Gå till innehåll

Ken Lennards insiderrättegång. (omröstning)


Tror Du att Lennard är skyldig?  

342 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror Du att Lennard är skyldig?

    • Ja
      289
    • Nej
      53


Recommended Posts

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vilken fjant. kom med ett riktigt förslag istället så kanske någon nappar. Jag skulle bli förvånad om det var mindre än 50% chans att han blev fälld på någon åtalspunkt. Undra hur stor risk att ingen blir dömd? mindre än 20% skulle jag gissa på..

 

väntar fortfarande på att Ken ska börja lägga ut odds på internet?

finns ju betting marknader där han kan lägga ut odds.bara pumpa ut odds :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken fjant. kom med ett riktigt förslag istället så kanske någon nappar. Jag skulle bli förvånad om det var mindre än 50% chans att han blev fälld på någon åtalspunkt. Undra hur stor risk att ingen blir dömd? mindre än 20% skulle jag gissa på..

 

väntar fortfarande på att Ken ska börja lägga ut odds på internet?

finns ju betting marknader där han kan lägga ut odds.bara pumpa ut odds :/

Chansen att alla frias från alla åtalspunkter är mycket låga, imo. <20% säger du, jag tror <5%. :roll:

 

Chansen att Ken frias från allt är lite större, men ändå inte >15%. :roll:

 

Jag är beredd att betta 500 kr, till odds 5,00, på att Ken kommer att bli fälld på minst 1 åtalspunkt.

 

Vad tror ni om att åka till domstolen imorgon och hosta upp pengarna? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han kommer ju inte fällas för allt långt ifrån..med lite mindre storhetsvansinne skulle han säkert tjäna på att deala istället för att gambla på frikännande :/

säg att varje person i snitt fälls för 30% av det dom faktiskt har plussat. Åklagarsidan har ju själv gått och sagt att dom medvetet undviker allt vagt för att maximera chansen att få dom fällda på det som är mest uppenbart. sen några år på öppen anstalt sedan kommer dom ut och har kvar det mesta.

väntevärdemässigt straff på ett typiskt större ekobrott är nog max ett par månader och någon dag för de flesta insiderbrott/ekobrott.

 

någon med bättre insyn får gärna rätta mina lösa gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Love is in the air...

 

"Det går inte att blunda för att affärerna gäller väldigt stora belopp. Men jag företräder en väldigt sympatisk och speciell person med gåvor långt utöver det vanliga. Han har en enorm minneskunskap. Inget undgår honom. Han kan analysera och kombinera på ett sätt som jag aldrig stött på tidigare. Han kan utan otillåten information göra den här typen affärer”, sa Leif Gustafson."

 

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\02\05\369933&sectionid=Ettan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...