fl0w Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Okej, hemma nu... ska slaska lite för de som är intresserade, b2b2 here I come!! Giantwheel?
Pedi Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 lite nyfiken på hur det gick i nattens spel mot pf kändisarna ector och beachjohan??
TANDEMCYKELN Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 lite nyfiken på hur det gick i nattens spel mot pf kändisarna ector och beachjohan?? Det undrar jag också. Någon som vet vem "ectorFAN" på B2B är?
sevenfeet Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Enligt egen utsago i 2+2-tråden höll han sig i höstas på NL200 för det mesta - kan ju råda missförstånd kring detta - och då är det över 300 inköp på 3 månaders single-tablande som vi pratar om. Låter det osannolikt nu då? Mer än 3 inköp plus VARJE DAG utan undantag och inga minusdagar i 3 månader. Förstår ni att jag tvivlar eller? Nu anar jag ju självklart att jag ändå måste ha missat något någonstans, men detta var alltså vad jag fick ut av att läsa tråden på 2+2. Eftersom eel och giantwheel nu verkligen verkar vara samma person så har jag egentligen bara en teori om det hela och det är att senast giantwheel hade en $200-BR var typ 1983, dvs att han är en van highstakes-lirare som försöker skapa en newbie-image, precis som någon föreslagit tidigare. Förresten, hur kan dina cyberkompisar på IRC intyga dina resultat? Har du presenterat "bevis" för dem kan det väl inte vara så svårt att presentera samma bevis här i tråden, eller? Jag kanske får äta upp allt det här en dag men jag har allvarliga svårigheter att tro på en sån här story. En som säkert är teoretiskt möjlig men som egentligen inte händer i verkligheten.
chobo Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Jag tycker det är konstigt att bara lira ett bord men om man nu gör det kan jag lätt tänka mig att en riktigt duktig spelare vinner 20 BB/h. Gnetar man i den takten blir det en hel del pengar. Själv har jag blivit omkörd av så illa många färska lirare så jag är inte ett dugg förvånad. Det ser lovande ut eel.
Machista Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Alltså, jag vill inte verka bitter efter min fruktansvärda dag i april (kolla resultat för april-tråden) då jag tappade en stor del av min ihopgnetade vinst. Som jag känner det nu kunde jag knappast ha undvikit den motgången eftersom det var riktigt bra kort jag hade och varje gång jag ställde var jag faktiskt favvis. Uppenbarliga har eel nåt synskt över sig eller nåt som gör att han undviker att bli utdragen och att han så gott som alltid klarar att sätta sina drag (för det kostar att missa...och för drag måste du ju spela på den nivån antar jag...) Jag tar gärna emot tips på hur du undviker att få stryk. Som i HH:n mot Ector där han missade sitt drag. Hade han satt färgen hade du ju torskat rätt mycket. Han kunde ju också ha haft set (vilket du knappast kunde veta) och då hade du också fått stryk. Ge gärna lite tips om hur du alltid tajmar spelen så perfekt och framför allt hur du orkar hålla stilen oavbrutet i tre månader!
eel Postad 15 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2005 vaknade precis upp ur min skönhetssömn, eller inte, låg o slaggade på en soffa med 1 kudde i. Lite seg i head för tillfället men ska försöka skriva något någorlunda sammanhängade. Att jag mest spelade 1/2 på B2B stämmer bra, vilket var en RIKTIGT guldgruva vid den tiden, då et riktigt kryllade av purfärsk fiskyfisky. Sen att det gick bra på 2/4-5/10 också tror jag beror mycket på mitt stora självförtroende jag hade då efter inte förlorat en dag på väldigt länge, kombinerat med ett ganska solidt spel och en bra analys av mina motståndare. Vet att jag är än bättre spelare än vad jag var och för er tvivlare är det bara att kolla när jag spelar så ska jag försöka stilla alla era misstankar. Min rulle ligger nu på ~2700€ efter helgens slaskande och diverse tiltar. Har dock gjort en withdraw på 10k€ på fyllan. Får se om jag går upp igen eller gular, hur som helst så ska jag börja på prima om cirkus en vecka och då blir det wiiiicked! o btw seven så har jag faktiskt en hel del irl polare på irc. de flesta spelar också poker, "tewow", "daveroff", "flasen", "beerkag" osv.
