Gå till innehåll

Life Is Short - Flip It


kingsofcards

Recommended Posts

  • Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så trist :-( Har jobbat i uppförsbacke heeeela dagen, kommit till even 2-3ggr. Sen blir man utdragen i stor pott och slutar 4.4k ner istället för + :cry: Men men, det är bara att tänka positivt och kämpa vidare.

 

Är ganska irriterad på mig själv faktiskt. Reglerna före månaden var inget spel över 5/10 förrän 40k händer var spelade. Idag slängde jag in ett bord 7.5/15 och backade 5.7k på den nivån och plussade på 5/10. Kanske borde hålla mig till reglerna???

 

Anyway.. Här kommer lite händer.

 

Sista handen:

 

No-Limit Hold'em, $15.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($1849.16)

BB ($4277.08)

 

Preflop: Hero is SB with 8heart.gif, 10heart.gif

Hero bets $37.50, BB raises $165, Hero calls $135

 

Flop: ($360) 10club.gif, 8diamond.gif, 9diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $225, BB raises $4097.08 (All-In), Hero calls $1444.16 (All-In)

 

Turn: ($3698.32) Qclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($3698.32) 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $3698.32

 

Results:

Hero had 8heart.gif, 10heart.gif (two pair, tens and nines).

BB had Kspade.gif, Kheart.gif (two pair, Kings and nines).

Outcome: BB won $6111.24

 

Här går jag väl för alldeles för tunnt värde.. Men vettefan vilken linje jag ska ta.

 

No-Limit Hold'em, $15.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($1485.98)

BB ($455.89)

UTG ($2961.87)

MP ($1242.96)

Button ($4873.11)

 

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Aspade.gif

UTG bets $52.50, MP calls $52.50, 1 fold, Hero raises $172.50, 1 fold, UTG calls $127.50, MP calls $127.50

 

Flop: ($555) Aclub.gif, Jheart.gif, Jspade.gif(3 players)

Hero bets $300, UTG calls $300, 1 fold

 

Turn: ($1155) 10club.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($1155) 6heart.gif(2 players)

Hero bets $1005.98 (All-In), UTG calls $1005.98

 

Total pot: $3166.96

 

Results:

Hero had Qclub.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and Jacks).

UTG had Adiamond.gif, Kclub.gif (two pair, Aces and Jacks).

Outcome: UTG won $3151.96

 

Inte mkt att göra åt. Men trist att bli hitnrunnad av fisken.

 

No-Limit Hold'em, $15.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($1566.02)

Button ($3427.94)

SB ($164.55)

BB ($1042.92)

UTG ($3999.12)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, Qspade.gif

1 fold, Hero bets $45, 2 folds, BB raises $127.50, Hero calls $97.50

 

Flop: ($292.50) 6diamond.gif, 7club.gif, Qdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($292.50) 4spade.gif(2 players)

BB bets $146.25, Hero raises $412.50, BB raises $754.17 (All-In), Hero calls $487.92

 

River: ($2093.34) Kdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2093.34

 

Results:

BB had 6club.gif, 6spade.gif (three of a kind, sixes).

Hero had Aclub.gif, Qspade.gif (one pair, Queens).

Outcome: BB won $2078.34

 

 

Här kändes det när jag spelade handen som jag återigen gick för alldeles för tunnt värde på river.. Magkänslan skrek att han hade AK, men valde att inte lyssna den gången.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($1746.29)

Button ($959.70)

SB ($1019.25)

BB ($6351.49)

UTG ($2510.52)

 

Preflop: Hero is MP with Qdiamond.gif, Aspade.gif

UTG bets $35, Hero calls $35, 1 fold, SB calls $30, 1 fold

 

Flop: ($115) Aclub.gif, 10spade.gif, 7heart.gif(3 players)

SB checks, UTG bets $86.25, Hero calls $86.25, 1 fold

 

Turn: ($287.50) 7club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $195, UTG calls $195

 

River: ($677.50) 2club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $390, UTG calls $390

 

Total pot: $1457.50

 

Results:

UTG had Kspade.gif, Adiamond.gif (two pair, Aces and sevens).

Hero had Qdiamond.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and sevens).

Outcome: UTG won $1442.50

 

Blir inget mer spel idag då stoplossen är nådd och jag faktiskt känner mig lite steamad :-(

 

Månaden står på ca 13k upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grymt ju! gogo

 

hehee

 

pmade precis juggler också i hopp om att få tillbaka det kontot.. Blev bannat av misstag när jag bad om ett längre uppehåll från forumet. Får hoppas han är på gott humör och ger mig sturedenstore tillbaka, annars kanske jag åker på en bann på detta också för flera konton, återstår att se :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte dubbeln med Skellefteå och hcp spelet på HV. Ganska flyt känns det som då det satt ganska långt inne för HV. Riktigt besviken på DIF som fick pisk hemma i en match jag tycker de ska vinna.

