Gå till innehåll

SAJT: GII på B2B, ett MLM-företag!


jezaja

Recommended Posts

Har spelat med Gii sen i November fört pengar dit och därifrån till netteller fungerar alldeles utmärkt.

 

Dem samarbetar med Ostangler versicherung som är ett över 100 år gammalt försäkringsbolag i tyskland när det gäller deras försäkrings bit.

Dvs att jag tror att med såna samarbetspartners så har man en seriös tanke bakom sin business.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat med Gii sen i November fört pengar dit och därifrån till netteller fungerar alldeles utmärkt.

 

Dem samarbetar med Ostangler versicherung som är ett över 100 år gammalt försäkringsbolag i tyskland när det gäller deras försäkrings bit.

Dvs att jag tror att med såna samarbetspartners så har man en seriös tanke bakom sin business.

 

LOL!

 

Första inlägget på forumet blir att försvara Gii, seriöst? Lika seriöst som hela Gii.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostangler Versicherungen (rättstavat, om någon vill googla på dem) är mycket riktigt ett seriöst och gammalt nordtyskt försäkringsbolag. Varför det skulle vara relevant vet jag inte. Eftersom försäkringen dessutom kostar €105 i månaden förstår jag att Gii och OBV har råd med partnerskapet... om nu OBV öht vet om att deras namn används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostangler Versicherungen (rättstavat, om någon vill googla på dem) är mycket riktigt ett seriöst och gammalt nordtyskt försäkringsbolag. Varför det skulle vara relevant vet jag inte. Eftersom försäkringen dessutom kostar €105 i månaden förstår jag att Gii och OBV har råd med partnerskapet... om nu OBV öht vet om att deras namn används.

 

Nu råkade detta bli min första post, men det är inte för att jag vill

promota GiiCorp här! Tycker bara att rätt ska va rätt!

http://www.giipac.com

Inte bara vet OAB om att GiiCorp använder deras namn,

dom är i högsta grad i ett direkt samarbete.

Sen borde du veta att en premie betalar man normalt per år.

Alltså €105 per år!

 

Nu ska jag kolla in pokerdiskussionerna här, betydligt roligare än försäkringar! ;-)

 

/ E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde upp OAB (hur jag fick det till OBV vet jag inte) och de bekräftade att det finns ett samarbete och att premien betalas årligen. Att det skulle vara månatligen hittade jag när jag googlade på något i går, don't blame me om företaget självt skriver fel alltså. :)

 

Som du säger; rätt skall vara rätt. Mina tvivel kring företaget i övrigt kvarstår dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ha olika åsikter om mlm, (som automatiskt inte betyder "pyramidspel") och man kan också ha åsikter om traditionell företagsamhet "ägare + anställda", där massor med människor blir blåsta på sina jobb varje dag, trots att dom varit lojala och jobbat lågavlönat.

Man kan ha åsikter om rättvisa när höjdarna på ett sånt företag roffar åt sig med insideraffärer, förser sig med omoraliska fallskärmspensioner, och lägger ner företag när lönsamheten inte gynnar deras giriga bukar.

 

Slutsats, det finns bra och dåliga aktörer inom alla företagsmodeller.

 

 

/ E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag avskyr dessa blåsta pyramidspelsidioter som scannar vartenda forum för att komma till undsättning när just deras bluffbolag kritiseras. Av någon anledning kommer de med fullständigt irrelevanta inlägg som kopierade från något av deras hjärntvättningsmöten. GenomsnittsIQn på en MLMare måste understiga en kängrus. Om jag vore världshärskare skulle jag införa en regel som säger att innan man får säga något positivt om ett MLM bolag i ett forum, måste man ha postat minst 50 andra inlägg. Världen skulle bli trevligare...

 

Dem samarbetar med Ostangler versicherung som är ett över 100 år gammalt försäkringsbolag i tyskland när det gäller deras försäkrings bit

Vem bryr sig??

Varför kan inte MLMare stava?

Varför kan inte MLMare svenk grammatik??

Varför skriver MLMare isär ord??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vore världshärskare skulle jag införa en regel som säger att innan man får säga något positivt om ett MLM bolag i ett forum, måste man ha postat minst 50 andra inlägg. Världen skulle bli trevligare...

