Bjorn_ Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (9 handed) Inga specifika reads. Preflop: Hero is SB with 7 6 UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button calls, Hero calls, BB Checks Brukar i princip syna alla händer som har något som helst värde i en flervägspott om jag får dom för ett halvt litet bet. Flop: A K 6 (6 SB) (6 players) Hero checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, CO checks, Button checks Bottenpar utan nånting mer mot 5 motståndare med A K på brädan brukar inte vara någon hit. Snabb check. Turn: 5 (3 BB) (6 players) Hero checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, CO checks, Button checks Blir ruggigt förvånad att det blev rundcheck på floppen men känner ändå inte att man kan betta med bottenpar här. Klar passivitetsvarning på bordet när det blir ytterliggare en rundcheck. River: 7 (3 BB) (6 players) Hero bets, BB calls, UTG+1 folds, MP2 folds, CO folds, Button folds Väljer att värdebetta, men kanske borde man checka och hoppas på att någon försöker bluffa och representera stegen? /Bjorn Citera
Ugrath Postad 12 Maj , 2005 Rapport Postad 12 Maj , 2005 Du gör rätt, 4 gånger av 5 kommer även rivern att bli nercheckad med en blank river. Citera
Bjorn_ Postad 12 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2005 Måste varit trött när jag skrev denna för jag glömde uppenbarligen den fråga jag tänkte ställa till att börja med. Om det kommer en "blank" på rivern, ska man betta sitt par i sexor då? Eller är det bättre att check-folda? /Bjorn Citera
Ugrath Postad 12 Maj , 2005 Rapport Postad 12 Maj , 2005 Om det kommer en "blank" på rivern, ska man betta sitt par i sexor då? Eller är det bättre att check-folda? Varför är inte check call ett alternativ? Att beta ut tycker jag är väl optimistiskt eftersom väldigt få kommer syna med en hand som Q hög (nu när A och K ligger på bordet). Jag skulle checka och sen beroende på hur aggresiv den potentiella betaren är syna eller folda. Citera
nexiar Postad 12 Maj , 2005 Rapport Postad 12 Maj , 2005 Håller med Ugrath. Sitter man med en mycket marginell hand på rivern som man ändå tror är bäst är check-call ett vettigt alternativ. Bettar du ut här blir du bara synad av bättre händer medan check kan inducera en bluff hos motståndare. För att betta ut på river i den här potten bör du ju ha en hand som inte kan vinna en showdown alternativt en hand där du tror du kan få syn av sämre händer. Edit: Missade att du satt på tvåpar, så i just den här handen kan kanske ett bet vara bra. Men resonemanget gäller ju ändå... Citera
Recommended Posts