 

Frölunda - Färjestad var som jag sa innan en chansning. Och chansningen var obv inte så bra :-P Blev miniplus på betten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kort session poker till. Plussade 800 på omaha och 2.4k på texas och fixade till dagsresultatet lite :-) Bara 1.3k ner för dagen alltså. Sprang mkt bra och fick vinna en skön hand mot utdragningarnas mästare Kein Geld..

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($927.56)

Hero (UTG) ($2152.54)

MP ($4346.46)

Button ($2431.83)

SB ($414.38)

 

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Adiamond.gif

Hero bets $30, MP calls $30, Button raises $140, 2 folds, Hero raises $450, 1 fold, Button raises $2291.83 (All-In), Hero calls $1672.54 (All-In)

 

Flop: ($4350.08) 9heart.gif, Kheart.gif, 8spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($4350.08) Aspade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($4350.08) 6heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $4350.08

 

Results:

Button had Qdiamond.gif, Qspade.gif (one pair, Queens).

Hero had Aheart.gif, Adiamond.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: Hero won $4335.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet chansbet på nattens NHL.

 

En dubbel som ser ut som följande:

 

Washington Capitals - San José Sharks - 1a till 2.20ggr

Detroit Red Wings - Los Angeles Kings - 2a till 3.90ggr.

 

138kr till 8.58ggr.

 

NHL känns överlag väldigt ovisst såhär i inledningen av säsongen. Men Detroit har inte öppnat bra. Man har haft stora problem och en näst sistaplats i Central är man givetvis inte nöjda med. Los Angeles Kings däremot har öppnat ganska bra. Man ligger först i Pacific och har vunnit 2 av 3 matcher på bortaplan. Lite skrällvarning här känns det som.

 

Washington är alltid starka hemma. Man har ligans bästa spelare och ligans för tillfället bästa svensk. Jag tror man vinner hemma mot San José.

 

Snodde denna från Ramz dagbok också.. Tycker den är riktigt awesome.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fet video! :D

 

Hehe ja, riktigt tung. Första bruden ser jävligt trevlig ut imo.

 

Känner mig ruskigt uttråkad atm. Ingenting att göra, har suttit här och uppdaterat pf senaste timmen. Ingen ork eller lust med grind, inte särskilt sömning, inget på tv, ingen serie jag inte sett. Allmänt segt mao. Ska nog försöka sova ganska snart iaf och förhoppningsvis vända tillbaka dygnet en aning.

 

Imorgon måste jag handla lite på dagen. Ska förhoppningsvis bli en del spel också, kanske orkar mig iväg till krukan om jag känner mig sugen, var trevligt sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja, riktigt tung. Första bruden ser jävligt trevlig ut imo.

 

Känner mig ruskigt uttråkad atm. Ingenting att göra, har suttit här och uppdaterat pf senaste timmen. Ingen ork eller lust med grind, inte särskilt sömning, inget på tv, ingen serie jag inte sett. Allmänt segt mao. Ska nog försöka sova ganska snart iaf och förhoppningsvis vända tillbaka dygnet en aning.

 

Imorgon måste jag handla lite på dagen. Ska förhoppningsvis bli en del spel också, kanske orkar mig iväg till krukan om jag känner mig sugen, var trevligt sist.

 

Har du sett Chuck? Om inte se den. Om du har det se om den :D Annars kan du ju se Flashforward. Riktigt intressant serie. The forgotten är helt ok. Angående filmer så är The assasination of an highschool president rätt underhållande.

 

För övrigt. va ere för lir på krukan? Cash? blinds? Sng? inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett Chuck? Om inte se den. Om du har det se om den :D Annars kan du ju se Flashforward. Riktigt intressant serie. The forgotten är helt ok. Angående filmer så är The assasination of an highschool president rätt underhållande.

 

För övrigt. va ere för lir på krukan? Cash? blinds? Sng? inköp?

 

Har inte sett Chuck från början, bara nåt spritt avsnitt som gått på tv. Men fått den rekommenderad från flera håll och den står helt klart på min to see list :-) Faktiskt inte sett nåt annat av de du nämner, intressant! Får kolla upp vad det är för något :-)

 

Krukan kör turrar, cash såvitt jag vet. När jag var där så var det två cg bord igång. Ett 20/20 texas och ett 10/10 dealers choise med Texas och Crazy pineapple, så jag tror det varierar ganska kraftigt :-)

 

Det menar du inte :-) känns som nästan vilket lag som helst kan vinna. Lite svårt att bedömma formen på lagen genom att bara kolla på resultaten också.