 

Det är en tanke som slagit mig också, men QoS vägrar koda det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vore världshärskare skulle jag införa en regel som säger att innan man får säga något positivt om ett MLM bolag i ett forum, måste man ha postat minst 50 andra inlägg. Världen skulle bli trevligare...

 

Det är en tanke som slagit mig också, men QoS vägrar koda det...

 

Om vi låter QoS slå ut oss i ett par PF.NU turneringar kanske han ändrar sig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte MLMare stava?

quote]

 

Kängrur? :lol:

 

Sorry, men där försvann all respekt för dig!

 

Du vet väl det, att när du pekar åt nån med ett finger,

sä är det alltid 3 fingrar som pekar bakåt åt dig själv.

 

/ E

 

Om jag hade syftat på känguru hade mitt inlägg varit ganska pinsamt, visst, men nu menade jag ju kängru! Varför är du på det här forumet, pokerintresserad? Knappast, en helt vanlig pyramidlakej som förlöjligar sig själv genom att skriva fåniga inlägg i forum där du inte hör hemma. Jag har två bekanta som precis "kommit ut" från Gii så jag bedömer mig ha relativt god kunskap i ämnet. Jag förstår inte varför du (som faktiskt verkar kunna svenska) bemödar dig med att försvara något så uppenbart bluffaktigt. Har du förlorat pengar som du tror du ska få igen?

Jag föreslår att du Googlar på "Giicorp" och läser igenom tråden på IDGs forum så tror jag att du kommer förstå vad jag menar när jag kallar er idioter. Ett "företag" med sådana anställda kan omöjligtvis ha någon framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh,

 

Om du hade bemödat dig att åtminstone läsa vad jag har skrivit först,

och inte bara trotsigt fightas som om du var uppvuxen med två hjärntvättande

mlm-föräldrar, så hade du sett att jag är rätt nyanserad OCH rättvis.

 

Jag försvarar inte att man lurar på nån någonting som en person inte vill ha,

ej heller att man osolidariskt utnyttjar anställda och dumpar dom när lönsamheten

sviktar. Jag försvarar definitivt inte mlm som nåt slags universalmedel,

och jag kritiserar gärna öppet den verksamhet som föder mig, om den förtjänar det.

Detta gäller oavsett om det är mlm eller i andra företagsformer som jag är verksam i.

 

Jag kom inte hit till PF för att snacka mlm, men när jag ser rena felaktigheter så kan

jag inte hålla tyst. Respektera det tack!

 

/ E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känguru kängurun kängurur subst. 
australiensiskt pungdjur av familjen Macropodinae

 

Verkar väl dumt o angripa språkbruket, du måste ta det på grätrotnivån annars blir det lätt missförstånd.

 

Om du har 50 kängurur under dig, och dom i sin tur har 50 stycken under sig vardera, då kan du med största sannolikhet säga att cirka en av dem har gått med frivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh,

 

Om du hade bemödat dig att åtminstone läsa vad jag har skrivit först,

och inte bara trotsigt fightas som om du var uppvuxen med två hjärntvättande

mlm-föräldrar, så hade du sett att jag är rätt nyanserad OCH rättvis.

 

Jag försvarar inte att man lurar på nån någonting som en person inte vill ha,

ej heller att man osolidariskt utnyttjar anställda och dumpar dom när lönsamheten

sviktar. Jag försvarar definitivt inte mlm som nåt slags universalmedel,

och jag kritiserar gärna öppet den verksamhet som föder mig, om den förtjänar det.

Detta gäller oavsett om det är mlm eller i andra företagsformer som jag är verksam i.

 

Jag kom inte hit till PF för att snacka mlm, men när jag ser rena felaktigheter så kan

jag inte hålla tyst. Respektera det tack!

 

/ E

 

Varför kom du hit då? Spelar du poker, vilken sajt, vilket nick? Gii är ett snabbt döende pyramidspel och eftersom du antyder att du till viss del försörjer dig på GII skulle det vara intressant att få svar på några frågor:

1. Hur många produkter/tjänster har du sålt under de 3 senaste månaderna?

2. Om du sålt någon produkt/tjänst, hur stor andel är till externa "kunder", dvs ej andra pyramidspelare inom Gii?

3. Tycker du att de produkter/tjänster Gii erjuder är prisvärda i jämförelse med liknande produkter?

4. Stödjer du tramset som dina kollegor skriver på sina Giihemsidor, exempelvis denna?

5. Vilken medaljnivå befinner du dig på inom Gii. Bevisa gärna genom att hänvisa till din Gii sida.

6. Hur kommer det sig att större delen av de aktiva inom Gii är lågutbildade och arbetslösa och tror du att det är en bra bakgrund när det gäller att driva företag?

