Gå till innehåll

Swings i 9 seat


simon1583

Recommended Posts

Som de tidigare postarna sagt är det helt normalt, bara att vänja sig.

 

Måste ställa denna följdfråga till dig... Upplever man INTE sådana swings när man lirar DoN's?

Nej, det vill jag inte hävda. Visserligen kanske 60d får anses högre än 104d som är högsta DoN-nivån.

Hur som helst så finns det typ inte att man ska missa tio cashar i rad på DoN medan det på 9-handat känns nästan standard.

 

Edit: Kollade nu vad mitt största losingstreak på DoN:s är över säg 5k spelade, det ligger på 8 stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nog sjutton kan man få rejäla downswings i DoN:s också. Kolla DoN-tråden på twoplustwo.com:s forum, avdelning Tournament poker/STT strategy där en del multitablande regs bjuder på skräckhistorier ibland. Själv - jag spelar en mix med ca 75% DoN och 25% vanliga SnG - runt 30 inköp som mest under augusti och det allra mest kom faktiskt just från DoN:erna. Även om det väldigt sällan verkar hända att man missar mer än 4-5 i rad så kan man helt uppenbart drabbas av streaks där man blir utdragen, stöter på premiumhänder i mörkarna stup i kvarten när man pushar etc etc och då krymper bankrullen snabbt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nog sjutton kan man få rejäla downswings i DoN:s också. Kolla DoN-tråden på twoplustwo.com:s forum, avdelning Tournament poker/STT strategy där en del multitablande regs bjuder på skräckhistorier ibland. Själv - jag spelar en mix med ca 75% DoN och 25% vanliga SnG - runt 30 inköp som mest under augusti och det allra mest kom faktiskt just från DoN:erna. Även om det väldigt sällan verkar hända att man missar mer än 4-5 i rad så kan man helt uppenbart drabbas av streaks där man blir utdragen, stöter på premiumhänder i mörkarna stup i kvarten när man pushar etc etc och då krymper bankrullen snabbt också.

Definitivt är det så! Själv har jag backat stadigt på 52d DoN hela sommaren. Dock går det i mitt tycke inte lika snabbt utför då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett sätt skönt att det är väldigt normalt med de swingsen. På ett annat sätt väldigt jobbigt då jag i och med det kommer gå ned till 38d-nivån igen för att samla ny kraft.

 

Hur många inköp tycker ni behövs, räcker 100?

 

Är du hobbyspelare så räcker 50, men då förutsatt att du inte har några större problem att gå ner i nivå när det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...