Gå till innehåll

Life Is Short - Flip It


kingsofcards

Recommended Posts

Pokergudarna log mot mig nu :-) Blev välsignad med position på en av de största fiskarna jag sett på länge, 70/0/0 var de officiella statsen efter 250 händer. Till min förtjusning så satt han också rätt djupstackad. Detta är de stora potterna vi spelade:

 

Första handen är den enda jag förlorade. Jag vet att han älskar att donkpotta sina draghänder. Eller egentligen alla händer han vill fortsätta handen med. Floppsynen är obv inget snack om. När han checkar turn är jag 99% säker på att han har drag då han aldrig saktar ner med en färdig hand utan garanterat skulle bomba den också på turn. Därav betar jag för att få honom att betala samt skydda min hand som jag är helt övertygad om står. På river missar färgen och han blixtpottar. Jag är fortfarande övertygad om att han var på drag och då det enda draget som satt på river är 78 och jag själv har 2 åttor så finns typ inte viket. Obv har han 78 för rivrad nöt och scoopar. Är dock nöjd med mitt spel och skulle lätt syna river igen i samma sits.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($3748.09)

BB ($1970.68)

UTG ($1552.16)

MP ($2508.39)

Hero (Button) ($1904.90)

 

Preflop: Hero is Button with 8club.gif, 8heart.gif

UTG calls $10, 1 fold, Hero bets $40, SB calls $35, 1 fold, UTG calls $30

 

Flop: ($130) 5diamond.gif, Kdiamond.gif, 6club.gif(3 players)

SB checks, UTG bets $130, Hero calls $130, 1 fold

 

Turn: ($390) 3club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $240, UTG calls $240

 

River: ($870) 9spade.gif(2 players)

UTG bets $870, Hero calls $870

 

Total pot: $2610

 

Results:

Hero had 8club.gif, 8heart.gif (one pair, eights).

UTG had 7heart.gif, 8diamond.gif (straight, nine high).

Outcome: UTG won $2595

 

Mot en såhär djupstackad fisk så köper jag givetvis in 200bb för att maximera mina värdehänder. Här är den största potten vi spelade. Han limpar in varje hand så min raise från bb med 66 känns jättestandard mtp setvärdet. Träffar drömfloppen och också drömturn. Nu gäller det ju bara att maximera värdet.. Jag hade inte sett honom höja nånting ännu utan bara potta själv när det checkats till honom. Så går för en stor cr på turn då han med största sannolikhet inte viker något par eller något drag. Får syn och har strax under pottbet kvar på river som givetvis skeppas in. Han går in i timebanken men synar ganska omgående, skepp.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($3683.09)

MP ($1960)

Button ($3582.95)

SB ($2331.90)

Hero (BB) ($2768.01)

 

Preflop: Hero is BB with 6heart.gif, 6club.gif

2 folds, Button calls $10, 1 fold, Hero bets $40, Button calls $40

 

Flop: ($105) 4diamond.gif, 5heart.gif, 6spade.gif(2 players)

Hero bets $80, Button calls $80

 

Turn: ($265) 5club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $265, Hero raises $850, Button calls $585

 

River: ($1965) 9club.gif(2 players)

Hero bets $1788.01 (All-In), Button calls $1788.01

 

Total pot: $5541.02

 

Results:

Button didn't show

Hero had 6heart.gif, 6club.gif (full house, sixes over fives).

Outcome: Hero won $5526.02

 

 

Hand 3 påminner om hand 2 ganska mkt då jag återigen floppar set oop. Brädan är dock mkt läskigare den här gången så jag vågar inte riktigt gå för en ny cr på turn utan väljer att skjuta hårt istället.. Kan ha förlorat en del värde här då en cr hade låtit mig beta mkt större på river. Han tankade dock på river, så tveksamt om han betalat av ändå.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($655.13)

MP ($2390.89)

Button ($3588.26)

SB ($1199.52)

Hero (BB) ($5172.42)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, 9heart.gif

2 folds, Button calls $10, SB calls $5, Hero bets $40, Button calls $40, SB calls $40

 

Flop: ($150) Aspade.gif, 9diamond.gif, 5diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $120, Button calls $120, 1 fold

 

Turn: ($390) Jheart.gif(2 players)

Hero bets $300, Button calls $300

 

River: ($990) Kspade.gif(2 players)

Hero bets $750, Button calls $750

 

Total pot: $2490

 

Results:

Button didn't show

Hero had 9spade.gif, 9heart.gif (three of a kind, nines).

