

 

Han kan ju ha fisksynat med Ax eller t ex kj och haft mig slagen men kan ju satsat med typ 88 oxå. Borde jag spelat annorlunda?

Hans låga satsningar tyder på lägre par eller Ax enligt mig. 50/50 och då borde jag synat river?

 

fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte du kan säga så mycket om hans hand baserat på storleken på hans satsningar. och utan read är folden mycket bra. den är inte helt lätt att göra, det känns ju så billigt att syna.:-)

 

(och ja, heltok skojar bara)

 

Skönt att höra:)

Dylika situationer hamnar vi ju i rätt ofta.

 

fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan fi syna ess lönsamt mot din raiserange?

 

ok, det var min inkompetens som gjorde att jag trodde du skojade. det är grymt bra läge att få in en bluff i rangen. de synas rätt sällan, och du har bra stack/pot-ratio för att göra det.

det är kanske lite mindre uppenbart att det är rätt på 0.1/0.2, kan random folda alla ess? inte helt övertygad om att det behövs balanserad range på nivån. men absolut, någon nivå till så är det ett måste.

 

så (om inte annat) i utvecklingens namn är det sjukt bra. bara att ta till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det var min inkompetens som gjorde att jag trodde du skojade. det är grymt bra läge att få in en bluff i rangen. de synas rätt sällan, och du har bra stack/pot-ratio för att göra det.

det är kanske lite mindre uppenbart att det är rätt på 0.1/0.2, kan random folda alla ess? inte helt övertygad om att det behövs balanserad range på nivån. men absolut, någon nivå till så är det ett måste.

 

så (om inte annat) i utvecklingens namn är det sjukt bra. bara att ta till sig.

 

Ja jag var inte övertygad om att Heltok skämtade. Och nu inser jag ju att så inte var fallet -liksom du. Det är ju denna typ av analyser som utvecklar -jag håller med.

 

fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag var inte övertygad om att Heltok skämtade. Och nu inser jag ju att så inte var fallet -liksom du. Det är ju denna typ av analyser som utvecklar -jag håller med.

 

fmx

 

Fint att du kan ta till dig kritik, upptäcker du att din hand nog inte står så bluffa!! Särskilt på dessa nivåer där folk verkligen gillar att lägga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överarbeta nu inte detta mina herrar. Det är NL20 som sagt. Här finns ju alla möjliga synfiskar som limpar allt de gillar från vilken pos. som helst och sen ofta synar det mesta utom möjligen tredubbla reraisar och allins pre.

 

Festmix: Pröva att sätta dig in i motspelarens situation. Jag utgår från att det är en kille som iaf tänker på nivå 1 - dvs skänker en eller annan tanke åt vad du kan ha och inte bara tittar på sin egen hand. Men inte tänker särskilt djupt.

 

Preflop: "Undrar vad han har, men jag har en trevlig hand ju. Jag synar"

 

Flop: Hmmm... många höga kort på den här floppen. Jag checkar.

Turn: Jasså han checkade också, då får jag väl beta då.

River: Han synade, ja ja, jag betar väl igen och ser vad som händer.

 

... men vad tänker han om sin hand då? Ja det kan du knappast ens gissa eftersom din egen passivitet i handen har gjort att du inte fått ut någon information. Jag skulle ju säga att han troligen har nån slags hand eftersom han betar en gång till (Jag utgår från att gemene NL20-spelare är ganska straightforward i allt sitt spel oftast utom möjligen då han har monster. För då slooooooowspelar han).

 

Hursomhelst: Som spelat har du absolut inte på fötter att utgå från att du är slagen. Han kan ha händer som TT-55 eller KQ. Eller så försöker han bara en lam bluff - såna ser man ju ständigt och jämt på nivån tycker jag. Därmed finns inte fold på kartan.

 

Höja? Jag har ingen aning om vad som är rätta spelet på högre nivåer. På NL20 ska vi nog i brist på andra reads utgå från att random spelare synar varje esshög hand här. Möjligen, möjligen om du vräker in större delen av din stack att han kan lägga sig. Om du nu vill riskera det... Kanske kan du få ut en syn av de lägre paren. Vet inte om det kompenserar för de gånger då han sitter med en knekt på hand eller rentav KT eller en runnerrunnerfärg och bonkar in hela sin stack. Jag kan tänka mig att syn är rätt spel av såna skäl på den här nivån, men jag kan mycket väl ha fel.

 

Beta annars flopp först och främst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överarbeta nu inte detta mina herrar. Det är NL20 som sagt. Här finns ju alla möjliga synfiskar som limpar allt de gillar från vilken pos. som helst och sen ofta synar det mesta utom möjligen tredubbla reraisar och allins pre.

 

Festmix: Pröva att sätta dig in i motspelarens situation. Jag utgår från att det är en kille som iaf tänker på nivå 1 - dvs skänker en eller annan tanke åt vad du kan ha och inte bara tittar på sin egen hand. Men inte tänker särskilt djupt.

