Gå till innehåll

2.5/5 shorthanded SvSp


Recommended Posts

Jag satte mig ner vid bordet och efter ca 10min får jag denna handen, jag har aldrig spelat mot BB tidigare så jag vet väldigt lite om honom, vad jag har för uppfattning om honom är dock att han verkar passiv och dålig.

 

Seat 1: HERO ( $521.69 )

Seat 2: CO ( $902.54 )

Seat 3: BTN ( $1040.89 )

Seat 4: SB ( $647.87 )

Seat 5: BB ( $606.52 )

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO :As::Ks:

HERO raises [$15].

CO folds.

BTN calls [$15].

SB folds.

BB calls [$10].

 

** Dealing Flop ** :8h:, :6s:, :Kd:

BB checks.

HERO bets [$35].

BTN folds.

BB raises [$93.75].

HERO calls [$58.75].

 

Jag fick för mig efter hans check-raise att han satt på antingen 97 eller 75, så jag tar en syn bara för att kunna göra en saftig re-raise om han betar ut på turn vid ett blankt kort. Samtidigt som jag utövar lite pottkontroll ifall jag nu skulle vara slagen.

 

** Dealing Turn ** [ :Tc: ]

BB is all-In [$497.77]

 

Jaha där rök den pottkontrollen :roll:

 

Mot en aggresiv spelare så synar jag 99,3% av gångerna men allt vad jag har sett från denna killen är att han är väldig passiv och spelar alldeles för många potter.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade känt mig slagen och foldat.

 

Efter det hade det mumlats en rad förbannelser och svordomar över orättvisorna mot just mig i pokervärlden. Detta hade pågått fram tills dess att min sambo går förbi och tittar undrande på mig samtidigt som hon skakar lätt på huvudet :roll::-D.

 

Sedan hade jag grindat vidare och studerat killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, slagen för ofta i såna lägen, speciellt med Fis image.

 

Precis min första tanke, men han betar ju 2 gånger pott precis som om han inte vill ha syn utan ha bort mig ifrån potten, med en stark hand tex ett set eller stege bör han ju göra en bättre värdebet typ 150 då inga direkta drag jag kan ha är ute. Problemet är att jag vet väldigt lite om hur fi spelar efter flopparna.

 

 

 

lita inte på reads som är baserade på 10 minuters spel.

 

Väldigt sant, men det ger i varje fall en indikation om spelaren och han hade 68/0/0 på 18 händer, så jag uteslöt i varje fall att det var durrrr eller Ivey ;-)

 

 

 

Jag hade känt mig slagen och foldat.

 

Efter det hade det mumlats en rad förbannelser och svordomar över orättvisorna mot just mig i pokervärlden. Detta hade pågått fram tills dess att min sambo går förbi och tittar undrande på mig samtidigt som hon skakar lätt på huvudet :roll::-D.

 

Sedan hade jag grindat vidare och studerat killen.

 

 

på nått vis känner jag igen din sambos reaktion 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO is all-In [$412.94]

** Dealing River ** [ Kh ]

HERO shows [ Ks, As ] three of a kind, kings.

BB shows [ 8c, 6c ] two pairs, kings and eights.

BB wins $84 from side pot#1 with two pairs, kings and eights.

HERO wins $1045.88 from the main pot with three of a kind, kings.

 

 

Jag hade känslan över att vara slagen och tyckte att det lutade åt 86 i så fall, men jag gjorde ändå en ganska tveksam syn för jag var förvillad av hans all-in...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...