HU-King Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Är det någon som kan förklara hur en sådan här tabell fungerar ser tex inte att bb är med i tabell ändras inte din push range beroende på hur många bb man har? http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html Citera
okocha Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Är det någon som kan förklara hur en sådan här tabell fungerar ser tex inte att bb är med i tabell ändras inte din push range beroende på hur många bb man har? http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html siffrorna i tabellen är bb =) Citera
HU-King Postad 22 September , 2009 Författare Rapport Postad 22 September , 2009 hahahha nu ser jag antar att jag blev blind av alla siffror Citera
HU-King Postad 22 September , 2009 Författare Rapport Postad 22 September , 2009 Men tex 10-9 står det att man kan pusha även med 20bbs men det här kan väll inte vara unexploitable eller är det så att 10-9 hör till en unexploitable push range som är +ev med över 20bbs? En till fråga är tex 2-3 där står det 1,4bbs är det här lika med 1,9bbs 0,5bbs + 1,4bbs ? Sen förstår jag inte det står ju inte fis syn range någonstans tex mot vissa spelare är det ju push any 2 med 10bbs men mot andra är det inte any 2? Citera
okocha Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Men tex 10-9 står det att man kan pusha även med 20bbs men det här kan väll inte vara unexploitable eller är det så att 10-9 hör till en unexploitable push range som är +ev med över 20bbs? jo, det är oexploaterbart. En till fråga är tex 2-3 där står det 1,4bbs är det här lika med 1,9bbs 0,5bbs + 1,4bbs ? tror det är stacksize innan handen som gäller. Sen förstår jag inte det står ju inte fis syn range någonstans tex mot vissa spelare är det ju push any 2 med 10bbs men mot andra är det inte any 2? vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi. Citera
jkkman Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi. Nja, att följa nashtabellen är inte samma sak som att spela gto. Du lär bli knullad av bra mixade strategier även vid rätt korta stackdjup. Citera
okocha Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Nja, att följa nashtabellen är inte samma sak som att spela gto. Du lär bli knullad av bra mixade strategier även vid rätt korta stackdjup. sant, men den är väl gto givet att gamet är push/fold? eller har jag missuppfattat? Citera
jkkman Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 sant, men den är väl gto givet att gamet är push/fold? eller har jag missuppfattat? Tror du har uppfattat det korrekt, var nog bara jag som var lite väl petig. Citera
mrbambocha Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Jag har prövat spela efter Nash Equilibrium i 1v nu. Men jag undrar om det inte finns situationer då det är bättre att höja och få med motståndaren eller bara syna då man är shortstack, för hitentills har jag förlorat mer än vunnit på att följa nash. Tycker att jag kunde spela mig upp mycket bättre från shortstack innan jag upptäckte nash och började spela efter det. Citera
jkkman Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 du måste helt enkelt veta vad du ska använda det till. Att spela push/fold rakt av är nästan aldrig optimalt hu. Citera
HU-King Postad 22 September , 2009 Författare Rapport Postad 22 September , 2009 1. jo, det är oexploaterbart. 2.tror det är stacksize innan handen som gäller. vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi. 1. rangen? 2. 1,9 bbs? Så nash är bäst om vi inte har info på fi ? Annars om vi vet mer om fi är det bäst att spela Exploitable men mer "rätt" eftersom vi vet fis calling range mer ? Citera
mrbambocha Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Vad är GTO för något, ser att flera pratar om det men hittar ingen fakta om det. Citera
dekutree Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 Vad är GTO för något, ser att flera pratar om det men hittar ingen fakta om det. game theory optimal Citera
tamtaram Postad 22 September , 2009 Rapport Postad 22 September , 2009 1. 1. rangen? Range=Vilka händer som FI har 2. 1,9 bbs? 1,9 big blinds i stackdjup Så nash är bäst om vi inte har info på fi ? Ja, eller om han spelar perfekt (Dvs ni sitter bägge med tabellerna) Annars om vi vet mer om fi är det bäst att spela Exploitable men mer "rätt" eftersom vi vet fis calling range mer ? Ett exempel: Om du har en spelare som lägger allt utom AA mot en minraise finns det förstås ingen anledning att följa tabellen. Se mina fem öre i fetstil Citera
honest99 Postad 23 September , 2009 Rapport Postad 23 September , 2009 Jag har prövat spela efter Nash Equilibrium i 1v nu.Men jag undrar om det inte finns situationer då det är bättre att höja och få med motståndaren eller bara syna då man är shortstack, för hitentills har jag förlorat mer än vunnit på att följa nash. Tycker att jag kunde spela mig upp mycket bättre från shortstack innan jag upptäckte nash och började spela efter det. Det gäller att spela BB rätt! Utnyttja positionsfördelen och pusha efter limp djävligt ofta. Om BB spelar passivt, kan man spela en bred range från SB istället för push, eller kombinera. Citera
HU-King Postad 23 September , 2009 Författare Rapport Postad 23 September , 2009 Se mina fem öre i fetstil[/quote vet vad range är tänkte mer om 10-9 var en unexploitable push? eller om det var med i en unexploitable push range? Citera
jkkman Postad 23 September , 2009 Rapport Postad 23 September , 2009 Se mina fem öre i fetstil[/quote vet vad range är tänkte mer om 10-9 var en unexploitable push? eller om det var med i en unexploitable push range? T9 är inte en unexploit push vid 30bb, men ingår i en unexploit range. Citera
HU-King Postad 23 September , 2009 Författare Rapport Postad 23 September , 2009 T9 är inte en unexploit push vid 30bb, men ingår i en unexploit range. okej tack Citera
HU-King Postad 4 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2009 Går nu mera efter den här ser det okej ut? http://www.super-turbo-poker-tips.com/push-fold.html Bra så jag har förstår det rätt om fi synar tajtare eller lösare än vad som är i tabellen för syn http://www.super-turbo-poker-tips.com/game-theory.html så förlorar han pengar så som bäst kan han gå +/- 0 Då kan man fråga sig om det inte är bättre att pusha med allt som är + ev att pusha med med 20bbs eller mindre? Eller kommer en Limp,2xbb,Push taktik tjäna än mycket mer än en push fold taktik med ca 15-20bbs. När och i vilken situation tror ni en push fold taktik med 15-20bbs är bättre än en mixad Ha en bra Morgon Citera
Recommended Posts