Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Säg att vi spelar NL50 med fullt inköp. Vi plockar upp ett mellanpar 8-8 till 10-10. UTG+1 höjer till 2, knappen synar och vi väljer att syna i BB. Flopp kommer 3-5-7 regnbåge. Hur väljer vi nu att spela handen? Låt säga att våra motsåndare också sitter med fulla inköp och vi har ingen hjälpande stats eller tells på våra motståndare...

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du förespråkar att vi donk bettar runt 4$ alltså?

Ja, typ. Eventuellt kan du låta motspelaren c-betta (som de ofta gör) och sedan reraisa. Du måste i alla fall ha info om var du står.

Postad

Som vanligt är det väl några som levlar och några andra som säger samma sak utan att levla. Varför får jag så mycket skit när jag mobbar det här forumet? :mrgreen:

Donkbetta inte om du inte har en utstuderad donkbetrange eller superreads. c/c låter inte supertokigt, c/f behöver inte vara helt horribelt heller. Kort sagt: Du har i sammanhanget en medelhand och sitter ur position.

Resten är reads och grejer.

Postad
Som vanligt är det väl några som levlar och några andra som säger samma sak utan att levla. Varför får jag så mycket skit när jag mobbar det här forumet? :mrgreen:

Donkbetta inte om du inte har en utstuderad donkbetrange eller superreads. c/c låter inte supertokigt, c/f behöver inte vara helt horribelt heller. Kort sagt: Du har i sammanhanget en medelhand och sitter ur position.

Resten är reads och grejer.

Sorry! Trodde bara att det var en motståndare. Med en tidig höjning och en syn kommer vi i en annan dager.

Postad

Standard på pokerforum och välkommen till internet.

Postad
Det finns väl flera sätt att spela såna här lägen men att beta för information är, som vanligt, inte ett av dom. Själv föredrar jag checksyn.

Vad folk är passiva. :cry: En fråga bara. Hur stor chans är det at du leder?

Postad
Vad folk är passiva. :cry: En fråga bara. Hur stor chans är det at du leder?

Alltså det handlar int eom att vara passiv vs aggressiv. Det handlar om att vinna pengar. Det gör man genom selektiv aggressivitet. Att inte autodonka in i en preflopraisare är knappast något som gör någon till en för passiv spelare.

1. Om du leder, vad uppnår du då genom att donka in i preflopraisaren alternativt c/ra hans c-bet? Följdfråga: vad ska du göra med informationen du får?

2. Om du inte leder, vad uppnår du då genom att donka in i preflopraisaren alternativt c/ra hans c-bet? Följdfråga: vad ska du göra med informationen du får?

Fundera på ovanstående frågor, samt om det möjligen kan finnas alternativa sätt att spela handen för att vinna mer pengar/förlora mindre pengar i varje scenario. Kom sedan fram till huruvida "att höja/beta för information (för man *måste* ju bara "veta var man står")" är tidernas största pokerfloskel eller ett bra råd.

Postad
sen 3bettar vi väll 88-1010 preflop oxå hoppas jag ...

Nej tycker jag inte nödvändigtvis vi gör här. Behöver inte bygga upp en stor pott ur position med en mellan hand...

Postad
Det finns väl flera sätt att spela såna här lägen men att beta för information är, som vanligt, inte ett av dom. Själv föredrar jag checksyn.

Checksyn fungerar väll på flopp. Men du får ett svårt beslut på turn med ett ofarligt kort om han CB även där.... Vik eller ställ? Potten är så pass stor så du lär inte kunna syna turn!

Postad

1. Om du leder, vad uppnår du då genom att donka in i preflopraisaren alternativt c/ra hans c-bet? Följdfråga: vad ska du göra med informationen du får?

2. Om du inte leder, vad uppnår du då genom att donka in i preflopraisaren alternativt c/ra hans c-bet? Följdfråga: vad ska du göra med informationen du får?

Fundera på ovanstående frågor, samt om det möjligen kan finnas alternativa sätt att spela handen för att vinna mer pengar/förlora mindre pengar i varje scenario. Kom sedan fram till huruvida "att höja/beta för information (för man *måste* ju bara "veta var man står")" är tidernas största pokerfloskel eller ett bra råd.

Fatta nya beslut. Ok, i see your point. Hur spelar du vidare på turn och river med överkort vid en checksyn.

Postad
Checksyn fungerar väll på flopp. Men du får ett svårt beslut på turn med ett ofarligt kort om han CB även där.... Vik eller ställ? Potten är så pass stor så du lär inte kunna syna turn!
Undrar om tråden lyfter om man levlar loss lite? På turn instacheckställer du naturligtvis eftersom du har lurat motståndaren i din fälla.
Postad
Undrar om tråden lyfter om man levlar loss lite? På turn instacheckställer du naturligtvis eftersom du har lurat motståndaren i din fälla.

Ja frågan är ju då om man ska ta ditt svar som ännu en levling?

Vi är som sagt kvar på nivån NL50. Inte speciellt vanligt att FI Pott bettar 2 gator tom (2pott bets här är alltså över halft inköp). Så frågan är om du lurat han i fällan eller om du lurat in dig själv....

Postad

Tycker det är ren dynga från din sida också. Varför skulle han levla sin egen tråd. Är du medveten om att 95% förlorar på poker. Att döma av dina inlägg så verkar det inte så.

Postad
Ja frågan är ju då om man ska ta ditt svar som ännu en levling?

Vi är som sagt kvar på nivån NL50. Inte speciellt vanligt att FI Pott bettar 2 gator tom (2pott bets här är alltså över halft inköp). Så frågan är om du lurat han i fällan eller om du lurat in dig själv....

Men herregud...

Ok seriöst: checksyna flop, checkfolda turn oförbättrat som standard, utan reads.