Gå till innehåll

Tappat pokersuget!


Tympanon

Recommended Posts

Hej

 

Efter att ha plussat ganska stadigt på microlimit hos expekt backade jag hälften av vad jag vunnit på en månad på bara 2 dagar. Det var i mitten av förra veckan tror jag, om inte längre sedan.

 

Sedan dess har jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid pokerborden igen, lite beroende på att jag är rädd att min bankrulle ska bli mindre en den var när jag satte in den. Men det känns även som jag helt tappat intresset, vet inte vad det kan vara, det var ju så otroligt skoj för bara några veckor sedan.

 

Tror ni pokersuget någonsin kommer tillbaka? Är det någon som känner igen sig i min situation och kan berätta vad som hände sedan?

 

edit: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bankrulle hade du? På vilken nivå spelar du? Det låter väldigt märkligt att en stadigt vinnande spelare ska backa en månads vinster på bara två dagar.

 

Har själv haft stunder då jag tappat sugen (då efter betydligt längre förlustperioder). Att kolla på poker kan vara ett bra sätt att hitta motivationen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bankrulle hade du? På vilken nivå spelar du? Det låter väldigt märkligt att en stadigt vinnande spelare ska backa en månads vinster på bara två dagar.

 

Vet inte om jag vinner stadigt, men den månaden gick det fint o uppåt. Och under månaden spelade jag inte jättemycket, någon timma per kväll kanske.. sedan spelade jag mer sista dagarna när jag backade. Microrulle, så det är inte pEngar det handlar om. Runt 50$. $0.05/0.10 :? ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att tappa 25-50$ (förstod inte om rullen var 50$ eller om vinsten var 50$) på två dagar är ingenting, det är ju bara 2,5-5 inköp. Det är bara att rycka upp dig och tänka att sånt händer för alla. DOCK är det ju svårt att efter ngra dagars effektiv speltid veta om man är en vinnare eller ej, det är sånt som tiden får visa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag vinner stadigt, men den månaden gick det fint o uppåt. Och under månaden spelade jag inte jättemycket, någon timma per kväll kanske.. sedan spelade jag mer sista dagarna när jag backade. Microrulle, så det är inte pEngar det handlar om. Runt 50$. $0.05/0.10 :? ....

 

Kontentan av det hela verkar vara att det inte har hänt något särskilt. Bara att vänja dig om du vill fortsätta spela poker. Det kommer bli mycket, mycket värre än såhär många gånger..

 

Skit i pokern ett tag. Kolla lite film kanske, läs någon bok. Om du är en pokerspelare kommer sugen återvända av sig själv. Återvänder inte sugen så är poker kanske inget för dig. Alla gillar ju inte poker, även om det verkar så ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Efter att ha plussat ganska stadigt på microlimit hos expekt backade jag hälften av vad jag vunnit på en månad på bara 2 dagar. Det var i mitten av förra veckan tror jag, om inte längre sedan.

 

Sedan dess har jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid pokerborden igen, lite beroende på att jag är rädd att min bankrulle ska bli mindre en den var när jag satte in den. Men det känns även som jag helt tappat intresset, vet inte vad det kan vara, det var ju så otroligt skoj för bara några veckor sedan.

 

Tror ni pokersuget någonsin kommer tillbaka? Är det någon som känner igen sig i min situation och kan berätta vad som hände sedan?

 

edit: stavfel

 

Låter som du blivit lite pengarädd. Det händer de flesta i början. Vissa blir rädda om de vunnit en del. Vissa blir rädda när de förlorat en del (som du nu gjort).

 

Att det går upp och ned är en oundviklig konsekvens av att såpass mycket tur är inblandat i poker på kort sikt. Även en vinnande spelare har många dagar då ingenting fungerar och förlusterna kan bli ganska stora.

 

Naturligtvis skall man ha respekt för pengars värde. Om respekten blir för stor så att du blir helt paralyserad av det tycker jag du skall sluta spela poker. Det är ingenting som är värt att känna olust eller ångest inför.

 

De flesta här kan nog intyga att när du väl hoppat upp på hästen några gånger efter att ha blivit avkastad så känns det bättre. Själv brukar jag ha svårt att gå upp i limit för allt känns så stort de första dagarna. Men efter ett tag har hjärnan vant sig och allt är som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Efter att ha plussat ganska stadigt på microlimit hos expekt backade jag hälften av vad jag vunnit på en månad på bara 2 dagar. Det var i mitten av förra veckan tror jag, om inte längre sedan.

 

Sedan dess har jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid pokerborden igen, lite beroende på att jag är rädd att min bankrulle ska bli mindre en den var när jag satte in den. Men det känns även som jag helt tappat intresset, vet inte vad det kan vara, det var ju så otroligt skoj för bara några veckor sedan.

 

Tror ni pokersuget någonsin kommer tillbaka? Är det någon som känner igen sig i min situation och kan berätta vad som hände sedan?

 

edit: stavfel

 

Låter som du blivit lite pengarädd. Det händer de flesta i början. Vissa blir rädda om de vunnit en del. Vissa blir rädda när de förlorat en del (som du nu gjort).

