Ekenstar Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Single Draw 2-7 Lowball No Limit ($0.25/$0.50 USD) 7-max Seat #3 is the button Seat 3: B ($19.80 in chips) Seat 4: A ($25.65 in chips) Seat 5: Fi ($12.90 in chips) Seat 6: Hero ($29.80 in chips) A: posts small blind $0.25 Fi: posts big blind $0.50 *** DEALING HANDS *** Dealt to Hero Hero: raises $1 to $1.50 B: folds A: folds Fi: calls $1 Fi: discards 1 card Hero: discards 1 card Dealt to Hero Fi: checks Hero: bets $2 Fi: raises $5 to $7 Hero ??? Har inte spelat så mycket no-limit single draw (mindre än 20 händer när denna hand utspelade sig), däremot har jag spelat lite mer limit TD och där är ju en 87 låghand inte så mycket att ha. Men i SD borde den vara lite bättre. Kan ju knappast folda, men kan man höja? Lite lost hur jag ska värdera min hand. Vad kan Fi tänkas checkraisa med? Kan han syna en re-raise med en sämre hand än min? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Syn... Fis linje luktar "monster", då man normalt sett donkar ut med bluffar + hyggliga värdebetshänder. Klart att du kan trebeta med din hand, men då måste du lägga mot fyrbet, och det är stackarna för grunda för... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Du har tionde bästa handen, så för värdebetet ska vara even krävs det alltså att nio händer sämre än din synar. Det landar på 95 om vi inte tittar på effekten av sjublockers och att 75 checkraisar oftare än 876. Mao behöver du tro att motståndaren antingen viker nötåttor och dåliga sjuor eller synar en hel del nior för att trebeten ska vara aktuell. Angående syn kan det säkert dyka upp lite vad som helst, så ta ett kik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2009 Med tanke på vad fi hade så är jag inte helt säker på om han hade foldat om jag hade återhöjt. Men just den fi var ett par klasser sämre än övriga spelare jag mött så mot andra fi är det nog dumt att trebeta. Hero: calls $5 *** SHOW DOWN *** Fi: shows [] (Lo: J,T,9,6,5) Hero: shows [] (Lo: 8,7,4,3,2) Hero collected $16.40 from pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Deleted Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gaston116 Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Nja, inte ens en tiltande fisk synar med en knekt, så det var nog rätt att bara syna. Btw, är den här standard? Den är i klass med att ta en 10a öppet i 7-2 double draw och sen värdebetta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Deleted Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gaston116 Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Några som är sugna på att slänga upp en privat turre och spela mot varandra på Stars? Jag är på, inte idag däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Om vi inte tittar på din hand, eller kastade kort, så är det ju 12 parade kort och 36 icke-par. Eftersom du får 3:1 så innebär det att om han betar alla sina par så måste han beta allt annat för att synen ska vara even, eller lite sämre, för nöt22. Så det räcker med att du är säker på att han betar alla sina par för att det ska vara ok hjältesyn. Att vara för kåt på att bluffa med par är ju en vanlig läcka, so go for it. IRL så tror jag de flesta hellre gör en hjältesyn med 22 än med AKQ-hög där eftersom synen av ens egna par gör att man blir mer benägen att sätta motståndaren på par. Samt förstås att det är coolare att vinna med par än med A-hög. Vet inte om öppningen är kass. Sexor är ju tråkiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2009 Slänger in en ny hand, båda fi byter två kort, ska jag byta några kort då (tänker på knekten då)? Seat 1: fi1 ($9.10 in chips) Seat 2: s ($18.30 in chips) Seat 3: g ($19.55 in chips) Seat 4: fi2 ($7.50 in chips) Seat 5: Hero ($29.45 in chips) Seat 6: R ($30.70 in chips) Seat 7: K ($27.25 in chips) R: posts small blind $0.25 K: posts big blind $0.50 *** DEALING HANDS *** Dealt to Hero fi1: calls $0.50 s: folds g: folds fi2: calls $0.50 Hero: raises $2 to $2.50 R: folds K: folds fi1: calls $2 fi2: calls $2 fi1: discards 2 cards fi2: discards 2 cards Hero: stands pat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plinga Postad 30 November , 2009 Rapport Share Postad 30 November , 2009 Slänger in en ny hand, båda fi byter två kort, ska jag byta några kort då (tänker på knekten då)? Som action går verkar det vara en rätt enkel pat, speciellt som du är i position. Ditt potentiella drag är dessutom minst sagt mediokert. Hittar ingen fungerande troutulator just nu men pat:ar du så har du på en höft den bästa handen vid showdown drygt varannan gång ((1-(7/13*6/13))^2 ) och skulle du välja att dra så är dina implied odds ändå inte så vidare bra. Träffar du hyffsat vinner du ofta en liten pot eller förlorar en lite större. Personligen tror jag fold predraw är bäst spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts