Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fredagar är ju nöten för serietittande. Nytt Flashforward, Philadelpia, Office, Fringe mfl. Men en serie som jag nyss började titta på är Sons of Anarchy, handlar om ett motorcykelgäng och den är inne på andra säsongen. Välgjord och bra serie.

Ett absolut måste som man inte kan missa är Eastbound and Down, samma liga som South Park, imo.

Lite klipp från första avsnittet. Stört skön serie! Will Farell producerar/är med i serien så det är riktig kvalle!

• Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hehe fredagar är riktigt bra seriedag absolut :-) Har lite kvar att se också vilket gör det ännu skönare.

Var och handlade lite precis.. Känner mig tvungen att äta tacos minst en gång till innan jag åker till Spanien så lite ingredienser var jag tvungen att inhandla :-P Köpte också med mig en nyfunnen favorit i matväg hem, nämligen laxsushi. Nyttigt, grymt gott och ganska mättande. Kan det bli bättre?

Ska se upplösningen av Nadal - Ljubicic nu.. Lagt ett litet bet på Ljubicic till näst intill löjliga 7.25.. Killen servar grymt bra och kan pressa fram tuffa matcher mot i stort sett vem som helst. Han knep också första set så är verkligen med i matchen. Vore kul om han kunde jobba in den åt mig.

Postad

Tog en timmes grind nu innan idol. Gick bra och jag plussade 2.5 bi. De här var väl roligaste handen typ. Var typ övertygad om att han skulle beta turn, därav checken. Fel hade man men de gick ju bra iaf även om hela timebanken gick åt på river.

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 16 oktober 2009 20:00:35

Eva 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: valentino4 (1557.29)

Plats 3: ottootto (988.88)

Plats 4: Burgendy (2256.98)

Plats 2: phane (774.57)

Plats 5: sprat (890.74)

phane lägg LM 5.00

ottootto lägg SM 10.00

** Giv **

Burgendy [:Ah:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 30.00

sprat Syna 30.00

valentino4 Lägg

phane Lägg

ottootto Lägg

*** Flop(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 50.00

sprat Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:, :4d:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

sprat Passa

*** River(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:, :4d:, :Jd:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Satsa 130.00

sprat All-in 810.74

Burgendy Syna 810.74

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1781.48

Burgendy [:Ah:, :Ad:] Par i ess Vinst: 1781.48

phane Lägger mig Vinst: 0.00

sprat [:Kc:, :Ac:] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Nu blir det paus för att kolla idol. Lite blandade känslor då jag satt på sjukt sköna bord när jag stängde. Men här handlar det ju obv om att prioritera.. Spela poker eller titta på Tove, inte ens ett dilemma imo. Tar upp grinden efter idol igen.

Postad
Tog en timmes grind nu innan idol. Gick bra och jag plussade 2.5 bi. De här var väl roligaste handen typ. Var typ övertygad om att han skulle beta turn, därav checken. Fel hade man men de gick ju bra iaf även om hela timebanken gick åt på river.

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 16 oktober 2009 20:00:35

Eva 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: valentino4 (1557.29)

Plats 3: ottootto (988.88)

Plats 4: Burgendy (2256.98)

Plats 2: phane (774.57)

Plats 5: sprat (890.74)

phane lägg LM 5.00

ottootto lägg SM 10.00

** Giv **

Burgendy [:Ah:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

Burgendy Höj till 30.00

sprat Syna 30.00

valentino4 Lägg

phane Lägg

ottootto Lägg

*** Flop(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 50.00

sprat Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:, :4d:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

sprat Passa

*** River(Board): *** : [:5c:, :7c:, :9s:, :4d:, :Jd:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Satsa 130.00

sprat All-in 810.74

Burgendy Syna 810.74

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1781.48

Burgendy [:Ah:, :Ad:] Par i ess Vinst: 1781.48

phane Lägger mig Vinst: 0.00

sprat [:Kc:, :Ac:] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Nu blir det paus för att kolla idol. Lite blandade känslor då jag satt på sjukt sköna bord när jag stängde. Men här handlar det ju obv om att prioritera.. Spela poker eller titta på Tove, inte ens ett dilemma imo. Tar upp grinden efter idol igen.

Varför checkar du turn?

Postad
Varför checkar du turn?

För jag checkat och gett upp mot honom ett antal ggr tidigare och jag kände att han skulle floata mig med mkt och beta turn typ varje gång med såväl drag, färdig hand eller luft.. Obv en missread av mig. I vanliga fall är det given bet.

Postad

Ett bet på nattens NHL hockey.

Dallas Stars - Boston Bruins - 1a 430kr till 2.35ggr.

Inga direkt ingående analyser av den här matchen. Båda lagen har öppnat säsongen ungefär på samma sätt. Jag såg Bostons match mot Colorado och var inte imponerad alls. Jag tror att hemmaplan kommer bli avgörande i den här matchen och att Dallas kommer vinna ganska komfortabelt. (jinxvarning)

Postad

Du kan iaf vinna med AA...

Fick för mig att starta nytt konto på NordicBet ikväll.

Första handen HU får jag AA, raisar, han reraisar. Han har en stack som är 7 inköp, jag har min fulla inköps stack.

Så, jag reraisar allin, för att hoppas att han synar mot "en liten stack". Jod, han synar, viker upp pocket, och sätter rivern.

In med nytt inköp. 2 händer så är det borta, han vinner 2 flips.

Det tog exakt 19 händer att blåsa bort hela inköpsgränsen (dvs 5 buyins) och cirka 30 minuter.

No more Nordic Bet...insättningsriggen är inverterad för mig på alla ställen utom ett...

Postad
NEJ :-/ tilt

Duktigt.

Hade de ändå släppt in en på CC med 3 öl i rkoppen så man fått snacka lite skit emellan händerna...

Men, nejdå. De släpper bara in kändiseliten som är prutfulla där. Man borde fan stämma dem jävla tomtarna.

Tilt sa nån?