Outcome: Hero won $2475

 

 

Här var första handen på bordet och jag visste då inget om honom. Men inte direkt så jag kunde gjort nåt annorlunda, och resultatet var ju obv bra.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($2452.23)

BB ($2014.78)

UTG ($2068.51)

MP ($2277.16)

Hero (Button) ($970.26)

 

Preflop: Hero is Button with Qspade.gif, 9spade.gif

UTG calls $10, MP bets $45, Hero calls $45, 2 folds, UTG calls $35

 

Flop: ($150) 2club.gif, 9club.gif, 9diamond.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero bets $90, UTG calls $90, 1 fold

 

Turn: ($330) 4spade.gif(2 players)

UTG bets $330, Hero raises $835.26 (All-In), UTG calls $505.26

 

River: ($2000.52) 3heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2000.52

 

Results:

Hero had Qspade.gif, 9spade.gif (three of a kind, nines).

UTG didn't show

Outcome: Hero won $1985.52

 

Sessionen slutade 4k upp och tar mig alltså till gröna siffror för dagen, skööööönt! Blir inget mer spel idag, då det känns jävligt skönt att bara boka en vinstdag. 4k ner för månaden, men jag är pooooosssssiiiitiv!

 

24298635.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kollat kvällens fotboll, räddade dagens betting till even genom att sätta en liten dubbel. Skönt.

 

Efter fotbollen bläddrade jag genom kanalerna lite och såg till min förtjusning att The Dark Knight precis hade börjat på c+. Hade obv redan sett den typ 5ggr, men var ett tag sen sist. Fy fan vilken bra film.

 

Ska nog försöka sova ganska snart och vända tillbaka dygnet lite efter helgens sena timmar..

 

Godnatt säger Angelina

 

tattoo_angelina-jolie_tattoos_19.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det vänder :)

Men är inte 3 inköp ganska lite för stoploss? Om du skulle tappa 2 flips och en cooler mot en megafirre är det ju inte så kul att sluta spela för sessionen. Jag tycker det är mer tiltande när man vet att firren kommer att donera ens pengar till alla regs vid bordet. Nu vet ju inte jag hur mycket ditt spel försämras efter 3 inköps gropen men att bara spela bord med superfirrar kanske är ett alternativ?

Svårt det här med stoploss eller inte. Jag själv är också resultatorienterad när jag grindar och har svårt att spela a-game efter några inköp i hålet. Nu har jag inte kommit fram till nåt vettigt men GL iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det vänder :)

Men är inte 3 inköp ganska lite för stoploss? Om du skulle tappa 2 flips och en cooler mot en megafirre är det ju inte så kul att sluta spela för sessionen. Jag tycker det är mer tiltande när man vet att firren kommer att donera ens pengar till alla regs vid bordet. Nu vet ju inte jag hur mycket ditt spel försämras efter 3 inköps gropen men att bara spela bord med superfirrar kanske är ett alternativ?

Svårt det här med stoploss eller inte. Jag själv är också resultatorienterad när jag grindar och har svårt att spela a-game efter några inköp i hålet. Nu har jag inte kommit fram till nåt vettigt men GL iaf :-)

 

Det där med stoploss är väldigt svårt imo.. 3 inköp kan kännas ganska lite det håller jag med om. Men tidigare så har det varit ungefär där nånstans mitt spel börjat försämras pga resultatet.. Väljer att prova med det ett tag nu, så får jag se hur det går. Märker jag snabbt att det är galet så får jag ändra på det och märker jag att mitt spel inte längre påverkas negativt av resultatet så tar jag nog bort den helt. Just nu ska den bara vara nåt sorts skyddsnät så det inte rinner iväg allt för mycket helt enkelt. Ang fisken så oroar jag mig inte så mycket för det.. De är charmen med svs, fisken kommer alltid tillbaka :-P

 

Tyty :-)

 

Vem är tjejen på din bild?

 

Önskar att jag det visste.... Var bara en hottie jag hittade när jag slösurfade runt på interwebben.. Om någon mot förmodan skulle ha namn, adress, telenr så får ni gärna dra iväg ett pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra ett litet bettingprojekt för skojs skull. Jag tippar ganska mkt då jag tycker de är sjukt skoj att ha lite pengar på matchen man kollar på. Hittills har jag gjort det väldigt ostrukturerat och oseriöst och har antagligen backat en hel del :roll:

 

Tänkte de kunde vara skoj att göra det lite mer seriöst, med br krav, spela singlar osv. Kommer inte handla om några stora pengar direkt, vill egentligen bara se om man kan plussa nånting på det (vilket man obv inte kan på lång sikt).

 

Har 7k kr på unibet som kommer användas till detta.. Orkar inte sprida ut pengarna på flera sidor, så seriös ska jag inte vara.. Reglerna är som följande:

 

*Aldrig under några omständigheter beta mer än 5% av rullen på ett och samma spel. Alltså om jag idag skulle lägga ett spel så skulle betet få vara max 350kr. När det betet är lagt så får nästa bet vara på 332,50kr som är 5% av 6650 osv.

 

*Inte beta bara för att beta utan verkligen spela på en match jag tror på.