7. Vilken funktion har du inom Gii (gissar att du leder hjärntvättarmöten, right?)

8. Har du läst IDG tråden jag hänvisade till?

 

8 enkla frågor som förhoppningsvis besvaras med 8 enkla svar

 

Länk till ännu en giitomtes hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag heter Stefan och jag är lurad!

 

Blev infintad i Gii för en tid sedan. Har alltid trott mig varit förståndig nog att inte bli grundlurad på det viset men ack ack. Hur som helst så har jag accepterat förlusten och skiter i allt det där nu. Gii är ett pyramidföretag/MLM och inget annat, "företaget" suger fett och det är bara att hoppas att inte fler blir lurade. Hur dumma kan folk egentligen vara? :lol:

 

För övrigt vill jag bara påtala att dem stavas dem men uttalas dom, vill minnas att det var någon ordpolis som tyckte att det inte skulle vara så men så är det.

 

Mr Fool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillåter mig att tolka eskapismos tystnad såsom att:

 

* Det var inte pokerintresse som fick eskapismo att registrera sig på forumet, det var helt enkelt han som satt på pyramidspelförsvararjouren just vid detta tillfälle. Jämför gärna alla andra forum där, så fort ett pyramidspel kritiseras, en helt ny forummedlem av en händelse råkade läsa kritik om ett fantastiskt bra affärskoncept, patetiskt!

* De åtta frågorna gick inte att besvara utan att röja Gii´s så som ett pyramidspel.

 

Eskapismo är annorlunda, han kan, till skillnad mot 99% av alla pyramidspelare, uttrycka sig i skrift. Jag tolkar det som att alla förlorare i Gii har gett upp och nu är det bara hjärntvättsledarna kvar, bland annat eskapismo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Deras informationsfilmer påminner mkt om ett annat MLM-företag som jag har råkat ut för. En god men dum vän lurades in i det hela, och lyckades till slut få mig att tacka ja till at träffa hans "kontaktperson", mest för att han skulle sluta snacka om det...

 

Snubben talade i 90 min på ett café om hur trevligt det är att ha en fast inkomst, slippa jobba, bestämma själv, träffa vänner samtidigt som pengarna rullar in. Målade upp bilder av hur svårt livet är, men att egenföretagande är lösningen.

 

Sen ville han veta om jag var intresserad, jag skulle skriva på listor, gå på möten och det ena med det andra. När jag frågade vad det egentligen var jag skulle göra för att tjäna alla dessa pengar så var det hela lite oklart.. Njae inte så mkt, värva nya medlemmar oxo löser sig allt.

 

Det var ganska lätt att utifrån den information jag fick sluta sig till att det är mkt osannolikt att jag skulle kunna tjäna nåt på det. "OK, visserligen måste du köpa produkter för si och så mkt pengar, men om du värvar 10 som i sin tur värvar 10 var som i sin tur [...] och alla dessa handlar för si och så mkt och du får si och så många %, då får du ju tillbax pengarna med råge." Bara det att ens att hoppas på att någon enda av ens affilates skulle lyckas värva mer än en till är rena glädjekalkylen! Det är lätt att tänka att om jag värvar 2 så kan de värva 2 var osv (2 värvade är ju inte så svårt), men problemet är att det gör de inte. Och det räcker att någon bryter kedjan nånstans (vilket ALLTID händer, såvida inte hela jordens befolkning går med OCH denna befolkning är oändlig OCH alla har råd att köpa produkter) för att det inte ska gå ihop.

 

Vem som helst med de mest grundläggande matematiska kunskaper kan räkna ut att dessa system inte håller. Problemet är att det finns massor av människor utan grundläggande kunskaper i nästan nånting. Och titta in på de affilate-hemsidor som finns länkade här i tråden, det är ganska uppenbart att dessa människor är allmänt talanglösa...

 

Det otrevliga är att dessa system skapar desperata människor. Min vän, tex.. han var en trevlig människa, men för att rädda sitt skinn var han tvungen att lura andra människor - bland andra försökte han ju med mig. Du hamnar i en fälla, och du blir en skojare själv om du går på dessa djävulskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...