 

gl med ditt spel.

 

Hehe så är det verkligen.. Många favoriter som underpresterar och tvärt om i inledningen. Ska bli intressant att följa utvecklingen av säsongen helt klart :-P

 

Desamma musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett Chuck från början, bara nåt spritt avsnitt som gått på tv. Men fått den rekommenderad från flera håll och den står helt klart på min to see list :-) Faktiskt inte sett nåt annat av de du nämner, intressant! Får kolla upp vad det är för något :-)

 

Krukan kör turrar, cash såvitt jag vet. När jag var där så var det två cg bord igång. Ett 20/20 texas och ett 10/10 dealers choise med Texas och Crazy pineapple, så jag tror det varierar ganska kraftigt :-)

 

 

 

 

 

 

amen då har du ju lite att ta igen vad gäller serier, Skönt för dig! :-)

 

Okok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

amen då har du ju lite att ta igen vad gäller serier, Skönt för dig! :-)

 

Okok.

 

Yes det verkar så :-)

 

Jag är överlag inget stort fan av att följa serier med ett avsnitt/vecka som många gör. Jag tycker de sabbar hela grejen när man måste gå och vänta en hel vecka på nästa avsnitt. Därför brukar jag hoppa på serier som har ett par säsonger på nacken redan så man kan kolla jävla massa avsnitt i rad osv. Jag brukar också vänta tills en hel säsong kommit ut istället för att sitta där och refresha torrentsidan som en galning varje måndag. Jag har av den här anledningen sjukt nog inte sett ett avsnitt av min personliga favoritserie Dexters nya säsong. Tanken är att kriga till alla avsnitt är ute för att sedan gotta sig ordentligt i några dagar :-)

 

Men nu ska jag sova :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1m på den. Tänkte grinda igenom s4 på jullovet. Längtar redan!

 

Kommer bli några dagar där man inte är särskilt social helt klart :-)

 

Ja det är jävligt mycket skönare. Fast jag kan aldrig hålla mig. Men jag kom iaf på en till serie. Friday night lights. Riktigt bra. Rätt mycket drama men man blir fast i den. Finns 3 säsonger där.

 

Hehe ibland är det svårt måste jag medge.. Men jag klarar mig genom att kolla serierna som inte direkt kräver full koncentration och att man är inne i nån speciell handling. Serier som Family Guy, American Dad, Californication, Always sunny in philadelphia och Nitro Circus är serier jag kollar varje vecka. De funkar bra för mig.

 

Friday Night Lights ska jag absolut se. Jag har sett filmen och älskade den. Nu när jag börjat fatta tycke för Amerikans fotboll också så är det ju perfekt :-)

 

----------------------------------------------------------------

 

Nattens NHL bet sprack eftersom Detroit vann hemma mot Los Angeles. Det var som sagt en chansning och inget annat, så kan inte känna mig allt för besviken.

 

På tal om chansningar så har jag ytterligare en i spel just nu. Ett minispel på Simon mot Djokovic i Shanghai till 4.1ggr. De är inget spel jag egentligen tror på då de har liknande spelstil men Djokovic är bättre på i stort sett allt. Men jag tittar på matchen och ville krydda den lite bara, får väl hoppas att Simon överpresterar idag :-P

 

Fortsätter förresten att sova ganska dåligt.. Förstår inte riktigt vad de beror på. Just att jag vaknar så tidigt, somnar om och vaknar om och om igen känns jävligt oklart. Men känner mig iaf ganska så utvilad idag så de är ju positivt. Jag hade också en riktigt vrickad dröm där jag, heltoker var i lockdownmode i barcelona tillsamman med ingen annan än Krantz. Vilka skumma saker vi hittade på tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHahahahha omfg om ni har Viasat sport så snälla titta på matchen! Vettefan om jag sett så många sjuka poäng i en och samma match någonsin.. Båda har det sjukaste försvaret och hittar de galnaste vinklarna som finns. Så sick.

 

 

:(:(:( och ingen stream hittar man heller. Fast matchen kanske är slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(:(:( och ingen stream hittar man heller. Fast matchen kanske är slut?

 

Japp tog slut för nån halvtimme sen. Djokovic vann tillslut avgörande set med 6-2. Inga direkt rättvisa siffror då det satt lååååångt låååååångt inne. Men hur som helst så var det en sjukt kul match att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...