 

*Spela majoriteten singelspel och dubblar.

 

*Rygga snubbar som Haslo på NFL :roll:

 

Aja.. De var typ tanken. Projektet kommer starta idag och varje spel kommer postas, likaså resultatet. Kan bli skoj :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första spelet lagt och det är en match i kvällens elitseriehockey.

 

Färjestad - Södertälje (hcp 0-1). Lirat Färjestad för 350kr till 1.84.

 

Södertälje är trots segern senast en av elitseriens slagpåsar. FBK är alltid starka hemma och har öppnat säsongen bra. Södertälje ställer dessutom en Allsvensk målvakt i mål ikväll och inte sin ordinarie Björn Bjurling. Som upplagt för målkalas för Färjestad mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha:shock: , ja då får jag anstränga mig lite mer :-)

 

Självklart får du det, de är från dina bets jag räknar med min profit :-)

 

 

Dagens första sessione avklarad. Blev knappa 770 händer och det började i vanlig ordning :-P Stoplossen var farligt nära redan efter 40 händer då jag sprungit på dessa två händer innan jag ens fått upp mer än 2 bord :roll:

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($824.86)

Button ($2765.86)

Hero (SB) ($1005)

BB ($573.30)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Qspade.gif

2 folds, Hero bets $35, BB calls $30

 

Flop: ($80) 5spade.gif, 10spade.gif, 4club.gif(2 players)

Hero bets $50, BB raises $100, Hero raises $270, BB calls $220

 

Turn: ($720) Jdiamond.gif(2 players)

Hero bets $645 (All-In), BB calls $213.30 (All-In)

 

River: ($1146.60) 10diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1146.60

 

Results:

Hero had Kspade.gif, Qspade.gif (one pair, tens).

BB had 6club.gif, 10club.gif (three of a kind, tens).

Outcome: BB won $1131.60

 

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) ($1045)

UTG ($1484.26)

MP ($3451.58)

Button ($1970)

SB ($1990)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aheart.gif

3 folds, SB calls $5, Hero bets $30, SB calls $30

 

Flop: ($80) 5heart.gif, 9club.gif, 8club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB raises $160, Hero calls $100

 

Turn: ($400) 4spade.gif(2 players)

SB bets $235, Hero raises $845 (All-In), SB calls $610

 

River: ($2090) 9heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2090

 

Results:

SB had 8spade.gif, 8diamond.gif (full house, eights over nines).

Hero had Aclub.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and nines).

Outcome: SB won $2075

 

Efter dessa och lite småpotter var jag nere på typ 2.6k backet. Men lyckades hålla spelet uppe, och var mycket nöjd med under hela sessionen. Sen vände det lite och jag fick vinna några sköna potter, dessa var de två största.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($568.69)

Hero (Button) ($2543.69)

SB ($1393.18)

BB ($2000)

UTG ($1438.86)

 

Preflop: Hero is Button with 10club.gif, Kheart.gif

UTG calls $10, 1 fold, Hero bets $40, 2 folds, UTG calls $30

 

Flop: ($95) Aclub.gif, 3club.gif, Jclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $55, UTG calls $55

 

Turn: ($205) Qdiamond.gif(2 players)

UTG bets $102.50, Hero raises $335, UTG calls $232.50

 

River: ($875) 9heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $2113.69 (All-In), UTG calls $1008.86 (All-In)

 

Total pot: $2892.72

 

Results:

Hero had 10club.gif, Kheart.gif (straight, Ace high).

UTG didn't show

Outcome: Hero won $3982.55

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) ($1336.64)

UTG ($1160.51)

Button ($3790.66)

SB ($1734.58)

 

Preflop: Hero is BB with Kdiamond.gif, Adiamond.gif

1 fold, Button bets $35, 1 fold, Hero raises $110, Button calls $85

 

Flop: ($245) 8club.gif, 4diamond.gif, 2heart.gif(2 players)

Hero bets $160, Button calls $160

 

Turn: ($565) Kspade.gif(2 players)

Hero bets $295, Button raises $1065, Hero calls $761.64 (All-In)

 

River: ($2678.28) 5diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2678.28

 

Results:

Button had 10diamond.gif, 10club.gif (one pair, tens).

Hero had Kdiamond.gif, Adiamond.gif (one pair, Kings).

Outcome: Hero won $2663.28

 

Nöjde mig sedan för sessionen när jag torskade flipp för inköp med QQ mot AK, men stannade på ett trevligt 2.1k + för sessionen. Blir säkert mer spel ikväll.

 

Och så givetvis en flicka och lite musik.

 

brunette_400.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällssessionen gick bra länge. Var uppe på ett nice 4.4k+ för dagen.

