Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Valterego. Jag skiftar som färgen på höstlöven.:-D

Ibland är jag för...ibland emot...

Just nu vet jag inte vad jag ska tycka, eftersom jag inte får någon info.

Efter 4 månader är hemsidan fortfarande kass.

Medlemmarna vet fortfarande inte vad styrelsen egentligen pysslar med.

Faan, in med Klyka igen!:mrgreen:

Okej, that's fair.

Postad
Valterego. Jag skiftar som färgen på höstlöven.:-D

Ibland är jag för...ibland emot...

Just nu vet jag inte vad jag ska tycka, eftersom jag inte får någon info.

Efter 4 månader är hemsidan fortfarande kass.

Medlemmarna vet fortfarande inte vad styrelsen egentligen pysslar med.

Hemsidan har ju förklarats i en annan tråd här på PF att den är urkass när det gäller att lägga in information mm. Det är en av de saker som styrelsen har prioriterat i sitt arbete för att få en enklare/rakare/bättre kommunikation med förbundets medlemmar. Dock är det inget som man byter över en natt.

Jo det vet ni genom att läsa styrelseprotokollen på hemsidan. Där står det i klartext vad styrelsen/förbundet jobbar med. Du har dessutom fått föklarat varför protokollen inte kommer upp dagarna efter ett möte utan att det till nästa möte innan de kan läggas ut på hemsidan.

Postad
Eller så är det så att de som gör det, inte gör för sin egen vinnings skull utan för att de faktskt gör det för att de tror sig kunna göra något som kan stärka förbundet. De kanske rent av brinner för pokern och förbundet?

Visst kan det vara så. Jag är övertygad om att alla i den förra styrelsen brann både för pokern och förbundet; det behöver inte gå stick i stäv med mina alternativ. Man kan fortfarande se till förbundets bästa och ta politiska beslut. Jag har inte blandat in egen vinning i mitt inlägg.

Postad
Visst kan det vara så. Jag är övertygad om att alla i den förra styrelsen brann både för pokern och förbundet; det behöver inte gå stick i stäv med mina alternativ. Man kan fortfarande se till förbundets bästa och ta politiska beslut. Jag har inte blandat in egen vinning i mitt inlägg.

Det har du säkert rätt i.

Postad

Är det bara jag som är kronless på uttrycket "brinner för pokern"?:shock:

I de flesta fall har det ju visat sig att man "brinner" för något helt annat.

Oftast för den egna plånboken...

Observera att jag inte drar några paralleller till sittande styrelse med detta inlägg. Det är bara en personlig reflektion.

Postad

Oftast för den egna plånboken...

.

Vem gör inte det? Försök inte lura oss med att du inte brinner för din egen plånbok för det finns nog inte en enda som inte gör det.

Däremot innebär det inte att man kan brinna för annat oxå och att man kan hålla isär de bägge sakerna.

Fast det kanske du inte har någon erfarenhet av :mrgreen:?

Postad
Fast det kanske du inte har någon erfarenhet av :mrgreen:?

BOOya :mrgreen::D:D

Eller så är det så att de som gör det, inte gör för sin egen vinnings skull utan för att de faktskt gör det för att de tror sig kunna göra något som kan stärka förbundet. De kanske rent av brinner för pokern och förbundet?

Japps, det kallas ideellt arbete. :mrgreen: Ska tilläggas att Peders arvode inte ska tas till intäkt för att han gjorde det av andra skäl än att han brann för det. Han kan lätt tjäna bättre än det i ärlighetens namn rätt låga arvode han fick. Arvodet var bara till för att möjliggöra för honom att arbeta med förbundet på heltid, något som han gjorde jävligt bra. Det faktum att han inte klev av innan och tog ett bättre jobb är jag personligen väldigt tacksam för.

Vi andra ledamöter hade enligt årsmötesbeslut ett mindre arvode per möte som var tänkt att täcka omkostnader för resa och logi i samband med dessa. Dessa arvoden efterskänkte vi dock.

Måste nog göra dig besviken där, Roffe.:mrgreen:

Postad
Har jag aldrig tvivlat på heller.

Den obefintliga förekomsten av tvivel från din sida var aldrig föremål för tvivel från min sida. Den utvecklingen råkade bara komma som en fortsättning på ett av dig författat citerat textstycke. :)

Postad
.

Att det inte kommit fler styrelseprotokoll beror på att gången är sådan att det ska först skrivas, sedan justeras, därefter skickas det ut till styrelsemedlemmarna och sen blir det godkännt (förhoppningvis ;-) ) på nästa styrelsemöte. Först därefter kan det bli officiellt. Det är en helt normal gång och inget konstigt med det. QUOTE]

Om detta är gången i styrelsearbetet så förstår jag att allt tar en lång tid.

Men med dagens möjligheter till att skicka mail osv så förstår jag inte endå varför det tar tid. Förstår ej heller varför protokollet skall godkännas på NÄSTA styrelsemöte, är det inte där för man har justeringsmän, som skriver på att protokollet är rätt.

Dvs. Sekreteraren skriver protokoll som går till justeringsman och sedan är det klart.

Nu vet jag ju inte vad som sas på årsmötet, men troligtvis så borde det ha fattats en del beslut om vad den nya styrelsen skall jobba med det kommande året, så av den anledningen så borde den nya styrelsen vara mån om att årsmötest protokollet kommer fram. En liten bisak är ju oxå att det inte framgår någon stans, (vad jag kan hitta) är vad ett medlemskap kostar.

Detta tyder iofs på att vi har en bra ekonomi då man inte behöver betala något för att vara medlem.:-) (Medlem, tror jag)