martenmania Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Martenmania min favoritpostare, hur går det? spelar du frirullar ännu? Åhh, detta värmer nästan lika mycket som när jag fick ett av eurythmech. Som svar på frågan: Nej, jag har avancerat till $10 MTTSNG, har lite bättre nerver numera. Citera
döfiskdö Postad 12 Oktober , 2009 Rapport Postad 12 Oktober , 2009 Det låter ju smart, jag muckar KK mot AA och det är en katastrof-fold?Jag har lagt in 280 och har 850 bakom. Då är man inte comittad LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Citera
rikopank Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Postad 26 Oktober , 2009 Okej tack, nej jag är verkligen inte säker på att jag spelar handen rätt. Däremot måste jag förklara hur jag tänker när jag slänger K-K där. Hur kan jag ha gjort en dålig fold när han visar A-A? Nästa gång måste man väl dega där då det verkar vara "rätt" spel. Du behöver ha ca 35% för "korrekt" syn. AA mot KK är 20%. På så sätt är det rätt att folda (om man är 100% säker att han har AA). Men Om samma situation uppstår 3-4ggr (knappt 4ggr om händerna är AA,AA,AA,AK) så räcker det att han inte har AA 1 gång för att du kan räkna hem att alltid syna. jag hade tänkt: "fan, han har AA men jag måste syna" Citera
strater Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 helt rätt med den stora 4betten för info och i bästa fall ta hem potten pre. Nu har du fått din info och kan tryggt folda i vetskap om att du spelade handen optimalt. Finns väl även en viss chans med din 4bet att han kan folda AA också då han kanske inte är sugen på att få in degen på chans. Citera
inkassera Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 KK ska spelas för setvärde. syna pre o folda flop om du inte hittar en K. Citera
Snygglenn Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 4-betar ju alldeles för stort. Also, dr poker spelar 23/9 med 1% 3-bet så att han inte har AA finns nog inte Citera
confusion86 Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 helt rätt med den stora 4betten för info och i bästa fall ta hem potten pre. Nu har du fått din info och kan tryggt folda i vetskap om att du spelade handen optimalt. Finns väl även en viss chans med din 4bet att han kan folda AA också då han kanske inte är sugen på att få in degen på chans. Sorgligt. Vill du inte hjälpa så skriv inget. Citera
Supertequila Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Sorgligt. Vill du inte hjälpa så skriv inget. LOL, plz. OP postar en förtäckt brag-post som "jobbigt läge" för KK när han har chansen o få in degen pre... skitjobbigt liksom. Tycker inte tråden förtjänar bättre öde än att levlas sönder faktiskt. Citera
Big Less Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Okej tack, nej jag är verkligen inte säker på att jag spelar handen rätt. Däremot måste jag förklara hur jag tänker när jag slänger K-K där. Hur kan jag ha gjort en dålig fold när han visar A-A? Det var inte folden som var dålig. Det dåliga var att du höjde UTG. Rätt spel med KK när fi har AA, är att openfolda. Det hade sparat dig 281 spänn här. Citera
Big Less Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Ett jobbigt läge med KK hade varit detta: ***** Hand 1120553722 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 september 2009 23:36:41 Diana Turbo 7 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: willros (544.50) Plats 3: Kaalifen (1112.70) Plats 2: fredonlose (1120.39) Plats 4: Dr Poker (1133.80) Plats 5: Gulsvart (922.66) willros lägg LM 2.50 fredonlose lägg SM 5.00 ** Giv ** willros [N/A, N/A] Kaalifen [Ks, Kr] fredonlose [N/A, N/A] Dr Poker [N/A, N/A] Gulsvart [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Kaalifen Höj till 17.50 Dr Poker Lägg Gulsvart Lägg willros Lägg fredonlose Lägg Citera
Ekmanen Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Håller med om att fyrbeten är way off för stor. En 160 hade vart nice, så då hade du sparat en 120 bara på att göralogiska betsize och inte bara trycka på pottknappen. Däremot vill jag säga en sak och jag kan ha fel men känns som jag borde ha rätt =). Detta har hänt oss alla. Man sitter och spelar "normal" poker och är in the flow med bordet, sen rätt som det är kommer en setup där man har KK lr QQ och fi spelar nu sin hand heeeeeelt sjukt rättfram. Obv vill bara dega in pengarna preflopp utan minsta tvekan och räddsla. I dessa fallen så bör vi ta i beräkningarna att AA är sjukt troligt och vi bör iaf första gången detta sker folda om inget tidigare hänt som kan triggat en helt från ingenstans dampat och okaraktäristisk spel. Jag tycker inte det är fel att folda KK om man inte lagt in för mycket i potten redan i dessa unika fall. Men man kan likaväl förespråka en autosyn i alla dessa lägen eftersom dom ändå kommer såpass sällan så det varken skadar lr gagnar ens rull särskilt nämnvärt. Citera