 

Preflop: "Undrar vad han har, men jag har en trevlig hand ju. Jag synar"

 

Flop: Hmmm... många höga kort på den här floppen. Jag checkar.

Turn: Jasså han checkade också, då får jag väl beta då.

River: Han synade, ja ja, jag betar väl igen och ser vad som händer.

 

... men vad tänker han om sin hand då? Ja det kan du knappast ens gissa eftersom din egen passivitet i handen har gjort att du inte fått ut någon information. Jag skulle ju säga att han troligen har nån slags hand eftersom han betar en gång till (Jag utgår från att gemene NL20-spelare är ganska straightforward i allt sitt spel oftast utom möjligen då han har monster. För då slooooooowspelar han).

 

Hursomhelst: Som spelat har du absolut inte på fötter att utgå från att du är slagen. Han kan ha händer som TT-55 eller KQ. Eller så försöker han bara en lam bluff - såna ser man ju ständigt och jämt på nivån tycker jag. Därmed finns inte fold på kartan.

 

Höja? Jag har ingen aning om vad som är rätta spelet på högre nivåer. På NL20 ska vi nog i brist på andra reads utgå från att random spelare synar varje esshög hand här. Möjligen, möjligen om du vräker in större delen av din stack att han kan lägga sig. Om du nu vill riskera det... Kanske kan du få ut en syn av de lägre paren. Vet inte om det kompenserar för de gånger då han sitter med en knekt på hand eller rentav KT eller en runnerrunnerfärg och bonkar in hela sin stack. Jag kan tänka mig att syn är rätt spel av såna skäl på den här nivån, men jag kan mycket väl ha fel.

 

Beta annars flopp först och främst.

 

Intressant! Får efter bearbetning av handen här en känsla för att det är 50/50 huruvida han har Ax/Jx eller bluff/lägre par. Jag ställer egentligen inga frågor i handen. Sant. Anledningen är väl att jag är rädd för att det ska bli stor pott och så synar han ändå en rejäl satsning med Ax på floppen.

Tycker inte längre att syn på river är otänkbar.

 

fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överarbeta nu inte detta mina herrar. Det är NL20 som sagt. Här finns ju alla möjliga synfiskar som limpar allt de gillar från vilken pos. som helst och sen ofta synar det mesta utom möjligen tredubbla reraisar och allins pre.

 

Festmix: Pröva att sätta dig in i motspelarens situation. Jag utgår från att det är en kille som iaf tänker på nivå 1 - dvs skänker en eller annan tanke åt vad du kan ha och inte bara tittar på sin egen hand. Men inte tänker särskilt djupt.

 

Preflop: "Undrar vad han har, men jag har en trevlig hand ju. Jag synar"

 

Flop: Hmmm... många höga kort på den här floppen. Jag checkar.

Turn: Jasså han checkade också, då får jag väl beta då.

River: Han synade, ja ja, jag betar väl igen och ser vad som händer.

 

... men vad tänker han om sin hand då? Ja det kan du knappast ens gissa eftersom din egen passivitet i handen har gjort att du inte fått ut någon information. Jag skulle ju säga att han troligen har nån slags hand eftersom han betar en gång till (Jag utgår från att gemene NL20-spelare är ganska straightforward i allt sitt spel oftast utom möjligen då han har monster. För då slooooooowspelar han).

 

Hursomhelst: Som spelat har du absolut inte på fötter att utgå från att du är slagen. Han kan ha händer som TT-55 eller KQ. Eller så försöker han bara en lam bluff - såna ser man ju ständigt och jämt på nivån tycker jag. Därmed finns inte fold på kartan.

 

Höja? Jag har ingen aning om vad som är rätta spelet på högre nivåer. På NL20 ska vi nog i brist på andra reads utgå från att random spelare synar varje esshög hand här. Möjligen, möjligen om du vräker in större delen av din stack att han kan lägga sig. Om du nu vill riskera det... Kanske kan du få ut en syn av de lägre paren. Vet inte om det kompenserar för de gånger då han sitter med en knekt på hand eller rentav KT eller en runnerrunnerfärg och bonkar in hela sin stack. Jag kan tänka mig att syn är rätt spel av såna skäl på den här nivån, men jag kan mycket väl ha fel.

 

Beta annars flopp först och främst.

 

läste sista meningen först som tur var, det sparade mig tid, förstod snabbt att inget fanns att hämta i inlägget. bet flopp suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med! Fast utveckla gärna varför du tycker det suger, istället för att bara visa arrogans. :oops:

 

Hur hade du agerat då? Synat ner till river? Lagt på turn?

 

fmx

 

jag försöker agera ut efter en linje jag tror jag får maximalt betalt. beta den floppen med den handen e inte en bra linje.

 

fundera över:

hur ser fi's synrange ut på flopp?

kontra:

hur ser fi's betrange ut på flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...