emf Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Förekommer ju hela tiden på B2B. Jag förstår inte varför inte dessa idioter blir avstängda. Men det är ju som med allting annat på B2b, det sköts uruselt. Anmäl de till supporten då? (: Det är juh svårt för B2B att stänga av dem om de inte vet vilka de är
rickardx Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Vilka bord lirade du på party, 6max eller full? Är det inte bättre att köra med rakebacken där tro? Gillar iof de 8 max borden på b2b men får tyvärr ingen rakeback där, känns lite lesst att lira utan rakeback.
eel Postad 15 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2005 rakeback är bra men det om man är en vinnande spelare brukar det bara bli en liten del av förtjänsten. Jag spelar där jag tycker det är roligast att spela, vilket iof oftast är där jag vinner mest. Just nu är det nog hugget som stucket om jag lirar på party-nätverket eller B2B. Hade tänkt mig o lira lite poker nu med bara 2 öl i maugen. Kanske tom. kan plussa lite nu, time will tell
eel Postad 15 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2005 Skottade lite 10/20 precis, gick sisådär bra som ni kommer se... Game # 71174028 - Texas Hold'em No Limit EUR 10,00/20,00 - Table "Mechelen" Game ended 2005-05-15 20:25:40 UTC Players: boavil (EUR 434,00 in seat 1) Buttm (EUR 764,00 in seat 2) JensS (EUR 1 595,50 in seat 3) EctorFAN (EUR 2 243,75 in seat 4) giantwheel (EUR 2 554,00 in seat 5) spokey (EUR 2 057,75 in seat 6) Dealer: EctorFAN Small Blind: giantwheel (10,00) Big Blind: spokey (20,00) giantwheel was dealt: Ks - Kd boavil Fold Buttm Fold JensS Fold EctorFAN Raise (40,00) giantwheel Raise (100,00) spokey Raise (350,00) EctorFAN Fold giantwheel Call (260,00) Flop 4s - 6d - Tc giantwheel Check spokey Bet (546,00) giantwheel Call (546,00) Turn 4s - 6d - Tc - 4h giantwheel Check spokey All-In (1 141,75) giantwheel Call (1 141,75) River 4s - 6d - Tc - 4h - 7c giantwheel shows: Ks - Kd (two pairs, kings and fours) spokey shows: Ac - Ah (two pairs, aces and fours) spokey wins: EUR 4 153,00 (with two pairs, aces and fours) Rake: EUR 2,50 När jag spelat mot spokey innan har han spelat väldigt aggressivt så jag satt honom på JJ-KK eller AK. Någon som har nån fin analys av handen eller nåt liknande?
Machista Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Tja, den analysen är otroligt enkel. Hans reraise är en AA-raise i min värld och en rätt säker laydown. Speciellt som han fortsätter att betta precis som om han hade AA. EDIT: Iofs inte säkert att jag hade lagt mig nånstans under vägen eftersom jag alltid tänker bättre med facit i hand...
ades_va Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Han må vara lös, men jag kan inte tänka mig några andra händer än AA-KK här, så det bästa du kan hoppas på är en split pot.
Pokershark Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Min rulle ligger nu på ~2700€ efter helgens slaskande och diverse tiltar. giantwheel (EUR 2 554,00 in seat 5) Förstår inte! köper du in dig för hela din onlinebankrulle eller har du vunnit mkt dem sista timmarna?
Swede Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 tuff hand eel, dock undrar jag hur du resonerade i preflop spelet. Eftersom du inte reraisade hans raise preflop maste du haft honom pa AA, da borde du lita pa dina instinkter och folda nar han fortsatter att betta starkt. Om du inte tror han har AA sa kan du ju fa reda pa det genom att re-raisa preflop. Trycker han in degen har han AA o du far folda. KK mot AA kommer kosta pengar, men den behover inte kosta hela stacken. Men som sagt, jag lirar inte pa samma niva som du, sa jag vet inte om folk skulle ga all in med AK, QQ-JJ preflop.
