Gå till innehåll

0.5/1kr - OESD på flopp, missar på turn, check lr bet?


Recommended Posts

Fi spelar 67/0 över 18 händer, som en vanlig passiv fisk.

 

Jag undrar om det är bättre att checka och försöka träffa stege på river eller betta?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($111)

BB ($148)

CO ($92.91)

Hero ($123)

 

Dealt to Hero J:heart: 9:club:

 

fold, Hero raises to $3, SB calls $2.50, BB calls $2

 

FLOP ($9) 5:club: T:heart: Q:diamond:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $6.75, SB calls $6.75, BB folds

 

TURN ($22.50) 5:club: T:heart: Q:diamond: 2:club:

 

SB checks, Hero bets $14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 67/0 över 18 händer, som en vanlig passiv fisk.

 

Tror du allvarligt att det går att säga något om spelaren efter 18 händer? En passiv fisk säger du, men jag säger att han lika gärna kan äta middag samtidigt som han spelar, eller runka, eller vad fan som helst. På 18 händer kan vi få ut ungefär lika mycket info som att tyda hans stjärnbild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du allvarligt att det går att säga något om spelaren efter 18 händer? En passiv fisk säger du, men jag säger att han lika gärna kan äta middag samtidigt som han spelar, eller runka, eller vad fan som helst. På 18 händer kan vi få ut ungefär lika mycket info som att tyda hans stjärnbild

 

Förlåt då, troligen är han en passiv fisk då han limpat 12 gånger av 18 och inte openraisat en enda gång. Jag som inte spelar löst passivt kommer aldrig ha de statsen fastän det bara är 18 händer men självklart kan vi inte veta alls mycket om honom och det var därför jag påpekade att jag tror han är en vanlig löspassiv fisk som härjar på 0.5/1kr på SvS.

 

Nu är ju inte ditt sample något stort, och jag föredrar att vara aggresiv tidigt (mycket lättare att få betalt när du har KQ här nästa gång), så du spelar fine.

 

Men rent allmänt har jag ju fold to turn bet i min HUD. Sjukt fin stat mot alla typer av spelare.

 

Okej, så om man ska betta där på turn är mycket player dependent och det finns inget standard. Men tack för det tipset, ska sätta dit på min HUD. Kan du säga mig vad högt/normalt/lågt fold to turnbet% är för jag har ingen aning, självklart vet jag att man behöver stor sample men låt oss säga att vi har 500+ händer på fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det en fisk. Ingen bra spelare kommer ha 67 i vpip och 0 i pfr över 18 händer. Hade han haft 7/0 hade han kunnat va bra men fått kalla kort. Hade han haft 67/50 hade han kunnat va bra med heta kort. Men ingen radda med kort kan rättfärdiga att limpa/syna 12 av 18 händer utan att höja någon. Om ni e vinnande spelare kan ni ju fundera på hur ofta ni själv gör det.... Sen behöver han inte va jätteusel postflop för d, men nogfan e det en fisk.

 

Och oavsett vilket är det bra spel att skjuta flopp och turn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...