Gå till innehåll

Fel vid sparande av Hand History i Stars


Akumila

Recommended Posts

Hej Akumila,

 

Följande är troliga orsaker till problemet:

 

1) Skrivskyddad mapp

 

Om du nyligen har bytt mapp så är möjligt att den mapp som du har valt är skrivskyddad. För att åtgärda detta, gå till inställningarna för din omedelbara handhistorik och ändra mappen till en mapp som finns i "Mina dokument" eller liknande. Mappar bland "programfiler" är skrivskyddade du bör undvika sådana.

 

2) Din konfigurationsfil kan vara trasig

 

För att åtgärda detta, gå till 'Hjälp' - > 'Öppna mappen Inställningar'. Stäng därefter PokerStars-klienten, och lokalisera filen med namnet 'user' (eller user.ini) i mappen som nyss öppnats. Högerklicka på den, och välj att döpa om den. Döp den till 'user.old' och bekräfta. Notera dock att det kommer resultera i att alla dina inställningar i klienten ändras tillbaka till grundinställningarna.

 

Skicka ett mail till support@pokerstars.com om ovanstående inte hjälper eller om du vill att vi ska skicka de händer du saknar.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Akumila,

 

Följande är troliga orsaker till problemet:

 

1) Skrivskyddad mapp

 

Om du nyligen har bytt mapp så är möjligt att den mapp som du har valt är skrivskyddad. För att åtgärda detta, gå till inställningarna för din omedelbara handhistorik och ändra mappen till en mapp som finns i "Mina dokument" eller liknande. Mappar bland "programfiler" är skrivskyddade du bör undvika sådana.

 

2) Din konfigurationsfil kan vara trasig

 

För att åtgärda detta, gå till 'Hjälp' - > 'Öppna mappen Inställningar'. Stäng därefter PokerStars-klienten, och lokalisera filen med namnet 'user' (eller user.ini) i mappen som nyss öppnats. Högerklicka på den, och välj att döpa om den. Döp den till 'user.old' och bekräfta. Notera dock att det kommer resultera i att alla dina inställningar i klienten ändras tillbaka till grundinställningarna.

 

Skicka ett mail till support@pokerstars.com om ovanstående inte hjälper eller om du vill att vi ska skicka de händer du saknar.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

 

Det verkar som att det var '1'. Men när blev den read-only? Jag har ju haft hand histories sparade där förut.

 

Hur som helst, det verkar vara löst nu. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror det beror på att du har handhistoriken på svenska och inställt i holdem manager att den ska flytta filerna när den har "processat" dom.

 

Ändra språk på handhistoriken i pokerstar till engelska.

 

Nope, det är på engelska.

 

Det var när jag skulle importera med Holdemmenager som jag upptäckte att katalogen var tom.

 

Så problemet verkar vara att jag inte kan ta bort skrivskydd från katalogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i pokerstar så kan du välja katalog där händerna ska sparas vad händer om du skapar en mapp på t.ex ditt skrivbord och väljer att händerna ska flyttas dit?

 

Iofs jag skapade en mapp i c:\program\pokerstars\ som ja döpte till handhistory men sen så låg ändå händer i mappen c:\program\pokerstar\"mitt pokerstars alias".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Men i pokerstar så kan du välja katalog där händerna ska sparas vad händer om du skapar en mapp på t.ex ditt skrivbord och väljer att händerna ska flyttas dit?

 

Iofs jag skapade en mapp i c:\program\pokerstars\ som ja döpte till handhistory men sen så låg ändå händer i mappen c:\program\pokerstar\"mitt pokerstars alias".

 

Det började bara funka sedan. Vet inte om den faktiskt ändrade skrivskyddet trots att den fortfarande är markerad.

Hoppas bara att det håller i sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...