Starfitter Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 asså snälla blir typ irriterad varje gång jag ens ser denna tråden =( syna /slut på tråd... Citera
cobb89 Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Haha veckans hand! Inte direkt veckans men... Förstår för övrigt inte varför en del personer i tråden skrev "hans range är inte bara AA" när dom verkligen inte har nån aning alls om spelarens egentliga range. Hört att gissningar är bra i poker... Jag har 1500 händer på honom, han spelar 19/6 med en 3bet på 0,7%. Sen om vi vill misshandla handen totalt som OP bestämde sig för att göra låter jag vara osagt. Citera
Jerico Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Jag har helt andra stats på fi, tänker inte outa dem men hans range är troligen inte bara AA. Däremot har han nog istort sett aldrig en bluff och som sämst AK/QQ. Typ: Board: Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 44.660% 40.43% 04.23% 49846362 5212638.00 { KK } Hand 1: 55.340% 51.11% 04.23% 63014250 5212638.00 { KK+, QcQh, QcQs, QdQs, AKs } Antar då att han har hälften av sina QQ och 25% av sina AK här. Citera
Akim Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Inte direkt veckans men... Förstår för övrigt inte varför en del personer i tråden skrev "hans range är inte bara AA" när dom verkligen inte har nån aning alls om spelarens egentliga range. Hört att gissningar är bra i poker... Jag har 1500 händer på honom, han spelar 19/6 med en 3bet på 0,7%. Sen om vi vill misshandla handen totalt som OP bestämde sig för att göra låter jag vara osagt. Nej och just för att vi inte har någon read så får vi göra ett antagande. Utan read på denna nivå så är hans range inte enbart AA. Vad är det som är så svårt? Ska man inte kunna analysera händer utan read nu? Citera
LykkaSiGya Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 ska du 4beta för halva din stack kan du lika väl shova. Tjena Starfitter! Vore kul att höra hur du motiverar detta! Mvh Lykka Citera
Zaixer Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 varför är det så viktigt att få alla andra att folda preflop? kunde ju lika gärna haft KQ här om du skulle trycka in en stor del av stacken för att sedan lägga dig. Citera
Starfitter Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Tjena Starfitter! Vore kul att höra hur du motiverar detta! Mvh Lykka Tjena(?) Du kommer ju inte direkt ha en 4betfolda range om du 4betar för halva din stack. Mvh Starfitter Citera
Nebo Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 kommer ihåg den här snubben och har lite notes på honom, var dock ett år sen sist kanske men på den tiden hade fan fold varit rätt här för han kommer alltid visa upp AA. Sen hade jag iofs inte pallat folda utan tänkt "ah men han kanske har nåt annat den här gången" som naturligtvis inte stämt Citera
LykkaSiGya Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Tjena(?) Du kommer ju inte direkt ha en 4betfolda range om du 4betar för halva din stack. Mvh Starfitter ... och herrn tror inte att fiskens misstag kommer vara fler om du tre-fyr-fembettar >25% <100% av stacken snarare än att pusha hela? Möjligen inte bevisbart men ganska praktiskt troligt. Citera
strater Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 ... och herrn tror inte att fiskens misstag kommer vara fler om du tre-fyr-fembettar >25% <100% av stacken snarare än att pusha hela? Möjligen inte bevisbart men ganska praktiskt troligt. hmm, du menar trådskaparen eller pusharen? Citera
Starfitter Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 ... och herrn tror inte att fiskens misstag kommer vara fler om du tre-fyr-fembettar >25% <100% av stacken snarare än att pusha hela? Möjligen inte bevisbart men ganska praktiskt troligt. asså jag minns knappt handen.. edit:; wp som spelat om du synar av Citera
LykkaSiGya Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Generellt resonemang om commitade raises pre ej allin vs push rakt av. Tycker det framgår. Citera
Starfitter Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Generellt resonemang om commitade raises pre ej allin vs push rakt av. Tycker det framgår. lol, tycker 4betsizen är ganska bra och vi synar av shoven obv. Iskallt att 4beta för halva stacken som någon föreslog Citera
Recommended Posts