Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Väntar fortfarande på första träffen btw :-P

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

Hero (BB) ($1178.68)

UTG ($866.70)

MP ($537.69)

Button ($530.91)

SB ($1930)

Preflop: Hero is BB with 10diamond.gif, 9diamond.gif

UTG calls $10, 1 fold, Button calls $10, 1 fold, Hero checks

Flop: ($35) Jdiamond.gif, 3diamond.gif, Qclub.gif(3 players)

Hero bets $35, UTG raises $140, Button calls $140, Hero raises $1133.68 (All-In), UTG calls $716.70 (All-In), 1 fold

Turn: ($1888.40) Jclub.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($1888.40) 7spade.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $1888.40

Results:

Hero had 10diamond.gif, 9diamond.gif (one pair, Jacks).

UTG had Kdiamond.gif, Kheart.gif (two pair, Kings and Jacks).

Outcome: UTG won $1873.40

Postad
Se the hurt locker

Kollat runt lite men har problem att hitta nån bra version.. Orkar inte nåt divexskräp. Får leta lite till, annars får jag hitta nåt annat helt enkelt :-)

Och nu mina vänner har jag ett announcement. Dagen är numera inte längre på röda siffor. Pappa Burgendy har gjort det igen och bookat ett positivt resultat på 200kr, nu kan jag ta ledigt resten av kvällen med gott samvete 8-) Först ska det firas med den ultimata ungkarlsmiddagen spaghetti m köttbullar. Sen kanske jag tom knappar över till vuxenkanalen fram mot midnatt, easy life :mrgreen:

Postad

Canal+ är en bra kanal.. I brist på bra versioner av de filmerna ni tipsade om så bläddrade jag runt lite istället. Och givetvis klonkade man Indiana Jones och det sista korståget på Canal+ Hits. Nu vet jag vad jag ska göra de kommande timmarna :-)

Postad
Canal+ är en bra kanal.. I brist på bra versioner av de filmerna ni tipsade om så bläddrade jag runt lite istället. Och givetvis klonkade man Indiana Jones och det sista korståget på Canal+ Hits. Nu vet jag vad jag ska göra de kommande timmarna :-)

nöt! vill fan också ha c+ men har inte orkar skaffa.

Postad
nöt! vill fan också ha c+ men har inte orkar skaffa.

Indiana Jones är helt klart totalnöt. Såg dem hela tiden när jag var mindre. Trevligt är också att de visar den nyaste av dem direkt efter denna, så blir ett litet minimaraton ikväll verkar det som. Även om de är de första 3 filmerna som håller kvalitén så är det inte helt fel när man inte har annat för sig.

Canal+ bör du skaffa. Iaf om du är sportintresserad också. Jag skaffade Canal+ total för några månader sedan och det är så sjukt värt det, behöver aldrig sitta programlös :-P

Postad

Har plöjt igenom majoriteten av tv-avsnitten från början av 1990 de senaste dagarna, Young Indiana Jones Chronicles eller något liknande heter den. Helt klart värt att se det också. =) Finns totalt 28 st avsnitt á 1h 30min tror jag.

Postad
Har plöjt igenom majoriteten av tv-avsnitten från början av 1990 de senaste dagarna, Young Indiana Jones Chronicles eller något liknande heter den. Helt klart värt att se det också. =) Finns totalt 28 st avsnitt á 1h 30min tror jag.

Åfan, de visste jag inte ens att det existerade, tack för tipset! Verkar helt klart värt att kolla upp :-)

Canal+ är riktigt bra, men tror fan man behöver tv1000 för att vara komplett, dom har ganska bra filmer där också (=

http://www.canalplus.se/schedule - tablån, som du säkert har koll på.

Filmen Rec går inatt 02 och är ganska bra, går 22,30 imorgon annars om du har normal dygnsrytm. (=

Hehe har man tv1000 så är man 100% komplett helt klart.. Jag har dock varit lite för lat för den ännu. Har däremot viasat sport paketet och ESPN america och det vanliga Largepaketet hos Com Hem, så är i stort sett bara tv1000 som saknas :-P Kan vara något för framtiden möjligen, om jag rushar på pokern och känner mig bekväm med 1k tvräkning varje månad :-P

Ang filmen så har jag inte sett den faktiskt.. Jag har sett den amerikanska versionen och tyckte den var helt okej. Gillar hur dom filmar, känns ganska orginellt och bra. Måste helt klart kolla orginalfilmen också, men de får nog bli imorgon då så dygnet håller sig hyffsat :-)

Postad

Behövdes 50 händer den här gången.. Det vänder, det vänder, det vänder...

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

MP ($2254.59)

Button ($1063.13)

SB ($3697.78)

Hero (BB) ($1000)

UTG ($1918.83)

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Adiamond.gif

2 folds, Button bets $40, 1 fold, Hero raises $120, Button raises $310, Hero raises $870 (All-In), Button calls $650

Flop: ($2005) Qdiamond.gif, 3heart.gif, 8heart.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: ($2005) 3club.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($2005) 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $2005

Results:

Button had 9diamond.gif, 9heart.gif (full house, nines over threes).

Hero had Aheart.gif, Adiamond.gif (two pair, Aces and threes).

Outcome: Button won $1990

Postad

Såja! :-)

Kan detta vara vändningen jag väntat på? Trots den lite tråkiga starten på sessionen så lyckades jag jobba upp den till ett skönt 4.5k+. Hamnade på rätt sida i några coolers för omväxlings skull, skööööönt :-D Här var de största potterna:

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

SB ($290)

BB ($2000)

UTG ($6558.58)

Hero (Button) ($2474.63)

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Kspade.gif

UTG bets $40, Hero raises $135, 2 folds, UTG calls $95

Flop: ($285) Kclub.gif, 3club.gif, 8club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $180, UTG calls $180

Turn: ($645) 9heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $390, UTG raises $1130, Hero raises $1769.63 (All-In), UTG calls $1029.63

River: ($4964.26) 5club.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $4964.26

Results:

Hero had Kheart.gif, Kspade.gif (three of a kind, Kings).

