Gå till innehåll

NLT - Trn, all-in på outs, rätt spelat?


busen

Recommended Posts

Ledsen om detta bör finnas i en befintlig tråd eller i en annan del.

 

 

Jag åkte nyss ut som 13:e man i Party-nätverkets $100 Guarantee-trn NLTHE. Jag anmälde mig mest på flipp, men iom att det gick bra så stannade jag kvar. Helt otroligt vad dåligt betalt jag fick för c:a 4 h spel. Jag får väl vara glad för att ha fått lite mer erfarenhet i MTT.

 

Nåja, jag åkte alltså på 13e plats av 179. Jag har average-stack och har precis försökt bluffa till mig en pot, vilket misslyckades...Till saken hör att grabben, som vid detta läget är chipleader, har börjat raisa mycket preflop och utnyttja sin stack.

 

 

NL Hold'em Trny:12141880 Level:11 Blinds (400/800) - Thursday, May 12, 16:44:16 EDT 2005

Table $100 Daily Guaranteed(333277) Table #1 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Hausdaddy ( $6426 )

Seat 5: Mradd ( $13136 )

Seat 6: SGTBENNETT ( $21534 )

Seat 7: tengilicious ( $11546 )

Seat 8: Centaurus67 ( $3596 )

Seat 9: Appdisa ( $27782 )

Trny:12141880 Level:11

Blinds (400/800)

** Dealing down cards **

Dealt to tengilicious [ Ad 7d ]

Handen i sig är inget å ha preflop tycker jag. Men de händer som folk vid bordet spelar är ofta sämre. Dessutom tycks Appdisa spela lite vad som helst nu.

 

Appdisa raises [1600].

Hausdaddy folds.

Mradd folds.

SGTBENNETT folds.

tengilicious calls [1200].

 

Jag synar bara, för att jag känner att om jag inte träffar på floppen, har jag inget att komma med. Vill komma undan billigt helt enkelt. Kul att det skulle bli precis tvärtom..

 

Centaurus67 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 4h, 6d ]

tengilicious checks.

Appdisa bets [800].

tengilicious calls [800].

 

Hans bet tyder på svaghet och jag bör raisa honom, men som sagt jag träffar jag inte och känner mig allt för svag för en raise. Jag har i princip inget förutom en långsökt färg, dubbel-hålstege och högsta kort.

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

Hans omslag ser jag på två sätt. Dels kan han ha träffat rejält, set/stege etc. Eller så försöker han bara köpa potten.

Här ökar dessutom mina outs rejält. Stege med både 3 och 8. Färg med vilket :diamond: som helst och möjligen också ett A. Tänker länge och känner att för att ha en chans i turneringen och vinna fler $ bör jag syna och hoppas att mitt kort kommer.

 

tengilicious bets [2200].

Appdisa is all-In [25382]

tengilicious is all-In [6946]

** Dealing River ** [ Qs ]

tengilicious shows [ Ad, 7d ] high card ace.

Appdisa shows [ 5h, 5c ] three of a kind, fives.

Appdisa wins 16236 chips from side pot #1 with three of a kind, fives.

Appdisa wins 23892 chips from the main pot with three of a kind, fives.

Player tengilicious finished in 13 place and received $1.79

 

/busen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte callen på floppen. Känns ganska mesig. Om du känner av svaghet så raisa... eller folda eftersom du inte har något alls, inte ens draghand.

 

Beten på turn är jag helt för, men callen...? Jag hade nog inte riskerat hela min stack på en draghand om jag inte varit totalt pot-committed. Visst utnyttjar han sin stack... så i det läget kan det ju vara svårt att veta om han bluffar eller inte, men det är ju precis vad han vill här.

