Gå till innehåll

Lockerz.com, ny sajt för att samla ihop till gratis prylar från skaparen av Amazon


KikkomaN

Recommended Posts

Hej.

Vet inte om ni har hört talas om lockerz.com men det är i alla fall en sajt från skaparen av amazon.com. Man reggar sig och får sedan poäng genom att logga in och svara på en fråga som byts ut varje dag, som varken har rätt eller fel svar utan är mer vad du tycker i en speciell fråga. Man kan få upp till 8 poäng och kan använda poängen till att få en ps3 (625p), ipod touch 32gb (600), ps3(625p).

 

Allt är helt gratis och reklamfritt. Jag inser att det ser ut som en scam och det trodde jag med från början men efter att ha läst att det är från skaparen av amazon.com och att folk som varit med sedan tidigare och beställt grejer har fått dem utan problem helt gratis kan jag inte annat än tro att det är på riktigt. Man behöver dock en invite för att kunna regga sig men dessa brukar inte vara svåra att få tag. Inget invites snack i denna tråden då det bryter mot reglerna.

 

Har ni några erfarenheter av sajten? Någon som har beställt och fått något?

M.V.H.

kikko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag förstår inte riktigt syftet med sajten (för skaparnas del).

 

Första intrycket var att det måste vara en scam för att det är alldeles för lätt att samla in poäng.

Sedan förstärks det intrycket när man märker att det inte finns något (förutom bakgrundsbilder) att köpa för sina poäng.

 

Men men, jag hoppas att jag ska kunna lägga min order på ett PS3-spel snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail som innehöll följande

 

 

 

Har dock ingen log-in-information vad jag vet. Inte heller någon invitekod. What gives?

 

Jag avråder dig från att signa upp. Kolla in följande sida: http://www.lockerz-scam.com/

Tycker det som talar mest för att det är en scam är sista stycket under rubriken "Let's Get Into The Numbers":

Let's recoup: $126 per unit, and 200k members able to redeem the prizes. This amounts to about 25 million dollars. Do you really think that by answering stupid questions, some big CEO would give you that much money? If you do, then think again.

 

 

Och syftet med den eventuella scammen är att sälja e-mailadress och information till spammare.

Vad skulle syftet vara med en legitim sajt? ...kan inte riktigt komma på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avråder dig från att signa upp. Kolla in följande sida: http://www.lockerz-scam.com/

Tycker det som talar mest för att det är en scam är sista stycket under rubriken "Let's Get Into The Numbers":

 

 

 

Och syftet med den eventuella scammen är att sälja e-mailadress och information till spammare.

Vad skulle syftet vara med en legitim sajt? ...kan inte riktigt komma på något.

 

Visst tycker också jag att det låter megaskumt. Men verkar det inte jävligt påkostat, rent designmässigt, för en dylik scam? Kanske inte, kanske är mailadresserna från användarna mer värdefulla, vad vet jag.

 

Too Good to Be True? Why are we doing this? To thank you for joining early. To build a Lockerz community of cool, stylish, cutting-edge people who love to buy great brands. To give you a taste of how PTZ will work when we go live this fall. And to test out different prizes and PTZ levels. That’s key. This version of PTZ Place is a test. PTZ levels will change when the full Lockerz site launches.

 

Syftet är obv att sälja data om konsumenter till företag. Ni vet hur man kan tjäna pengar på att sitta hemma vid datorn och fylla i enkäter åt ett företag som gör marknadsundersökningar, som sedan säljer den informationen vidare. Verkar rätt smart imo då du kommer att få in en jäkla massa enkätsvar med den här metoden, från en demografisk grupp (en köpkraftig sådan) som skiljer sig markant från de som fyller i de andra undersökningarna (stay at home/work from home moms).

 

Sen är ju frågan hur mycket prylar de tar in på lager och därmed skickar ut innan det är "fresh out"... :)

 

Det mest anmärkningsvärda tycker jag är att det finns personer som har målet att ""Fuck with FanScape and Lockerz.com and their employees by any means available." och pratar om "life ruining activities" och "Burn FanScape to the fucking ground" (se länkat från Akumilas länk ovan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...