D Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Först och främst givetvis får ni göra precis hur ni vill. Men hur kan ni banna sex personer men inte Soni? Det gör policyn för mig helt obegriplig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Om en hel skolklass hoppar på och mobbar en liten unge som börjar skrika högt för att desperat försöka försvara sig, då skäller inte jag ut den mobbade efteråt. Ändra skolklass till pokerforums problemanvändare och unge till Soni så stämmer situationen ganska bra på den tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Finns tråden att läsa någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Nej, jag flyttade den till "Internt för muppos" som bara moderatorer har access till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Först och främst givetvis får ni göra precis hur ni vill. Men hur kan ni banna sex personer men inte Soni? Det gör policyn för mig helt obegriplig. Varför anser du att Soni skulle varnas/bannas för de inlägg han skrev i mobbingtråden? Ok, han nämnde ordet cp, men efter att ha blivit påhoppad och bett om att få slippa vara med om det men blivit totalt ignorerad och istället utsatt för ännu värre påhopp (och självmordsklipp), kan man ju faktiskt ha förståelse för att han använde felaktigt ordval. Han bad dessutom om ursäkt för att ha använt ordet. Hans mobbare bad inte en enda gång om ursäkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2009 Ok, ungefär som jag misstänkte. Men ingen som deltog i den utstuderade "eury-mobbingen" blev avstängd eller ens varnad om jag inte minns fel? Dessutom var det många användare som i samma veva (framgångsrikt) gick in för att provocera honom. Är det okej att för en del att nätmobba men inte för andra? Är det okej att nätmobba vissa men inte andra? fakeedit, svar till mike (när man talar om trollen): Det var väl något om "JÄVLA KUKSUGARE" också (minns inte exakt)? Hans ursäkter för att använda "cpskämt" tycker jag var otroligt korkade. Har du bett eury om ursäkt btw.? Jag personligen tycker det ni sysslade med mot honom var värre än alla hans hundratals påhopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Ja, jag gav honom en öppen ursäkt. Var mycket riktigt en av dom som kritiserade honom angående hans dubbelmoral i skattefrågan på Stars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 eury fick mycket skit men jag upplevde det inte på samma sätt som i den aktuella tråden. Dessutom har han själv en historia av att vara mobbare och visste om att minsta lilla felsteg skulle ge en lång ban eftersom vi varit för snälla mot honom för länge. Ärligt talat minns jag inte exakt hur turerna gick när han blev bannad, så jag kan inte utesluta att vi inte gjorde fel om inte fler personer fick smäll på fingrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 eury fick mycket skit men jag upplevde det inte på samma sätt som i den aktuella tråden. Dessutom har han själv en historia av att vara mobbare och visste om att minsta lilla felsteg skulle ge en lång ban eftersom vi varit för snälla mot honom för länge. Ärligt talat minns jag inte exakt hur turerna gick när han blev bannad, så jag kan inte utesluta att vi inte gjorde fel om inte fler personer fick smäll på fingrarna. Håller nog inte med dig här, Dev. Under en period var det rätt systematiska påhopp på Eury. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Själv tycker jag det var rätt gjort. Tråden var så överjävligt elak att det fanns goda skäl att stoppa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Håller nog inte med dig här, Dev. Under en period var det rätt systematiska påhopp på Eury. Ja, du har faktiskt rätt i det. Var just därför jag slutade posta och dessutom bad om ursäkt. Jag har förståelse för att en gammal användare med 1K+ inlägg behandlas lite annorlunda än en helt ny forumit som inleder sin "karriär" på pf med enbart oneliners , levlingar och personangrepp men någonstans går gränsen. Den gränsen överskreds med råge i den nu låsta tråden. Postar man självmordsvideor och döper dessa till "XXXX* orkar inte mer" eller "XXXX* har tröttnat på pf" hör man inte hemma här imo. * = namngiven forumit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 16 September , 2009 Rapport Share Postad 16 September , 2009 Håller nog inte med dig här, Dev. Under en period var det rätt systematiska påhopp på Eury. Nu skrev jag ju iofs att jag mycket väl kan minnas fel... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts