Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er alla korthajar och fiskar!

Tanken med denna pokerdagbok är liksom för många andra en återgärd för att spela diciplinerat och på så sätt få min rulle är växa stabilt.

Min pokerbakgrund är att min bror för ca 1 år sedan lånade ut en av sina pokerböcker och visade mig hur man spelade texas holdem. Har alltid varit intresserad av spel, allt från stryktips, trav, pokermaskiner, blackjack kortspel med polarna osv (en kille med speldjävel med andra ord)

Det hela började med att jag satte in 10 dollar som snabbt gick upp till 100 för att sedan lika snabbt försvinna när jag gick upp från 0,05 -0,10 till 0,25 - 50. Efter lite "övningskörning" med brorsan och lite mer pluggande satte jag in ytterligare 60 dollar som snabbt växte till 4000 dollar som blev mitt första utag (samma blinds). Sedan tycker jag att jag spelat en stabil poker och snittat ca 50 dollar i timmen på 0,5 - 1 på 3 eller 4 bord. Har även i perioder spelat 1/2 och 2/4 vilket varit ganska lönsamt men som även medfört perioder som resulterat i att jag gått back(dock har jag hela tiden på en längre tid gått + på alla nivåerna jag spelat men frågan är hur hög timlönen varit på de högre nivåerna eller om jag är 100% ärlig när det gäller 2/4, vet inte själv exakta resultat där.).

Iaf så kanske ni kan läsa mellan raderna att jag startar denna dagbok för att senaste tiden (månaden) inte varit speciellt bra, månaden började fint med stora vinster men slutet har varit katastrofalt och denna månaden har jag tjänat bättre på mitt vikariat som fritids och förskolelärare.

Till hösten skall jag börja plugga på högskolan och målet är att inte behöva ta några studielån + att kunna få ett gott bostadsbidrag av göran vilket man inte får om man knegar. Om nästa 12 månader går som de 10 (tog två månader innan det började gå +) senaste skall det inte vara några problem men jag förstår också att det kanske inte är samma sak att vara beroende av pokerinkomster som att ha ett jobb vid sidan och bo hemma hos morsan.

Om nu någon orkat läsa igenom allt svammel ovan så är iaf målet med mitt spelande att snitta runt 40-50 dollar i timmen på 3 eller 4 st 0,5 -1 bord ca 20 timmar i veckan. 20 x 50 = 1000 20 x 40 eller 800. så runt 800-1000 i veckan.

Under juni månad kommer jag dock inte spela en hand då jag är bortrest men jag börjar mitt spelande imorgon onsdag och kommer då rapportera hur länge jag spelat och hur mycket jag förlorat/vunnit. Denna veckan är dock min sista vecka på jobbet så hinner kanske inte spela upp alla 20 då jag inte är hemma under helgen.

ps: Blåvitt är förjävla dåliga nu :cry:

Postad

Spelade tre av mina 20 timmar denna vecka igår. Två stycken 0,5-1 bord på Party och två 0,5 -1 bord på b2b.

Anledningen till att jag spelade på två olika sidor är att jag har en bonus som inte är uppspelad på b2b.

Efter en seg första timme som gick några dollar back fick jag sedan några fina händer som dock resulterade i att jag gick ännu mera back. Den värsta var nog när jag floppade trissen med mina AA och gick allin mot en kille som satte sin färg på rivern (båda hade runt maximum buy in). Till slut vände dock turen och efter tre timmar var resultatet 274 dollar + (räknade om eurona) vilket betyder en timlön på ca 90 dollar.

en ok början iaf men svårt att säga något efter bara 3 timmars spelande.

• 2 months later...
  • Skapa nytt...