Gå till innehåll

Bettingdagboken


sankento

Recommended Posts

Ska slagga precis nu när jag upptäckte att det svarats här, men ska försöka fatta mig kort.

 

Liverpool har vilat laget under veckan och fått spela runt folk mot Arsenal, efter Manchester matchen så fick dom definitivt lite tät känning och kommer definitivt gå in för vinst här därför kryssar jag inte.

 

Arsenal är glödheta och när det gäller derby så kommer det vara EXTREMT högt tempo, mycket snabba kontringar och förmodligen även många mål. Jag har bla spelat 5k på +2,5 mål vilket ger bra.

 

Jag kan gå in lite mer på mina tankar kring matcherna imorgon, gl! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 426
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska slagga precis nu när jag upptäckte att det svarats här, men ska försöka fatta mig kort.

 

Liverpool har vilat laget under veckan och fått spela runt folk mot Arsenal, efter Manchester matchen så fick dom definitivt lite tät känning och kommer definitivt gå in för vinst här därför kryssar jag inte.

 

Arsenal är glödheta och när det gäller derby så kommer det vara EXTREMT högt tempo, mycket snabba kontringar och förmodligen även många mål. Jag har bla spelat 5k på +2,5 mål vilket ger bra.

 

Jag kan gå in lite mer på mina tankar kring matcherna imorgon, gl! :)

 

Hör mer än gärna lite tankar om matchen om innan de drar igång sånt är alltid spännande! Vad fick du för odds på +2.5 mål förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att ni har en fördel mot oddssättare?

 

Det tror jag absolut. Nu är jag ingen "seriös spelare" som gör detta för att föresörja mig, även om det är kul att vinna pengar. Men vill påstå att det finns så många odds där ute som det går att leta fram och har du hyffsat koll på dagsform, skador och ja allt runtomkring så kan du absolut ha en fördel mot oddsättarna annars skulle det väl inte finnas folk som livnär sig på det?

 

Och eftersom jag nu plussat 3 år i rad vill jag gärna tro att även jag har det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag absolut. Nu är jag ingen "seriös spelare" som gör detta för att föresörja mig, även om det är kul att vinna pengar. Men vill påstå att det finns så många odds där ute som det går att leta fram och har du hyffsat koll på dagsform, skador och ja allt runtomkring så kan du absolut ha en fördel mot oddsättarna annars skulle det väl inte finnas folk som livnär sig på det?

 

Och eftersom jag nu plussat 3 år i rad vill jag gärna tro att även jag har det!

 

Okej. Ja det finns ju definitivt folk som livnär sig på det. Känns som att det borde krävas mycket jobb för att slå nån som har det som jobb och ägnar sig åt det varje dag. Men har du plussat så får jag gratulera och önska fortsatt lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja det finns ju definitivt folk som livnär sig på det. Känns som att det borde krävas mycket jobb för att slå nån som har det som jobb och ägnar sig åt det varje dag. Men har du plussat så får jag gratulera och önska fortsatt lycka till!

 

Ja såklart är det mycket jobb och jag är som sagt ingen sån spelare som lägger ner överdrivet mycket tid på det. Men fakta kvarstår ju att vissa människor där ute drar in extrema summor på sportsbetting men o andra sidan är det säkert 90-95% som INTE gör det. :lol: Spelar du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja såklart är det mycket jobb och jag är som sagt ingen sån spelare som lägger ner överdrivet mycket tid på det. Men fakta kvarstår ju att vissa människor där ute drar in extrema summor på sportsbetting men o andra sidan är det säkert 90-95% som INTE gör det. :lol: Spelar du själv?

