Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första handen på bordet, NL50.

Fold till knappen(40$) raise 1.75, Jag(50$) i SB synar med Kc-10c och BB(33$) synar.

Flop(5.25$) 4c-8h-Ks Jag bet 3.5, BB fold, knappen call

Turn (12.25$) 4c-8h-Ks-5h Jag bet 7, knappen call

River (26.25$) 4c-8h-Ks-5d-3d Jag check, knapp all-in 27.75, jag?

Postad

Jag 3bettar eller foldar gärna pre.

Som du berättat handen finns inga rätt eller fel, går inte på något sätt lista ut eller göra en bedömning vad som är EV+ eller EV- om vi inte vet en massa statistik om fi. Så det bästa tipset du kan få är nog min första mening i denna posten.

Postad

c/c flop please. Donkbet känns kallt.

Jag 3bettar eller foldar gärna pre.

Som du berättat handen finns inga rätt eller fel, går inte på något sätt lista ut eller göra en bedömning vad som är EV+ eller EV- om vi inte vet en massa statistik om fi. Så det bästa tipset du kan få är nog min första mening i denna posten.

förstår du hur vekt fold pre är?

Tror jag gillar syn pre...

Postad

3bet eller syn pre kan ju diskuteras. Som handen spelas nu tror jag ledder på flopp. När han synar turn känns det mer osäkert, känns ungefär lika troligt att han kallsynar en triss som att han fiskar runt med A-Q eller ett lägre par. Ser egentligen inte hur jag skall kunna slå något när han ställer river. Så som potten spelats antar jag att det inte finns mycket annat än fold...

Postad
3bet eller syn pre kan ju diskuteras. Som handen spelas nu tror jag ledder på flopp. När han synar turn känns det mer osäkert, känns ungefär lika troligt att han kallsynar en triss som att han fiskar runt med A-Q eller ett lägre par. Ser egentligen inte hur jag skall kunna slå något när han ställer river. Så som potten spelats antar jag att det inte finns mycket annat än fold...

Som sagt du slår bara en bluff.. Finns ingenstans mer att komma?

Postad

synen pre är väl inte så dålig? den känns okej sen tycker jag inte att du borde betta ut där i en pot med tre spelare snarare c/c sen kanske betta turn för att visa styrka och få en bluff att folda då ser du bättre var din motståndare står och jag tycker beslutet på river blir enklare.

fold på rivern som du spelade.

Postad
varför

För att vi hellre synar än donkar med 8x, 76, 75, 56, set, 2p, 77, 55, 66 samt float slå om turn e sexigare än donk-bet turn. Känns givet å lägga in Kx i c/c-linjen också. Dessutom sitter vi oop och den handen statuerar ganska tydligt varför Kx-donken blir jobbig att spela. Imho.

Postad
För att vi hellre synar än donkar med 8x, 76, 75, 56, set, 2p, 77, 55, 66 samt float slå om turn e sexigare än donk-bet turn. Känns givet å lägga in Kx i c/c-linjen också. Dessutom sitter vi oop och den handen statuerar ganska tydligt varför Kx-donken blir jobbig att spela. Imho.

så du checkar allt på den här floppen när du höjer utg och co+B synar också?

bra resultatsorientering