Gå till innehåll

NLT - Mellanset i tidig position


Krissan

Recommended Posts

Hur skulle ni spela den här handen för att maximera vinst, alternativt minimera förlust? Jag spelar den riktigt aggro, så jag är intresserad av hur ni hade spelat den på floppen, och på turn om det faller ett scarecard.

 

Game # 69775663 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Hemavan"

Game ended 2005-05-11 22:54:41 UTC

 

Players:

siddan (EUR 5,00 in seat 1)

Patton (EUR 16,25 in seat 2)

Krissan83 (EUR 65,75 in seat 3)

1981 (EUR 20,00 in seat 4)

rodboll (EUR 58,50 in seat 5)

Tarpon (EUR 34,50 in seat 6)

maxmyller (EUR 6,50 in seat 7)

Mufflon68 (EUR 16,50 in seat 8)

 

Dealer: Patton

Small Blind: Krissan83 (0,25)

Big Blind: 1981 (0,50)

 

Krissan83 was dealt: 9:heart: - 9:spade:

Känns som en given limp i SB. Jag är ur position och många limpare. Hoppas på ett set eller att mitt par är överpar till floppen.

rodboll Fold

Tarpon Call (0,50)

maxmyller Call (0,50)

Mufflon68 Fold

siddan Call (0,50)

Patton Fold

Krissan83 Call (0,25)

1981 Check

 

Flop 6:heart: - 9:diamond: - K:heart:

Pot: 2.5

 

Riktigt bra floppträff med mittensetet. Har garanterat bäst hand just nu, men det ligger både steg- och färgdrag ute. Det sista jag vill är att ge någon ett gratiskort. Typiska limparhänder som JT, JQ och QT har ett hålstegedrag. Dessutom ligger ett färgdrag ute, och 78 har OESD. Med fem personer som tittar på floppen känns det dock som att någon borde ha träffat något. Jag är inte ute efter att bara vinna blindsen, och eftersom jag är ur position så får jag problem med att spela om jag bettar pot, får syn, och ett scare card kommer på turn. Bestämmer mig för att försöka check-raisa, och ber till gudarna att någon bettar ut.

 

Krissan83 Check

1981 Check

Tarpon Bet (0,50)

maxmyller Raise (1,50)

siddan Call (1,50)

Krissan83 All-In (65,25)

1981 Fold

Tarpon Fold

maxmyller All-In (4,50)

siddan All-In (3,00)

Krissan83 Payback (59,25)

 

Tarpon minibettar. Känns som en tveksam floppträff, eller att han försöker köpa billiga kort till ett drag. Raise och call på det, av två shortstacks. Att bara syna är uteslutet eftersom jag ger Tarpon riktigt fina odds att syna. Problemet med att raisa pot är också att han, med position på mig, kan lägga ett bet som jag inte får odds att syna på turn - kort sagt så kan han få mig att fatta småjobbiga beslut istället för tvärtom. Dessutom är hans stack ganska grund, så träffar han hårt på turn kan det bli -EV även om han betalar av med resten av stacken när jag träffar kåken. Dessutom kommer jag nog i de flesta fallen betala av en eventuell stege/färg i hopp om att han hade något annat. Shortstacksen har ju bara 7.50 kvar tillsammans och jag känner mig "nöjd" med det om jag kan eliminera mitt positionshandikapp. Är 100% säker på att jag kommer få syn av båda shortstackarna och hoppas att Tarpon synar med ett drag som jag är favorit mot, vilket han säkert kommer göra i vissa fall.

 

 

Jag brukar inte spela mina starka händer så här. I vanliga fall hade jag nog lagt in ett raise på 5-6€ (någonstans i närheten av potten), och sedan bettat ut på turn oavsett vad som faller. Det är dock kul att variera sitt spel, så jag vill veta vad ni tycker, och hur ni hade spelat handen. Har den senaste tiden börjat uppskatta position något otroligt mycket, och jag hatar verkligen att sitta ur position med ett potentiellt monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte ett potentiellt monster. Du har ett monster. I det här läget vill du maximera din vinst och att check-raisa all-in är ju ett bra sätt att förlora värde på handen. Nu kan tarpoon lugnt lägga toppar och ev tvåpar då din checkraise formligen skriker set.

 

Jag spelar den här handen enkelt. Pottbett på floppen och turn oavsett vilka kort kommer. Med så grunda stackar lägger jag inte ner ett set även om ett hjärter faller. Dit mål är att få in alla pengarna i mitten, ju fortare desto bättre och då brukar straight-forward spel löna sig bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...