fullfocus Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Har aldrig sänt in händer för analys tidigare så jag sänder några till i påföljande trådar när jag ändå håller på Hur analyserar ni fäljande hand? Jag har ingen read på agressorn. ** Hochst [Hold'em] (0.10|0.20 NL - Kontantspel) Äkta peng. fred04 sitter på plats 1 med €44.88 Bjork4o sitter på plats 2 med €9.40 Douro66 sitter på plats 3 med €21.58 paulcowen76 sitter på plats 4 med €11.60[Dealer] Devil_Hydra sitter på plats 5 med €20.00 Hero sitter på plats 6 med €33.63 Devil_Hydra lade lilla mörken - €0.10 Hero lade stora mörken - €0.20 ** Delar ut kort till Hero: Kh, Dr fred04 höjde till €0.60 Bjork4o synade - €0.60 Douro66 la sig paulcowen76 synade - €0.60 Devil_Hydra synade - €0.60 Hero synade - €0.60 ** Delar ut floppen: 9s, Ds, 8r Devil_Hydra satsade - €2.80 Hero la sig fred04 la sig Bjork4o la sig paulcowen76 la sig Devil_Hydra kastar: Devil_Hydra vann €5.65 från huvudpotten Rake: €0.15 Jag har min analys klar men vad säger ni? Vad har han? Given fold? fmx Citera
okocha Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 på vilket sätt är det ett överbet? Citera
fullfocus Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Sorry jag är nog inte bevandrad med vad som är vad riktigt, men bet i pottstorlek där kändes som en rejäl satsning. Men det kanske är normalt i ett läge med så många i potten. Hursomhelst. Bör jag syna? Citera
bossbaver Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Syn imo. Lagom bet av FI mtp att det finns en hel del drag ute. Kan väl tänka mig att han iallafall betar alla Q där, och vissa drag, samt inklonkat 2par kanske? Han lär ju inte potta nöten iallafall. Och tex AQ borde väl ha rejsats pre? Ett tips är oxå att inte posta längre än tills det är din tur på flop. Citera
fullfocus Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Syn imo. Lagom bet av FI mtp att det finns en hel del drag ute. Kan väl tänka mig att han iallafall betar alla Q där, och vissa drag, samt inklonkat 2par kanske? Han lär ju inte potta nöten iallafall. Och tex AQ borde väl ha rejsats pre? Ett tips är oxå att inte posta längre än tills det är din tur på flop. Ok ja jag borde inte visat mitt agerande. Jag kan faktiskt tänka mig att han satt med 10J och var rädd för färgdraget då många var med i potten. Citera
bossbaver Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Jag kan faktiskt tänka mig att han satt med 10J och var rädd för färgdraget då många var med i potten. Japp det är såklart också en möjlig hand. Citera
bananuz Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Det är ingen överbet. Hur kan du folda? Citera
fullfocus Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Det är ingen överbet. Hur kan du folda? Ja det är därför jag lagt ut handen för analys. För att se om jag borde handlat annorlunda. Men vi är många i potten, och han talar tidigt och satsar pott. Varför skulle han göra det om han inte sitter med något? Jag kan till och med tänka mig att han sitter med j10 eller set och är rädd för färgdraget då många är inblandade här. Andra alternativ är aq, qx. Hursomhelst så tror jag att jag ligger under. Vad tror du att han kan ha? fmx Citera
bananuz Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Ja det är därför jag lagt ut handen för analys. För att se om jag borde handlat annorlunda.Men vi är många i potten, och han talar tidigt och satsar pott. Varför skulle han göra det om han inte sitter med något? Jag kan till och med tänka mig att han sitter med j10 eller set och är rädd för färgdraget då många är inblandade här. Andra alternativ är aq, qx. Hursomhelst så tror jag att jag ligger under. Vad tror du att han kan ha? fmx Lite bättre händer, lite sämre damer, lite kombodrag, lite enkeldrag. Skulle dock absolut inte folda rakt av på en så dragig flop som vi träffar såpass högt upp i vår range utan vidare. Citera
henjon Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Lite bättre händer, lite sämre damer, lite kombodrag, lite enkeldrag. Skulle dock absolut inte folda rakt av på en så dragig flop som vi träffar såpass högt upp i vår range utan vidare. Viker vi turn då om den inte hjälper oss på något sätt men fi betar vidare? (givet att resten av gänget lägger handen redan på flop) Citera
jkkman Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 känns som en rätt enkel fold. Citera
Trillske Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Du har väl ingen direkt strålande multiway-hand med öppnare utg så säkert rätt mörkt trotts bra flopp. Citera
Hakflem Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Postad 29 Oktober , 2009 Är inte nån CG-expert direkt men känns ju spontant som du flippar som bäst mot betarens range och då sitter det dessutom tre st bakom dig som kan ha floppat ännu bättre. Bättre fly än illa fäkta här imo Citera
bossbaver Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Postad 29 Oktober , 2009 Jag har min analys klar Ok, låt höra, hur lyder den? Citera
fullfocus Postad 29 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2009 Ok, låt höra, hur lyder den? hehe ok givetvis Jo det är som jag skrev senare i tråden. Jag tror att jag är ligger under och att jag till och med kan vara stendöd mot hans j10 eller set. Han öppningsbetar pott utg i en hand med många spelare. Varför göra så annars. Han är rädd för färgdraget och vill visa att han menar allvar. Men visst har jag sett dylika satsningar när potten är stor och när agressorn får motbet lägger han sig. Så helt givet är det väl inte. Det var därför jag la ut den för analys. Kanske kan en syn vara en väg att gå också precis som Bananuz skriver. Sedan avgörs ju allt av fi:s turndrag. Man kan säga att jag betalar flopsyn för att få svar på fi:s turndrag. Är han svag där så kanske ändå. Och manglar han /ställer in så bör jag väl lägga. fmx Citera
Hume Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Postad 29 Oktober , 2009 känns som en rätt enkel fold. Håller med, rätt överraskad av hur många som vill syna. Citera
Trillske Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Postad 30 Oktober , 2009 Håller med, rätt överraskad av hur många som vill syna.Många > två. Citera
fullfocus Postad 30 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2009 Många > två. Jag hittar bara en;) Eller har jag missat nån? Men jag resonerade kring en möjlig syn i mitt senaste inlägg. fmx Citera
Recommended Posts