eel Postad 16 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2005 swede, Eftersom jag trodde att han hade ett lägre pocket än mig trodde jag han skulle självdöda sig eftersom han alltid i princip bettar pott även om han träffar eller inte. Men eftersom min read på hans hand var fel kostade det mig istället hela inköpet. Så tanken var helt enkelt att han skulle DOBBLA mig
eel Postad 17 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2005 Här kom min favorithand för veckan, hade den för övrigt på 2 bord samtigt........... ***** Hand History for Game 2060644173 ***** $1000 NL Hold'em - Monday, May 16, 22:36:57 EDT 2005 Table Table 36757 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 2: MastiffGuy03 ( $831.5 ) Seat 3: snorrebh ( $881.5 ) Seat 6: GAGAPOKER ( $1093 ) Seat 1: mkazachkov ( $1531.75 ) Seat 4: brandong117 ( $928 ) Seat 5: der_taunus ( $935 ) der_taunus posts small blind [$5]. GAGAPOKER posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to GAGAPOKER [ Kh Kc ] mkazachkov calls [$10]. >You have options at Table 48711 (6 max) Table!. MastiffGuy03 folds. >You have options at Table 48711 (6 max) Table!. snorrebh raises [$20]. brandong117 folds. der_taunus folds. GAGAPOKER raises [$40]. mkazachkov raises [$70]. snorrebh folds. GAGAPOKER calls [$30]. ** Dealing Flop ** [ 8c, Js, Jh ] GAGAPOKER checks. mkazachkov bets [$100]. >You have options at Table 48711 (6 max) Table!. GAGAPOKER calls [$100]. ** Dealing Turn ** [ 6d ] GAGAPOKER checks. mkazachkov bets [$200]. >You have options at Table 48711 (6 max) Table!. GAGAPOKER calls [$200]. ** Dealing River ** [ Ts ] GAGAPOKER checks. mkazachkov bets [$300]. GAGAPOKER calls [$300]. mkazachkov shows [ Ac, Ah ] two pairs, aces and jacks. GAGAPOKER doesn't show [ Kh, Kc ] two pairs, kings and jacks. mkazachkov wins $1383 from the main pot with two pairs, aces and jacks
Blado Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Varför raisar du inte på flop för att få reda på vart du står?
eel Postad 17 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag antar att jag e kass på att lägga KK i kombination med att jag var rädd för AA sen senaste KK jag hade, vilken analys, hehe. Jeje, har som sagt lagt ner B2B nu ett tag i förmån för Eurobet. Har ~$15k på rullen o blir nöta där fram tills på måndag då jag siktar mot stjärnorna på prima! Rakebackdeals kan spamma mig här eller på irc, må bästa deal vinna!
Machista Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag antar att jag e kass på att lägga KK i kombination med att jag var rädd för AA sen senaste KK jag hade, vilken analys, hehe. Alltså, med tanke på att du spelat så mycket och tjänat enormt på din poker är det ofattbart att dessa två händer skulle vara någon som helst överraskning för dig. Att bli tilldelad KK mot AA är liksom inte ovanligt. Det är osmakligt - javisst - men knappast ovanligt om man spelat en del nätpoker och jag har bara spelat i åtta månader. Det är många händer som i slutändan visar sig vara rena fällor och det spelar faktiskt ingen roll hur duktig man är. Vissa händer ska man bara förlora hela sin stack med. Du måste ha haft århundradets tur som inte upptäckt detta förrän nu. Dessutom måste jag säga att jag är förvånad över att du inte klarar att läsa motståndarna när de reraisar preflop. En reraise preflop indikerar styrka (kanske inte om du möter Lirarerik, gdaily eller Gus Hansen men hallå?). I båda de här fallen handlar det om att en snubbe först raisar blinden, du reraisar honom och sen blir du reraisad av en tredje snubbe! Ursäkta, jag vill inte verka efterklok men snubbarna som reraisade dig kan lika gärna vända upp korten och visa AA... Lycka till med din shot på higstakesnivån.