 

Men sen kom det oundvikliga :-(

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) ($1153.29)

UTG ($159.40)

Button ($1808.78)

SB ($2721.68)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aclub.gif

UTG calls $10, Button bets $45, 1 fold, Hero raises $150, UTG calls $149.40 (All-In), Button calls $115

 

Flop: ($484.40) 10club.gif, 4diamond.gif, 6spade.gif(3 players, 1 all-in)

Hero bets $260, Button calls $260

 

Turn: ($1004.40) 2spade.gif(3 players, 1 all-in)

Hero checks, Button bets $410, Hero raises $733.29 (All-In), Button calls $323.29

 

River: ($2470.98) 8spade.gif(3 players, 2 all-in)

 

Total pot: $2470.98

 

Results:

Button had 10heart.gif, 10spade.gif (three of a kind, tens).

Hero had Adiamond.gif, Aclub.gif (one pair, Aces).

UTG didn't show

Outcome: Button won $2455.98

 

Valde att stänga direkt efter denna då jag kände hur jag började koka lite inombords.. Är ju lite frustrerande att det inte vill släppa liksom, särskillt när man hela tiden är positiv och spelar riktigt bra poker. Aja.. Värre saker har hänt och jag är fortfarande plus för dagen :-) Nu tror jag jag nöjer mig för dagen och kollar nån skön film istället. Laddar om inför morgondagen. Då kommer vändningen på allvar :-)

 

42418095.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettingens andra spel är nu också lagt. Det är i nattens NHL hockey.

 

Pittsburgh Penguins - Phoenix Coyotes. Spelat en 1a för 364kr till 1.75.

 

Pittsburgh vann som bekant förra säsongens Stanley Cup. Man är starka hemma och har vunnit de 2 inledande matcherna i årets NHL. Phoenix kommer också från en vinst, men bortaplan mot tunga Penguins blir för tufft idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vändningen kommer, vändningen kommer, vändningen kommer, vändningen kommer!

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($2111.96)

SB ($2155.82)

Hero (BB) ($1087.10)

 

Preflop: Hero is BB with Qheart.gif, 10heart.gif

1 fold, SB bets $35, Hero calls $30

 

Flop: ($80) Adiamond.gif, Kspade.gif, 4club.gif(2 players)

SB bets $70, Hero calls $70

 

Turn: ($220) Jclub.gif(2 players)

SB bets $190, Hero raises $400, SB raises $1855.82 (All-In), Hero calls $577.10 (All-In)

 

River: ($2174.20) Aclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $2174.20

 

Results:

SB had Kclub.gif, Aheart.gif (full house, Aces over Kings).

Hero had Qheart.gif, 10heart.gif (straight, Ace high).

Outcome: SB won $3227.92

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TÄNK POSITIVT, DET VÄNDER!!!!

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (MP) ($2243.36)

Button ($1799.52)

SB ($2876.91)

BB ($2042.38)

UTG ($2218.15)

 

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Jdiamond.gif

UTG bets $35, Hero raises $120, 2 folds, BB calls $110, UTG calls $85

 

Flop: ($365) 8diamond.gif, 9spade.gif, 8club.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero checks

 

Turn: ($365) Jspade.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $240, 1 fold, UTG calls $240

 

River: ($845) 9heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $680, UTG raises $1858.15 (All-In), Hero calls $1178.15

 

Total pot: $4561.30

 

Results:

UTG had 8spade.gif, 8heart.gif (four of a kind, eights).

Hero had Jclub.gif, Jdiamond.gif (full house, Jacks over nines).

Outcome: UTG won $4546.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Det vänder.

 

Är bara en tidsfråga innan jag är på rätt sida i setupsen, jag är helt övertygad :-)

 

Det enda stället det vänder är väl i magen atm. Kriga nu slugger

 

Var ganska nära att spotta upp lite av frukosten där faktiskt. Men känslan försvann så fort jag knappat in rebuyen. Sjukt stolt över mig själv att kunna spela den här sessionen så otiltat och bra som jag gjorde.

 

Här är också ett bevis på att bra spel och tålamod lönar sig. Bara 350kr back trots en väldig massa skit, såååå skönt :-D

 

11277646.th.jpg

 

Är som sagt förbannat nöjd med mig själv och det känns som hela mitt tänk kring poker verkligen har förändrats. Bara för en vecka sedan hade jag säkert tiltat som en apa och skyllt min ständiga otur på högre makter. Men inte nu längre, jag är positiv och övertygad om att vändningen kommer. Jag tycker inte synd om mig själv och lägger ingen energi på sånt jag inte kan påverka, som korten som kommer på bordet. Kan jag fortsätta i samma stuk så ska nog denna månad reda upp sig alldeles utmärkt :-)

 

Månaden so far:

 

29804294.th.jpg

 

Nu ska jag ta en paus. Käka lite lunch, ta en timme på motionscykeln och hoppa på borden senare igen.

 

amber-heard-maxim-06-thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...