klanton Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 Syna 3bets i position och 4beta mer oop är bra, imo. Citera
jkkman Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 Syna 3bets i position och 4beta mer oop är bra, imo. ja men vi har en 60bb stack. jobba stackdjupstänk också. Citera
bossbaver Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 mtp stackdjup känns det som ett enkelt ställ utan att behöva få ont i magen. flipp it dude Citera
Supertequila Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 Syna 3bets i position och 4beta mer oop är bra, imo. Du vill få in degen o se alla 5 korten. Ser du flopp får du vika ofta om du missar (tappar värde mot andra AK och när du leder mot Fi.s random hand som också missat) och tjänar inga pengar när du träffar. EV-uträkningen är på 5 kort. Stackdjupet är väldigt viktigt här, som andra påpekat. Citera
klanton Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 Du vill få in degen o se alla 5 korten. Ser du flopp får du vika ofta om du missar (tappar värde mot andra AK och när du leder mot Fi.s random hand som också missat) och tjänar inga pengar när du träffar. EV-uträkningen är på 5 kort. Stackdjupet är väldigt viktigt här, som andra påpekat. Ojdå missade att det var 60bb. Tänkte inte på denna handen specifikt utan generellt att syna 3bets IP med AK. Jo att se 5 kort och få in det pre är ju kalas. Men 100bb gillar jag att syna 3bets i position ibland med AK. Beror ju på vem som 3betar och reads mm. Ibland så får man ju in det mot typ KQ-KT på Kxx flop medans fi skulle foldat mot ett 4bet t.e.x. Menar väl helt enkelt att man inte alltid ska auto 4 beta AK IP. Citera
Trillske Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Jag misshandlar AK som fan genom att syna en massa och skit. Både jag och PT försöker övertyga mig hela tiden men verkar inte som jag lyssnar. Att det blivit misshandel är dock tydligt. Citera
Recommended Posts