Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand jag funderat en del på sen tidigare idag. Blev konfunderad över FIs spel framförallt på turn. Har nog aldrig mött det tidigare tror jag.

Hur spelar vi den här vidare efter FIs donkbet på turn efter att det har 3-betats på flopp? Fi är 36/10/2,9 på enbart 263 händer. Jag hade varit ungefär 29/21 med 71% cb vid PFR vid detta tillfälle sen jag satte mig vid bordet. Jag har lirat ungefär 85 händer vid bordet och FI har suttit där sen jag kom.

Hero ($741)

SB ($332)

BB ($509)

UTG ($333)

CO ($468)

Dealt to Hero A:club:A:heart:

UTG calls $2, fold, Hero raises to $9, fold, fold, UTG calls $7,

FLOP ($21) 4:spade:2:diamond:9:diamond:

check, Hero bets $15.75, UTG raises to $31.50, Hero raises to $73.50, UTG calls $42,

TURN ($168) 4:spade:2:diamond:9:diamond:Q:heart:

UTG bets $126, Hero ????

Postad

Du ställer till det på floppen, antagligen raisa mer eller inte alls.

Annars är det väl typ, vad gör han med Qxr? TJr? KK? Vi kan väl inte utgå ifrån att random där alltid check/synar sina madehand+drag. Och kan säkert dyka upp att han vill kika på en hyffsat blank turn. Tror du mår okey.

fwiw har de AQo ibland på den där jävla sidan, även högre upp.

Postad
Du ställer till det på floppen, antagligen raisa mer eller inte alls.

.

Nu har jag ju eSS ESS och vill ha syn :mrgreen:.

Allvarligt så skulle jag raisat pott men tryckte på fel knapp. Såg det själv direkt men man kan ju bortse från det eftersom turn ändå blankar.

Tror du mår okey.

Det må så va men hur spelar vi vidare var frågan inte hur jag mådde. Syn-Raise-Fold (vilket iofs inte fanns på min karta).

Postad

Du kan ju drömma att jag hittar något annat än shove på turn här. Floppraisen är okej om du förväntar dig spazz.

Om jag skulle gissa åker du på Qx 2par eller Qx färgdrag (och lite AQ/KQ som synade flopp efter att ha bluffat eftersom det var så billigt :)), så vi står oss ganska bra mot den rangen.

Edit: + Lite random färgdrag ofc och set.

Postad
Nu har jag ju eSS ESS och vill ha syn :mrgreen:.

Allvarligt så skulle jag raisat pott men tryckte på fel knapp. Såg det själv direkt men man kan ju bortse från det eftersom turn ändå blankar.

Det må så va men hur spelar vi vidare var frågan inte hur jag mådde. Syn-Raise-Fold (vilket iofs inte fanns på min karta).

Ahh, sorry, trodde det framgick att jag vill pusha. :D
Postad
Du kan ju drömma att jag hittar något annat än shove på turn här. Floppraisen är okej om du förväntar dig spazz.

Om jag skulle gissa åker du på Qx 2par eller Qx färgdrag (och lite AQ/KQ som synade flopp efter att ha bluffat eftersom det var så billigt :)), så vi står oss ganska bra mot den rangen.

Edit: + Lite random färgdrag ofc och set.

Okey, push pga att min raise på flopp blev för liten (vilket jag alltså är medveten om så det behöver vi inte diskutera mer).

Syna hans CR på flopp bara. Som spelat är väl shove enda alternativet.

Gillar dock inte din linje.

Varför syn på den dragiga brädan?

Om det är raisestorleken du inte gillar så förstår jag, men om det är min raise på överhuvudtaget på flopp så kan du väl utveckla varför?

Ahh, sorry, trodde det framgick att jag vill pusha. :D

Okey, kanske jag som är lite trög ;-).

Test, går det att skriva på forumet?

Alldeles utmärkt :-D

Postad

Varför syn på den dragiga brädan?

Du leder mot alla drag men är totalt krossad mot värdehänderna. Fråga dig själv vilka händer som hänger kvar på flop3bet som du slår?

Need I say more? :)

Sen är brädan inte så dragig, bara FD egentligen.

Postad
Du leder mot alla drag men är totalt krossad mot värdehänderna. Fråga dig själv vilka händer som hänger kvar på flop3bet som du slår?

Need I say more? :)

Sen är brädan inte så dragig, bara FD egentligen.

Tja på den här nivån så är ju färgdrag en av dem. TT-KK också. Kanske iom att min raise va så dålig så AQ.

Och om du säger så, måste väl push vara sämsta alternativet med ditt resonemag?

Färgdraget räcker väl gott som dragit ;-).

Postad

Okey. Push är tydligen det spelet som alla förordar. Va ju det jag funderade på men jag blev klart förvirrad av hans bet rakt ut på turn. Så här slutade det iaf:

TURN ($168) 4:spade:2:diamond:9:diamond:Q:heart:

UTG bets $126, Hero calls $126,

RIVER ($420) 4:spade:2:diamond:9:diamond:Q:heart:Q:club:

check, check,

Hero shows A:club:A:heart:

(Flop 80.0%, Turn 88.6%)

UTG shows 4:club:6:club:

(Flop 20.0%, Turn 11.4%)

Hero wins $409