 

Jag har aldrig spelat seriöst bara torskat en massa på champions league :-P Men börjar intressera mig för betting lite mer. Det känns som att det kan vara naivt av vissa att tro att det ska räcka med att man har "hyfsad koll" när oddssättarnas jobb är att veta mer än du. Uppenbarligen finns det ju överodds dock men hur fan ska man kunna veta om Man United har 60 % eller 70 % chans att vinna matchen :S. Kanske är det dock jag som är naiv och tror att oddssättarna är bland de mest kunniga men det är vad jag antar. Har inte följt dagboken, spelar ni flera spel per dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig spelat seriöst bara torskat en massa på champions league :-P Men börjar intressera mig för betting lite mer. Det känns som att det kan vara naivt av vissa att tro att det ska räcka med att man har "hyfsad koll" när oddssättarnas jobb är att veta mer än du. Uppenbarligen finns det ju överodds dock men hur fan ska man kunna veta om Man United har 60 % eller 70 % chans att vinna matchen :S. Kanske är det dock jag som är naiv och tror att oddssättarna är bland de mest kunniga men det är vad jag antar. Har inte följt dagboken, spelar ni flera spel per dag?

 

Nej det gör vi inte. Vi bettar bara på de ligor vi själva följer och intresserar oss av alltså mest Spanien och England men även Italien ibland. Vi har i princip sett "alla" matcher i Spanien och England de senaste 7-8 åren vi kollar på alla storslag och följer givetvis resultaten i alla andra matcher därav vi tycker att vi har så pass bra koll att det kan ge någon att betta. Sen är det även jävligt roligt och jag är väl medveten om att jag inte är någon proffsbettare! Sen bettar vi även på CL så det blir väl spel nästan 2-4 ggr i veckan alltid lör/sön och tis/ons under CL. Förra månaden var dock åt helvete dåligt och vi förlorade i princip alla spel... :cry: Så idag kommer nystarten!! Klart du ska börja spela och mitt tips är, såklart, att du bettar på de eller den ligan du kan något om och aktivt följer. Och ett annat tips är att välja sina matcher jag vet att vi spelar lite för många matcher istället för att välja ut några guldkorn, ju fler matcher man spelar desto mer möjlighet ger man ju oddsättarna att sno ens pengar eftersom det nästan alltid blir mindre skrällar i några av matcherna.

 

Sen att orka kalkylera om de har 60-70% chans eller inte, det tycker jag personligen är overkill. Som ikväll spelar Xerez hemma mot Sevilla. Xerez har inte vunnit en enda match hemma i år och Sevilla har varit glödheta, oddset jag fick låg på 1.57 och vi slängde in 2.500kr på en gång eftersom jag är helt övertygad om att Sevilla kommer mörda nykomlingarna, men det går jag ju inte på hur stor chans de har att vinna hit eller dit, utan på min egen övertygelse, jag är "100%" säker på att Sevilla vinner och skulle kunna betta min fru och mitt hus på det så varför inte lägga 2.500kr? :-)

 

Så tänker jag iaf. Men självklart är ju allt mest på en amatörmässig och rolig nivå eftersom jag älskar att spela och älskar fotboll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag drar iväg till min bättre hälft och bänkar mig i soffan måste jag redovisa dagens spel. Det blev tre stycken som följer:

 

Match 1.

 

Bolton - Chelasea 1.40 på Chelsea a 1200kr Chelsea vanns om sagt med 4-0 i cupen nu senast och jag ser ingenting som hindrar dem från att göra samma sak idag igen.

 

Match 2.

Bolton - Chelsea 2.075 hcp -1.5 a 500kr på Chelsea. Samma anledning tror verkligen Chelsea kommer köra över Bolton igen!

 

Match 3

 

Xerez - Sevilla 1.57 a 2.500kr största enskillda bet vi lagt sen jag startade dagboken men känner mig så pass säker på att Sevilla vinner ikväll. Xerez har ännu inte vunnit hemma och Sevilla är glödheta!