 

Jag räknar till 15 outs på rivern... det betyder typ 2:1 = 33% att du träffar. Det är ganska dåliga odds ställt mot fyra timmars slit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså första felet du gör är att du synar flop raisen efter att ha checkat till honom. Tror du att han är svag ska du komma ut och betta direkt. Alternativ två är väl att om du är säker på att han kommer betta med vad som helst så kan du eventuellt check raisa honom och få honom att tro du har ännu bättre än om du kommer ut och bettar direkt. Men genom att du check synar och får det där draget på turn och ger honom en triss får du helt plötsligt en hand som är spelbar. Men jag gillar inte att du kommer ut och bettar på turn även om det var då du plockar upp draget. Säkrare är ju om du checkar och hoppas han checkar så du får se rivern gratis och med den där turn finns det en chans att han hade slowspelat alltså checkat till rivern och kanske trappat sig själv om du hade träffat färgen lr stegen.

 

Iofs förstår jag inte varför du spelar A7 suited ur position mot en som har betydligt mycket mer chips än du har om du inte har tänk bluffa på floppen oavsett vad som kommer ut?.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i princip inget förutom en långsökt färg, dubbel-hålstege och högsta kort.

 

Just precis, därför borde du kasta handen fortare än kvickt, alternativt som du säger höja. om du är så pass säker på att din motståndare inte har nått(hur du nu fick för dig det) så är som det tidigare nämts en raise det bästa alternativet.

När du sedan hittar draget på turn är ju ditt bett inte heller att föredra då du inte har speciellt mycket info om vad han kan ha för hand eftersom du bara synat. ta gratiskortet istället.

 

Hela handen känns felspelad och din "bluffsyn" på floppen mot ett tacksamt bet är rätt tomtig, även syna dig all in på turn med ett öppetstegdrag blir inte heller bra, med tanke på att de enda händerna du slår är en ren och skär bluff, att han skulle reraisa dig all in där utan någon som helst typ av hand känns väldigt otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten bör vara tillräckligt stor för att du ska kunna syna på dina 15 outs. Jag skulle synat. Visst, nu blev det snudd på inga pengar för 4 timmars slit, men om du foldat hade du förmodligen vunnit snudd på inga pengar efter 5 timmars slit istället. Träffar du, dubblar du upp och har chans att vinna lite pengar iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var precis så jag också tänkte. Säg att jag hade foldat och åkt ut på 6e-7e plats istället, hade jag ändå inte fått mer än runt $7. Dessutom håller jag helt o hållet med på att min raise på turn är tomtig. Undrar vad jag tänkte där, jag brukar beta vid draghänder men den var inte så genomtänkt.

 

Nåväl, tack för allas kommentarer!

 

/busen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför du i hela fridens namn är med och spelar en skitturnering som denna. När du uppenbarligen inte kan spela spelet tycker jag att burkpantning låter som högre EV än det där.

 

Trevlig attityd du har. Antagligen så ser busen inte pokern som ett jobb, förstår du inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför du i hela fridens namn är med och spelar en skitturnering som denna

 

Jag har dålig erfarenhet av MTT och var sugen på att spela den som kom först. När jag signade upp skulle denna börja en minut senare, varpå jag gick med. Det gick bra i början och således fortsatte jag.

 

När du uppenbarligen inte kan spela spelet

 

Vet inte om du har en dålig dag eller bara har problem med folk som frågar när dem vill ha svar. Att konstatera att jag inte kan spelet, baserat på en hand, är bara dumt.

 

burkpantning låter som högre EV än det där.

 

Det håller jag med om och det var första / sista gången jag spelar en MTT med så låg buy-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför du i hela fridens namn är med och spelar en skitturnering som denna. När du uppenbarligen inte kan spela spelet tycker jag att burkpantning låter som högre EV än det där.

Nu blev det genast mycket klarare hur man ska spela. Skönt med konstruktiv kritik, ellerhur? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på om du kör backen riktigt hårt bakåt eller inte? Visst dior funkar det med, speciellt med en fet breitling eller rolex på armen. Däremot om du väntar ett par veckor ska versace komma med ett par riktigt feta har jag hört.

Lycka till. Förresten svenskveckan, var du där 04?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah..Får hålla utkik då efter dom.

Självklart var jag där 04. Årets drag..men farsan var ju tokig när amexet hade fartränder som hette duga. Åh jävlar alltså. Brände 100 lax på 1 vecka. Farsan låste det i 2 månader, men det är ju glömt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...