Mikey Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Sen beror det ju helt vilken read man har på killen också Machista. Det där är ett underbart spel för att sno blindsen. När man re-raisar någon som re-raisat så kommer även mången starka händer att lägga sig. Du kan ju i princip sitta med 72o och han en stor chans att plocka potten där och nu före floppen. Jag gillar sådant spel starkt. Den första killen kan nästan inte gå med i handen längre om han inte sitter på AA eller KK. Jag tycker att ett spel likt det där men med skräpkort är bland de vackraset inom poker
Machista Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Sen beror det ju helt vilken read man har på killen också Machista. Det där är ett underbart spel för att sno blindsen. När man re-raisar någon som re-raisat så kommer även mången starka händer att lägga sig. Du kan ju i princip sitta med 72o och han en stor chans att plocka potten där och nu före floppen. Jag gillar sådant spel starkt. Den första killen kan nästan inte gå med i handen längre om han inte sitter på AA eller KK. Jag tycker att ett spel likt det där men med skräpkort är bland de vackraset inom poker Alltså, jaha? Ok, visst kan det vara vackert att spela skitkort men hallå? Readen är förstås viktig men fanns det nån sån här? Tydligen inte... Nä, jag pratar om standardspelet vid de bord där åtminstone jag spelar och dessutom är dessa två händer väldigt okomplicerade. Snubben SYNAR ju hela vägen mot en som reraisat honom preflop med brädet som har två J. Vilken hand kan ha rimligen slå? Ja, 72 slår han ju liksom 83, 64 och QQ...och sen split mot KK vilket är otroligt osannolikt och sen är det nog rätt kört... Jag fattar inte ett smack av detta spel ärligt talat och framför allt inte eftersom det görs av en spelare som vunnit enorma mängder pengar och aldrig torskat.
eel Postad 17 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2005 KK vs AA är inte särskilt vanligt vad du än säger Machista. Ungefär 1 gång på 9000 händer uppstår den situationen. Tyvärr har detta skett 2 av mina 3 senaste KK vilket är lite tungt. Särskilt med tanke att jag körde 10/20€ med en rulle på 3k... Det som dock inte är ovanligt är folk som raisar med dåliga kort, sett samma gayraise som den killen gjorde (mkazachkov) med Kx oändligt fler ggr än vad jag har sett den med AA. Jag lägger nästan aldrig AA-QQ preflop men det är en del av min spelstil och det har fungerat hittils. Ser ingen direkt anledning att ändra på det. Ska posta lite mer kluriga händer framöver, anledningen att jag postade den första KK handen va egentligen för att det var slutet på min B2B karriär
Machista Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 KK vs AA är inte särskilt vanligt vad du än säger Machista. Ungefär 1 gång på 9000 händer uppstår den situationen. Tyvärr har detta skett 2 av mina 3 senaste KK vilket är lite tungt. Särskilt med tanke att jag körde 10/20€ med en rulle på 3k... Det som dock inte är ovanligt är folk som raisar med dåliga kort, sett samma gayraise som den killen gjorde (mkazachkov) med Kx oändligt fler ggr än vad jag har sett den med AA. Jag lägger nästan aldrig AA-QQ preflop men det är en del av min spelstil och det har fungerat hittils. Ser ingen direkt anledning att ändra på det. Ska posta lite mer kluriga händer framöver, anledningen att jag postade den första KK handen va egentligen för att det var slutet på min B2B karriär Grrr! Jag har ju för xxxxxx själv drabbats av AA/KK/QQ ofta och dessa händer ältar jag aldrig eftersom jag vet när jag överspelar dem och de är inte särskilt kluriga att spela. Senast i förrgår hade jag KK mot QQ och AA! Jag var sist i den jättepotten där QQ gick segrande ut striden genom att rivra en stege med sitt öppna stegdrag. Inte mycket att säga om. Vi gav honom oddsen genom att gå all-in på flopen och jag spelade den handen som en megatomte. Jag satte ena snubben mycket riktigt på AA (eftersom han reraisade mig preflop) - ändå la jag mig inte...hey halvtilt... Att sen folk gayraisar med vad som helst är ok men jag hävdar fortfarande att det var en konstig read från din sida eftersom du bara synade. En raise nånstans på vägen för att ta tempen hade väl varit mer logiskt tycker jag. Dessutom ser jag AA mot KK rätt ofta i spel som jag själv inte är inblandad i. En gång på 9 000 vet i fan ärligt talat men det där kan säkert mattesnillena bena ut. Vad som är mest förvånande är att du reagerar över denna typ av beats som jag fortfarande hävdar är vanliga. Jag menar att det är något väldigt mystiskt att du inte är mer van vid detta. EDIT: Jag reserverar mig förstås mot mitt eget resonemang eftersom allt detta kan bero på att jag har oproportionelig otur jämfört med snittspelaren.
Recommended Posts