 

Well thats all for me. Tankar? Någon annan som hittat något kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen att orka kalkylera om de har 60-70% chans eller inte, det tycker jag personligen är overkill. Som ikväll spelar Xerez hemma mot Sevilla. Xerez har inte vunnit en enda match hemma i år och Sevilla har varit glödheta, oddset jag fick låg på 1.57 och vi slängde in 2.500kr på en gång eftersom jag är helt övertygad om att Sevilla kommer mörda nykomlingarna, men det går jag ju inte på hur stor chans de har att vinna hit eller dit, utan på min egen övertygelse, jag är "100%" säker på att Sevilla vinner och skulle kunna betta min fru och mitt hus på det så varför inte lägga 2.500kr? :-)

 

Så tänker jag iaf. Men självklart är ju allt mest på en amatörmässig och rolig nivå eftersom jag älskar att spela och älskar fotboll!

 

Det här tyder ju om något på att du ABSOLUT INTE har positivt EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så tänker jag iaf. Men självklart är ju allt mest på en amatörmässig och rolig nivå eftersom jag älskar att spela och älskar fotboll!

 

Detta tror jag är fällan de flesta går i. Man tänker "det här laget är favorit i matchen, därför spelar jag på dem" men bryr sig inte lika mycket om vilket odds som ges. Du har dock säkert utvecklat någon typ av "känsla" för hur ett odds speglar förutsättningarna inför matchen efter alla dessa år, men frågan är om den är bättre än oddssättarnas, svårt att tro det.

 

Enligt min erfarenhet spelar amatörer (typ jag själv) nästan bara på favoriter, så man kan ju gå på långa hotstreaks där variansen är halvliten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tror jag är fällan de flesta går i. Man tänker "det här laget är favorit i matchen, därför spelar jag på dem" men bryr sig inte lika mycket om vilket odds som ges. Du har dock säkert utvecklat någon typ av "känsla" för hur ett odds speglar förutsättningarna inför matchen efter alla dessa år, men frågan är om den är bättre än oddssättarnas, svårt att tro det.

 

Enligt min erfarenhet spelar amatörer (typ jag själv) nästan bara på favoriter, så man kan ju gå på långa hotstreaks där variansen är halvliten.

 

Så sant så sant. Och eftersom man alltid vinner lite men förlorar mycket är det givetvis så. Men jag fortsätter att påpeka att det visst går att plussa i längden ändå! Och för mig är det viktigaste BR-managment. Men alla behöver ju inte hålla med såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så sant. Och eftersom man alltid vinner lite men förlorar mycket är det givetvis så. Men jag fortsätter att påpeka att det visst går att plussa i längden ändå! Och för mig är det viktigaste BR-managment. Men alla behöver ju inte hålla med såklart

 

Det går säkerligen att plussa, bara nyfiken på hur du gick till väga. Lycka till med dagens bet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen finns det ju överodds dock men hur fan ska man kunna veta om Man United har 60 % eller 70 % chans att vinna matchen :S

 

Det kan man inte veta men man kan göra en bedömning och om du är duktig på att göra korrekta bedömningar så kommer du att tjäna pengar i längden. Ungefär som överallt annars i sammhället, om du är duktig på något så kan du förmodligen slå mynt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chelsea bla.

 

Här skulle jag personligen gå allin på hcp oddset istället för att spela på 1.40.

 

Angående Liverpool matchen så tror jag faktiskt du får rätt, hade jag vetat om att Gerrard inte skulle spela dagens match så hade jag inte uttalat mig som jag gjorde tidigare. För din skull hoppas jag krysset sitter men för min skull får gärna Fulham vinna då jag får mer pengar på dom i stryket.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratts till Chelsea! Hoppas med på Sevilla, har lagt en liten peng på dem 3-vägs hcp -1. När de slog Real Madrid var deras kantspel helt otroligt bra, om de spelar så ikväll ska det inte vara några problem.

 

Nej så känns det verkligen och jag håller alla tummar och tår. Vore skönt att få börja med lite gröna siffror denna "nya" månad om 1 dag iaf! Och tack det kändes riktigt bra med Chelsea och hur mycket Unitedsupporter jag än är ser de fan äckligt bra ut i år... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...