Gå till innehåll

Hur många har gått från MTG till Poker?


Gäst

Recommended Posts

Jag som många andra har spelat spelet Magic: The Gathering (dock inte på någon proffsnivå) och kan tänka mig att många som har spelat det spelat har gått över till poker.

 

Skulle vara kul att höra lite historier från folk här på forumet som har spelat Magic tidigare och hur seriösa de var i sitt spelande och om övergången var naturlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en hel del MTG för flera år sen. Men jag spelade bara med mitt kompisgäng och med "home rules". Mkt roligt var det iaf :)

 

Spelar också schack. Tyvärr sade jag ganska nyligen upp mitt medlemsskap i schackklubben jag spelade för pga tidsbrist :( Har inte tid att spela både schack och poker på en seriös nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade Magic The Gathering förut, precis som Martin Cederkrantz och en myriad duktiga pokerspelare.

 

Magicbakgrunden kanske betyder en lysande framtid inom pokern, vem vet? :)

 

Spelade du med Ninja eller bara nämnde honom ändå eller hänger han här på forumet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade MTG men tror inte det har något samband med mitt pokerlirande eftersom det var kanske 5 år mellan det att jag sluta med magic tills jag började med poker.

 

Btw tycker ni inte MTG var roligare förr när inte alla dessa nya obalanserade kort kommit?

 

Jag tänker på tiderna med sunkeditionen iceage och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Btw tycker ni inte MTG var roligare förr när inte alla dessa nya obalanserade kort kommit?

 

Jag tänker på tiderna med sunkeditionen iceage och dylikt.

 

Jo det var mycket bättre förr.

 

för att svara så; ja jag spelade mycket MTG innan jag börja lira poker men allt efter att det blev mer poker blev det mindre MTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar oxå en del magic, fast har inte blivit så mycket på sistone...

 

många många magicspelare har gått över till poker, tillräckligt många för att det ska synas i säljstatistiken för magic i sverige...

 

ninja o steyraug (stavning?) är väl de fd magicspelarna som verkar haft mest framgång?

 

o om man ser till resten av världen har både dave williams o noah boeken varit riktigt bra på magic..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat MTG en hel del på amatörnivå. Fast det var ett tag sen så det är väl knappast rätt att säga att jag gått från MTG till poker eftersom det är typ åtta års vakuum emellan. Hursomhelst är MTG sjukt roligt, man borde egentligen börja om. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja spela MTG när second edition kom ut och sålde min samling för runt 1500 kronor precis innan third edtion kom ut. Har även beta testat MTG Online men jag kan inte se mig själv lägga pengar på det nu mera. Tycker iofs fortfarande det är ett roligt spel men det är för dyrt att få ihopa en bra lek :P

 

Spelar däremot fortfarande mycket brädspel och kortspel och föredrar då utländska eftersom de är så pass mycket bättre än vår svenska. Gillar Carcassone och Settlers. Är något specciellt med spel där man kan förstöra för motståndaren. Lite som att slow spela sina monster i poker :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är MTG? :oops:

Kolla här http://www.wizards.com/magic/welcome.asp

 

Är ett samlar kortspel typ pokemnon :lol: där man är två magiker som strider mot varandra (man kan även vara flera) och det går ut på att döda sin motsåndare :twisted:

 

Som alla samlar kortspel så måste man läga en massa pengar på att köpa booster packs för att hitta de riktigt ovanliga korten som är kraftfulla. Sitta och mecka med sin lek så att man kan få fram kraftfulla kombinatione. Finns/fanns kobinationer i MTG så att om man hade tur så kunde man vinna på sin första runda

 

Länkpill - Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...