Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Anna Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: zjkz0r (133.16)

Plats 3: HBYeah (198.71)

Plats 5: HERO(446.17)

Plats 2: saratani63 (139.16)

Plats 4: BraIbland (284.40)

saratani63 lägg LM 0.50

HBYeah lägg SM 1.00

** Giv **

zjkz0r [N/A, N/A]

HBYeah [N/A, N/A]

HERO [8s, 6s]

saratani63 [N/A, N/A]

BraIbland [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BraIbland Höj till 3.50

HERO Syna 3.50

zjkz0r Lägg

saratani63 Lägg

HBYeah Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [5s, 9h, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

HBYeah Passa

BraIbland Passa

HERO Satsa 9.00

HBYeah Lägg

BraIbland Syna 9.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 9h, 2k, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

BraIbland Satsa 21.75

HERO till 75.00

BraIbland Syna 75.00

*** River(Board): *** : [5s, 9h, 2k, 7r, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

BraIbland All-in 196.90

HERO ???

River, syn lr fold?

Postad

får skämmas lite o säga att jag hittade folden, berodde dock mycket på att han timebankade till typ sisst sekunden innan han ställde. Kändes som att han verkligen ville ha syn. Hade han insta ställt hade jag förmodligen synat menmen. my bad. tack för svar!

Postad

Asså ni är ju bara långsamma. Orkar inte ens citera. Klart som fan det finns faktorer långt viktigare än "explo" när vi möter Anna Djup 1 och hennes moster.

Däremot trodde jag vi hade sss-river, så i sakfrågan har ni väl rätt.

Postad
Anna Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: zjkz0r (133.16)

Plats 3: HBYeah (198.71)

Plats 5: HERO(446.17)

Plats 2: saratani63 (139.16)

Plats 4: BraIbland (284.40)

saratani63 lägg LM 0.50

HBYeah lägg SM 1.00

** Giv **

zjkz0r [N/A, N/A]

HBYeah [N/A, N/A]

HERO [:8s::6s:]

saratani63 [N/A, N/A]

BraIbland [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BraIbland Höj till 3.50

HERO Syna 3.50

zjkz0r Lägg

saratani63 Lägg

HBYeah Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [:5s::9h::2c:]

*** Bet Runda 2 ***

HBYeah Passa

BraIbland Passa

HERO Satsa 9.00

HBYeah Lägg

BraIbland Syna 9.00

*** Turn(Board): *** : [:7d:]

*** Bet Runda 3 ***

BraIbland Satsa 21.75

HERO till 75.00

BraIbland Syna 75.00

*** River(Board): *** : [:5s::9h::2c::7d::5d:]

*** Bet Runda 4 ***

BraIbland All-in 196.90

HERO ???

River, syn lr fold?

Okej, vänta här nu. För det första vill jag bara säga att jag är en jävla åsna på internetpoker.... men detta luktar kåk långa vägar.

Han slowspelar floppen.

Han bettar "lagom" på turn och synar.

Vad ska han ha som hero slår? X5s? X9?

Vad kan han ha som hero inte slår? 99 och 22! Draw mot 86.

Fisken Cyntax och Dan Glimne hade hittat folden iaf.

Postad
Poker är poker, spelar ingen som helst roll vilken nivå eller site det rör sig om.

Nja, det där uttalandet stämmer ju bara till en viss punkt. Däremot stämmer den helt in på den här handen då spelarna inte skiljer sig nog för att man överlag ska ha något annat standardspel på rivern här än syn.

Sen finns det faktorer som gör att jag utan att blinka skulle kunna folda rivern också. Men eftersom vi får handen readless är det en, som sagt, ganska enkel syn.

Postad
Sen finns det faktorer som gör att jag utan att blinka skulle kunna folda rivern också. Men eftersom vi får handen readless är det en, som sagt, ganska enkel syn.

Det kan tänkas finnas vissa faktorer sett till stats, osv men det är extremfall. Den spelaren jag viker denna mot spelar högst troligt inte handen som fi gör på dessa gator i det scenariot där jag faktikst foldar. Som spelet går på tidigare gator blundar vi och snappar river.

Postad
trillske vet inte vad jag ska säga om dig men du har inte hög procent win when spoken så sccccccch!
Och du är en pretantiös fisk ingen lyssnar på men ingen stör sig tillräkligt på för att orka påpeka det heller, så point beeing? Vi är på ett öppet forum för fan. Detta är inget jag hade skrivit oprovocerat, och det av en anledning. Väx upp du också.

Sen om någon nu fortfarande är så vilsen att den ännu inte läst att jag syftade på en parad sss-bräda får det ju stå för er egen läskunnighet.

Postad
Och du är en pretantiös fisk ingen lyssnar på men ingen stör sig tillräkligt på för att orka påpeka det heller, så point beeing? Vi är på ett öppet forum för fan. Detta är inget jag hade skrivit oprovocerat, och det av en anledning. Väx upp du också.

Sen om någon nu fortfarande är så vilsen att den ännu inte läst att jag syftade på en parad sss-bräda får det ju stå för er egen läskunnighet.

Vill inte förstöra tråden nu meeeeeeen.

1.Prettig är det sista jag är.

2.många som har sagt hur dom stör sig.

3.inte vilsen men hade faktiskt inte sett att du trodde den var sss.

keep up the good work

Postad
Spelar du $0,5/1 på någon av dessa sidor? På någon sida öht?

Jag spelar från $0.5/1 och uppåt ja.

Både på stars, ftp och ipoker.

Poker är poker, spelar ingen som helst roll vilken nivå eller site det rör sig om.

Det har stor betydelse..

Folket på svs 0.5/1 är så fruktansvärt dåliga.

Postad
Jag spelar från $0.5/1 och uppåt ja.

Både på stars, ftp och ipoker.

Det har stor betydelse..

Folket på svs 0.5/1 är så fruktansvärt dåliga.

Spela bra själv och skit i de generella motståndet är ett toppentips

Postad
Spela bra själv och skit i de generella motståndet är ett toppentips

Använder du HUD? Tar du notes på spelare?

Varför skulle man inte vilja använda sig av all tillgänglig info utöver att "spela bra själv"? Det är väl redan en förutsättning som inte någon ifrågasätter?

Postad
Använder du HUD? Tar du notes på spelare?

Varför skulle man inte vilja använda sig av all tillgänglig info utöver att "spela bra själv"? Det är väl redan en förutsättning som inte någon ifrågasätter?

Jag använder HUD nästan alltid även om de är smått överskattat imo. Notes tar jag väääldigt sällan.

Jo definitivt använda sig av så mycket tillförlitlig info som möjligt men att generalisera spelet hos alla på en viss sajt eller nivå är bara gissningslekar och långt ifrån tillförlitligt.

Att spela bra poker (vad jag tror) handlar om att spela grym solid poker och göra så få fel själv som möjligt. Inte att hitta herofolds/herocalls och börja försöka exploatera luckor som vi inte ens vet finns.

Typ som att tänka på gameflow, generella uppfattningar av nivå, övervärdera stats med för liten samplesize osv osv.

Att vi synar här med given linje handlar aldrig om jag spelar 0,25-0,5 på svs eller nl200€ på ftp. Det finns ju lika dåliga fiskar på båda?