 

Att det går upp och ned är en oundviklig konsekvens av att såpass mycket tur är inblandat i poker på kort sikt. Även en vinnande spelare har många dagar då ingenting fungerar och förlusterna kan bli ganska stora.

 

Naturligtvis skall man ha respekt för pengars värde. Om respekten blir för stor så att du blir helt paralyserad av det tycker jag du skall sluta spela poker. Det är ingenting som är värt att känna olust eller ångest inför.

 

De flesta här kan nog intyga att när du väl hoppat upp på hästen några gånger efter att ha blivit avkastad så känns det bättre. Själv brukar jag ha svårt att gå upp i limit för allt känns så stort de första dagarna. Men efter ett tag har hjärnan vant sig och allt är som vanligt.

 

Jag har själv problemet att efter jag vunnit en hel del (från mina ögon dådå) så blir jag så pass nöjd att jag sitter och spelar endast nötterna men samtidigt spelar enormt passivt.. Det är min stora svaghet, att jag inte kan behålla samma känsla av spelet hur det än går. Måste verkligen jobba på det annars kan jag nog glömma att bli en respekterad pokerspelare :D

 

Har ni några tips som kan leda in mig på rätt tankebanor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Efter att ha plussat ganska stadigt på microlimit hos expekt backade jag hälften av vad jag vunnit på en månad på bara 2 dagar. Det var i mitten av förra veckan tror jag, om inte längre sedan.

 

Sedan dess har jag inte haft någon som helst lust att sätta mig vid pokerborden igen, lite beroende på att jag är rädd att min bankrulle ska bli mindre en den var när jag satte in den. Men det känns även som jag helt tappat intresset, vet inte vad det kan vara, det var ju så otroligt skoj för bara några veckor sedan.

 

Tror ni pokersuget någonsin kommer tillbaka? Är det någon som känner igen sig i min situation och kan berätta vad som hände sedan?

 

edit: stavfel

 

Låter som du blivit lite pengarädd. Det händer de flesta i början. Vissa blir rädda om de vunnit en del. Vissa blir rädda när de förlorat en del (som du nu gjort).

 

Att det går upp och ned är en oundviklig konsekvens av att såpass mycket tur är inblandat i poker på kort sikt. Även en vinnande spelare har många dagar då ingenting fungerar och förlusterna kan bli ganska stora.

 

Naturligtvis skall man ha respekt för pengars värde. Om respekten blir för stor så att du blir helt paralyserad av det tycker jag du skall sluta spela poker. Det är ingenting som är värt att känna olust eller ångest inför.

 

De flesta här kan nog intyga att när du väl hoppat upp på hästen några gånger efter att ha blivit avkastad så känns det bättre. Själv brukar jag ha svårt att gå upp i limit för allt känns så stort de första dagarna. Men efter ett tag har hjärnan vant sig och allt är som vanligt.

 

Som sagt, det är inte pengarnas värde jag oroar mig över, det är ju bara småpengar jag spelar med och förlusten de där 2 dagarna var väll kanske vad en meny på mcdonalds kostar, så det är inte därför jag tappat pokersuget. Har funderat lite och troligen beror det på att jag tar pokern seriöst, vill vinna annars kan de kvitta (ser inget nöje i att spendera pengar på poker, det är inget nöje jag vill betala för utan ser det hela som en sport, där man kan nå framgång och vinst på sikt.) Ska se "poker" på 5an ikväll så får jag se vad som händer med suget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite och troligen beror det på att jag tar pokern seriöst, vill vinna annars kan de kvitta (ser inget nöje i att spendera pengar på poker, det är inget nöje jag vill betala för utan ser det hela som en sport, där man kan nå framgång och vinst på sikt.)

 

Jo, men oavsett hur bra du är kommer du ha losing streaks. Det är fullt naturligt.

 

Men allt brukar falla på plats så länge man inte spelar för pengar man inte har råd att förlora. En F1-förare skulle säkert inte vara bra om han oroade sig för hur mycket bränslet kostade hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Big Less säger något av det klokaste som sagts på forumet.

 

Återvänder inte sugen så är poker kanske inget för dig. Alla gillar ju inte poker, även om det verkar så ibland.

I den pokerhysteri som rådit den senaste tiden känns det som att folk ibland glömmer bort detta - man behöver inte spela poker, eller ens vara intresserad på något sätt.

 

Kan själv erkänna att jag tycker det har blivit rätt tråkigt att spela och jag skulle förmodligen inte spela särskilt mycket om jag hade någon annan inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett bra inlägg Kubo.

 

Jag har nog "hypat" det hela lite för mycket, tänkt på poker hela tiden, alla har pratat om poker jag har köpt o läst pokerlitteratur (även om jag inte spelat massor). Jag gillar poker, men jag ska ägna det mindre tid, för annars blir det bara tråkigt och jag tappar suget totalt (helt plötsligt) som jag gjort nu. Måste också inse att jag inte kan bli rik över några månader på min lilla insättning på expekt (även om jag är mycket seriös och ambitiös), det måste gå långsamt fram.

 

Ska fortsätta spela, men bara då och då, inte så ofta. Då hamnar jag nog inte i den här situationen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...