Gå till innehåll

NLT - Svår river-syn med AA


Krissan

Recommended Posts

Stundtals otroligt löst bord. Elvislever visar stundtals maniac-tendenser, har nyligen reraisat all-in med AQo efter att en shortstack har raisat till 4xBB UTG (reraise till ~35€) med flera personer kvar att prata.

 

Game # 71727981 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund"

Game ended 2005-05-17 07:21:09 UTC

 

Players:

Krissan83 (EUR 47,25 in seat 1)

cyanid (EUR 55,75 in seat 2)

dellbo (EUR 12,00 in seat 4)

bjorre (EUR 8,75 in seat 5)

kbgear (EUR 28,00 in seat 6)

dragon79 (EUR 60,00 in seat 7)

Elvislever (EUR 77,75 in seat 8)

 

Dealer: Krissan83

Small Blind: cyanid (0,25)

Big Blind: dellbo (0,50)

 

Krissan83 was dealt: A:heart: - A:spade:

Mums, AA på knappen. Standardraise 4xBB+1limper = 5xBB

bjorre Fold

kbgear Fold

dragon79 Fold

Elvislever Call (0,50)

Krissan83 Raise (2,50)

cyanid Fold

dellbo Fold

Elvislever Call (2,00)

 

Flop Q:club: - 8:heart: - K:heart:

Pot: 5.75. Halvfarlig flopp. Bettar halvpot och känner omedelbart att det var ett för litet bet.

Elvislever Check

Krissan83 Bet (3,00)

Elvislever Raise (6,00)

Krissan83 Call (3,00)

 

Turn Q:club: - 8:heart: - K:heart: - 5:spade:

Pot: 17.75. Femman kan inte ha hjälpt honom. Han bettar ut 2/3 pott. Hårdspelat drag? Tvåpar? Set? Ser mycket bluffpotential hos honom och bestämmer mig därför att syna ner och hoppas att det kommer en femma på rivern, som ju skulle skydda mig mot t ex KQ.

Elvislever Bet (12,00)

Krissan83 Call (12,00)

 

River Q:club: - 8:heart: - K:heart: - 5:spade: - 7:spade:

Jag har absolut inte en aning om vart jag står. Muspekaren svänger fram och tillbaka mellan call- och foldknappen. Blundar och synar.

 

Elvislever Bet (20,00)

Krissan83 Call (20,00)

 

 

Att jag inte spelar handen särskilt bra är det ju ingen tvekan om. Kommentarer?

 

 

 

Resultat nedan.

Elvislever shows: J:diamond: - Q:heart: (a pair of queens)

Krissan83 shows: A:heart: - A:spade: (a pair of aces)

 

Krissan83 wins: EUR 79,25 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2,50

 

 

 

Edit: Eget förslag på hur handen kunde ha spelats. Reraisa pott på floppen, fold vid omslag. Men hur spela vid syn? Vill ha showdown gratis i så fall, men checkar jag turn kan jag feträkna med ett stort bet på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med facit i hand så spelade du ju handen utmärkt ;) Tror inte du hade kunnat få ut så många cent till. Ibland är det bra spela lite passivt och låta maniacsen beta bort pengar till dig. Om detta var ett bra läge för det är väl lite mer tveksamt :)

 

Men oftast måste du ju definera din hand någon gång och som du säger så är ju flopbetet nog så lågt. Det känns som att resten av handen förstörs lite av flopspelet. Du har ju gett ifrån dig kommandot och en raise på turn skulle väl jaga bort alla sämre händer, och göra dig hyffsat comitted mot alla bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha raisat hans re-raise på floppen för att få lit emer information, om jag får ett omslag där så skulle jag nog vara tvungen att se mig slagen. En till fördel med att höja på floppen är att han kanske checkar till dig på turn, om detta händer så skulle jag betta ~½pott om det int ekommer nått riktigt scarecard. Fördelen med att betta turn är att du ofta får möjligheten att checka ner rivern om du skulle villja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med på vad ni säger.

 

Slår jag om efter floppen så kommer jag bara få syn av bättre händer, och känner ha hyfsad del av stacken i potten. Slå om på flop, ok, då kommer potten ligga på nästan 40€ om han synar. Slänger jag in ett halvt potbet på turn så får jag grov ångest om han bettar ut på river då jag nog inte kan folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med på vad ni säger.

 

Slår jag om efter floppen så kommer jag bara få syn av bättre händer, och känner ha hyfsad del av stacken i potten. Slå om på flop, ok, då kommer potten ligga på nästan 40€ om han synar. Slänger jag in ett halvt potbet på turn så får jag grov ångest om han bettar ut på river då jag nog inte kan folda.

 

Jo det är sant, när jag tänker på det så är nog ~½ pott lit eväl mycket att satsa på Turn, i och med att det gör dig pott comitted. Betta lite mindre på turn, precis så mycket så att han synar dig och checkar river så du kan checka bakom, det är nog ett bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...