Gå till innehåll

NLT - Trn, 15/5, €50 Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad
Är det bara jag, eller har QoS spelat ganska stabilt ikväll? Typ inte varit med i varenda hand och gått all-in med second pair osv...?

Jag coachade honom lite efter att han bluffade bort 1K till mig ;)

Postad
Ja, satan vilket drag det var i resultattråden idag då!

Jag kan väl skriva lite då. Bubblade bort mig idag! Känns sådär.

Sju pers kvar, sitter med ca 10BB och plockar fram 88 ur fickan UTG. Ställer in, hoppas på syn från ett ess eller mass-fold. Dahilma (tror jag) synar snabbt med 1010 och jag är ute. Surt.

/G

Postad

Jag är fortfarande grymt bitter över att jag ställer in med QQ mot två mindre stackar som båda gått all-in innan mig. Guzten sitter med 99 och träffar 4-tal på floppen, hur jäkliga oseriöst är inte det? :)

Kul var det i alla fall! :D

- QoS

Postad

Skönt att se att att Qos ligger där och hugger. Borde nog köpt lite andelar och skickat iväg honom till WSOP ändå. Jag menar, han släpper ju iaf inte knappen med 7-8 bb kvar bara för att i nästa hand lite nonchigt syna med A9o i sb mot bara bb (nåt sånt va?), för att sen runda av med lite sköna bortförklaringar... ;)

Postad

Tack Nusse

Det var bra struktur på turneringen, bra med lite längre perioder.

Tycker det nya upplägget med lite högre inköp är mycket bra.

Ber samtidigt rosen om ursäkt för idiotutdragningen - av någon annledning trodde jag du var tom. :oops:

/da

Postad

DrBarry, det var 4-talet som tog knäcken på mig! :)

Att jag dubblade med A9o var plain luck, sen satt jag väntade, hade väl en 5bb när jag fick KJs, hoppades på att dubbla upp, men nej, nej... :)

- QoS

Postad

Qos, dubbla upp med A9o är rena skills såklart, men jag avsåg nog mer när Nusseman hade nån blackout, om jag inte minns fel. Jag tror det var han som började tjata om att han missade knappen, gjorde nån tomtesyn, han lirade mörkpoker etc etc... ;)

Postad
Qos, dubbla upp med A9o är rena skills såklart, men jag avsåg nog mer när Nusseman hade nån blackout, om jag inte minns fel. Jag tror det var han som började tjata om att han missade knappen, gjorde nån tomtesyn, han lirade mörkpoker etc etc... ;)

Jaha, ja det var när mörkarna var på 500/250 och alla foldade till mig i lilla. Jag skulle ställa in med A9o, men drog förbi slidern, så den hoppade tillbaka till limitraise igen, vilket resulterade i att jag spelade 1000 med 1900 kvar... Klart jag blev tvungen att tomtesyna all-in då.

All-in med A9o är bra spel, miniraise och syn all-in är tomtigt som bara den. :)

Samtidigt fick jag AA99x i draw och hamnade all-in mot färg :(

Postad

Tycker också att upplägget var riktigt bra. Själv spelade jag som en kratta men det var iallafall kul att se QoS spela. Efter allt snack här på forumet har man ju blivit lite nyfiken. Att han snodde mina marker hela tiden var ju inte lika roligt iofs... :)

ps.

Grattis till vinsten dahilma

ds.