Gå till innehåll

Tvåpar vs högt PP och färgdrag


Riggdevil

Recommended Posts

Igår fick jag QQAh8h och höjde före floppen. En syn och floppen blev 1084. Jag maxbettade och blev då maximalt återhöjd. Med högsta färgdraget och ett överpar gick jag då all in med runt 90 dollar och fick syn. Rivern gav färg och den trevliga potten var min 8-). Fi satt med tvåpar på floppen. Nu undrar jag om det procentuella sannolikhetsförhållandet mellan de två händerna? Jag vet tyvärr inte hur man får fram handhistoriken i efterhand när det gäller PKR men finns det någon generell procentsats ifråga om tvåpar vs högt PP med högsta färgdraget? Även triss vs min hand vore intressant. Vem har bäst odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :-). Efter att ha använt den här kalkylatorn http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/omaha fick jag fram att det rör sig om en ca 50/50 coinflip. Han leder med 1-2 procent på floppen men sedan blir det förstås lite skillnad om man byter ut ett korts valör så att han kan få en annan färg genom turn och river. Är det rätt att satsa hela sin stack genom all in på ett 50/50-drag eller bör man bara syna med och hoppas på en lagom betnivå tills man förhoppningsvis träffar bättre än fi? Man vet ju för övrigt inte om han sitter med triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...