UTG had 3spade.gif, 3diamond.gif (three of a kind, threes).

Outcome: Hero won $4949.26

saw flop | saw showdown

MP ($1132.97)

Button ($352.40)

SB ($331.76)

BB ($4489.01)

Hero (UTG) ($1187.91)

Preflop: Hero is UTG with 4club.gif, 4heart.gif

Hero bets $30, 3 folds, BB calls $20

Flop: ($65) 4diamond.gif, 3heart.gif, 6spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $40, BB raises $120, Hero raises $260, BB raises $770, Hero raises $857.91 (All-In), BB calls $267.91

Turn: ($2380.82) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($2380.82) 3club.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $2380.82

Results:

BB didn't show

Hero had 4club.gif, 4heart.gif (full house, fours over threes).

Outcome: Hero won $2365.82

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

SB ($1727.40)

BB ($441.29)

UTG ($4064.69)

Hero (Button) ($1589.27)

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 9spade.gif

UTG bets $35, Hero calls $35, 2 folds

Flop: ($85) 5spade.gif, 4diamond.gif, 8diamond.gif(2 players)

UTG bets $63.75, Hero calls $63.75

Turn: ($212.50) 5club.gif(2 players)

UTG bets $140, Hero calls $140

River: ($492.50) Qspade.gif(2 players)

UTG bets $340, Hero calls $340

Total pot: $1172.50

Results:

Hero had 9diamond.gif, 9spade.gif (two pair, nines and fives).

UTG had 10diamond.gif, Kdiamond.gif (one pair, fives).

Outcome: Hero won $1157.50

Jag är fortsatt väldigt nöjd med spelet. Sjukt nöjd med arbetsmoralen också.. Såhär många händer brukar jag spela under en månad i vanliga fall typ.. Ska försöka hålla tempot uppe och få in mina 40k händer jag hade som målsättning.

Det tog 13600 händer, men nu är jag + för månaden igen (=

Borat_Great_Success.jpg

Tar och sover nu tror jag då jag har lite plikter som kallar imorgon.. Passar grannens hundar några gånger i veckan medans hon är i skolan. Får lite pröjs för det, men inga pengar att tala om. Är väl mest för jag gillar sällskapet och vill hjälpa till lite. Sen måste jag ta mig och handla lite också då skafferiet börjar se lite tomt ut då det börjar ta slut på Loka och vattenmelon..

Om vädret tillåter kanske jag tar en sväng till golfklubben också, men de får bli om tiden ges. Sen ska givetvis några händer poker spelas också.

Naaaattttiiii

Tills imorgon.. Hot or not.. Är hon fin eller inte? Jag kan inte riktigt bestämma mig.. Normalt sett har jag svårt för hela emogrejen men på nåt sätt känns hon inte så bitter och dyster som de vanliga emot.. Lite småsöt på nåt rubbat sätt.. De är saker som dessa som får mig att ligga sömnlös om nätterna, kan helt enkelt inte komma fram till ett svar. Hjälp mig.

Kat-Von-D-la-ink-15.jpg

Postad

Troligt att ingen har en åsikt om emobruden :shock: De köper jag inte..

Nattens bet gick inte bra alls.. Pittsburgh fick pisk med 3-0 hemma, något som jag verkligen inte kunde förutspå..

Spel 1. Färjestad - Södertälje (hcp 0-1) - 1a 350kr. Vinst 644kr. Profit 294kr.

Spel 2. Pittsburgh Peguins - Pheonix Coyotes - 1a 364kr. Vinst 0kr. Profit 364kr.

Postad

2 nya spel lagda. Båda i kvällens elitseriehockey.

Lindköping - Frölunda - 1a för 346kr till 2,00ggr.

Södertälje - Brynäs - Under 4.5 mål för 329kr till 2,20ggr.

Två tippade topplag som möts i den första matchen. Har de spelat som topplag än så länge? Knappast.. Lindköping ligger näst sist med endast 6 inspelade poäng på 6 matcher. Frölunda har 9. Men formen för Frölunda på slutet verkar kort sagt katastrofal. Man har fått storstryk av både djurgården och luleå på hemmais och är i rejäl brygga. Lindköping är ett bra lag och vändningen för dem kan inte vara långt borta. Jag tror den kan komma idag på hemmais. 2ggr pengarna är ett överkomligt odds i mina ögon. Sen att matchen går på tv kan givetvis ha spelat in lite :roll:

Södertälje är ett målsnålt gäng som spelar tät och grisig hockey. Det blir sällan många mål framåt då man helt enkelt är för dåliga och man släpper inte till mycket bakåt. Brynäs har börjat serien med endast 10 gjorda mål på 6 spelade matcher, det är minst av alla. Man har också släppt in minst mål av alla tillsammans med Färjestad. Så sålänge Brynäs målskytte inte lossnar på allvar idag så tror jag vi har en målsnål historia att se fram emot och 2,20ggr på under 4.5 mål känns rätt bra.

Postad

Ska ta en promenad med grannhundarna nu och sedan droppa av dem i rätt lägenhet. Efter detta måste jag ta mig och handla lite.. Ser som sagt lite knapert ut i både kylskåp och skafferi atm. Måste också försöka inhandla nåt par nya jeans då min lyckosamma diet gör det omöjligt att bära mina gamla då de ser ut som vadarstövlar typ. Hoppas kunna hitta nåt sweet i det lilla utbud som erbjuds här i Tyresö :-P