Gå till innehåll

Slowplaying to death

Recommended Posts

Postad

Idag spelade jag handen AA66 på 0.50/0.50. Preflop återhöjde jag någon annans höjning maximalt och på floppen träffade jag med sexorna där jag bettade 8 och fick syn. Turn blev ännu trevligare för där träffade jag med essen och kände mig riktigt vinstbenägen. Vad gör jag då tror ni? Jo bettar 8 en gång till för jag tänkte att han väl inte har synat hela vägen med en låg hand (enda som kunde bli stege). På river fick han dock in en låg stegjävel och fick mig dessutom till att syna ytterligare 23 dollar :-(. Alltså två generalfel på raken, d v s om man i princip alltid ska bomba järnet med triss i ess då det inte kan ligga stege eller färg?

Förtydligad frågeställning: ska man aldrig slowspela AAA före rivern? Givetvis inte om fi redan kan ha färg eller stege men i övriga situationer.

Postad

Phil Helmuth menar precis det i sin pokerbok, att man alltid ska aggrobetta i Omaha så länge man leder. Men han är ju å andra sidan inte särskilt berömd för den pokervarianten så jag vet inte hur mycket man kan lita på det uttalandet?