Gå till innehåll

Varför spela hos pokerstars?


Ferna

Recommended Posts

exakt. Lirar du mkt kan du cleara ständiga bonusar värda runt 28% i rb. Plus att du får sk milestones bonusar om du grindar riktigt mycket över dessa bonusar. För de som inte lirar mkt finns det en shop där man kan handla för sina poäng. Gillas nog bland smålirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt. Lirar du mkt kan du cleara ständiga bonusar värda runt 28% i rb. Plus att du får sk milestones bonusar om du grindar riktigt mycket över dessa bonusar. För de som inte lirar mkt finns det en shop där man kan handla för sina poäng. Gillas nog bland smålirare.

 

 

Asså jag kollar på pstars hemsida men hittar inget som verifierar ditt påstående angående cleara bonusar värda 28% i rb??? osv..? Förstår absolut inte vad du menar, det enda jag kan hitta är att du kan tjäna FPP och VPP för dom kan du handla för i vip shopen där det även finns kontanter du kan "handla".

 

Länka om det är något annat du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller förstått varför alla spelar på PS och Fulltilt, det är ju egentligen belagt med skatt och man sponsarar ett amerikanskt storföretag (svenska pengar hamnar i USA) mm. Varför kan inte en europeisk eller allra helst en svensk sida växa till liknande nivåer i spelarantal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller förstått varför alla spelar på PS och Fulltilt, det är ju egentligen belagt med skatt och man sponsarar ett amerikanskt storföretag (svenska pengar hamnar i USA) mm. Varför kan inte en europeisk eller allra helst en svensk sida växa till liknande nivåer i spelarantal?

 

Du svarar nästan på den frågan själv;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag kollar på pstars hemsida men hittar inget som verifierar ditt påstående angående cleara bonusar värda 28% i rb??? osv..? Förstår absolut inte vad du menar, det enda jag kan hitta är att du kan tjäna FPP och VPP för dom kan du handla för i vip shopen där det även finns kontanter du kan "handla".

 

Länka om det är något annat du menar?

 

När du blir supernovaelit så kommer den FPP du drar in motsvara 28% (jag har för mig attd et är mer enligt 2+2) rakeback eftersom du kan köpa cashbonusar med dessa fpp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag kollar på pstars hemsida men hittar inget som verifierar ditt påstående angående cleara bonusar värda 28% i rb??? osv..? Förstår absolut inte vad du menar, det enda jag kan hitta är att du kan tjäna FPP och VPP för dom kan du handla för i vip shopen där det även finns kontanter du kan "handla".

 

Länka om det är något annat du menar?

 

Man kan köpa $4000 bonus för 250000 FPP. Du kan räkna på det. Men jag lovar att det blir 28% om du är Supernova.

 

När du blir supernovaelit så kommer den FPP du drar in motsvara 28% (jag har för mig attd et är mer enligt 2+2) rakeback eftersom du kan köpa cashbonusar med dessa fpp

 

Supernova räcker. Med elite får man 40% om man köper samma bonus, och ännu mer om man t.ex. satsar på bilen.

 

Utöver poängen får man också bonusar, även om dessa är relativt få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en kommentar från en Pokerstars ansvarig på annat forum. Det var ungefär 1000 personer som var Supernova (eller om det var Supernova Elite). Eftersom det i snitt finns 25-30.000 cashspelare aktiva så är det rimligtvis minst ett par hundratusen olika spelare bara på cashsidan (räknat på ett par timmar var i snitt). Lägg på likan många(?) SnG spelare så har du en halvmiljon spelare. Om bara de 1.000 som spelar mest kommer upp i anständiga procent så är det alltså en av femhundra ungefär. Övriga hamnar mycket lägre.

 

Skulle vara intressant om det finns någon sida som jämför vad de olika siterna tar i rake. Alltså inte vad man kan få tillbaka utan vad man får betala till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag kollar på pstars hemsida men hittar inget som verifierar ditt påstående angående cleara bonusar värda 28% i rb??? osv..? Förstår absolut inte vad du menar, det enda jag kan hitta är att du kan tjäna FPP och VPP för dom kan du handla för i vip shopen där det även finns kontanter du kan "handla".

 

Länka om det är något annat du menar?

 

Bonusarna som sådana är värda ca 20%RB.

Vip-poängen anses vara värda 0,016$/fpp vilket skulle göra det till en total RB på 28%.

Nu hittar jag dock nästan ingenting i den där shoppen som är värt 0,016$/fpp...

Sedan förutsätter det ju även att man hade köpt de där grejerna från shoppen ändå, så jag skulle vilja räkna ner värdet en del.

Kontanter kan du bara köpa om du är silver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få se om jag förstått det hela rätt?

 

Ju högre VIP-status man har ju mer FPP tjänar du?

 

MONTHLY VIP LEVELS

VIP Level VPPs Required FPP Multiplier

 

BronzeStar None N/A

 

SilverStar 1,200 50% (1.5 FPPs per 1 VPP)

 

GoldStar 3,000 100% (2 FPPs per 1 VPP)

 

PlatinumStar 7,500 150% (2.5 FPPs per 1 VPP)

 

YEARLY VIP LEVELS FPPs per 1 VPP)

VIP Level VPPs Required FPP Multiplier

 

Supernova 100,000 250% (3.5 FPPs per 1 VPP)

 

Supernova Elite 1,000,000 400% (5 FPPs per 1 VPP)

 

 

 

 

http://www.pokerstars.com/vip/earn/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusarna som sådana är värda ca 20%RB.

Vip-poängen anses vara värda 0,016$/fpp vilket skulle göra det till en total RB på 28%.

Nu hittar jag dock nästan ingenting i den där shoppen som är värt 0,016$/fpp...

Sedan förutsätter det ju även att man hade köpt de där grejerna från shoppen ändå, så jag skulle vilja räkna ner värdet en del.

Kontanter kan du bara köpa om du är silver.

 

Varför vill du räkna ner värdet? Om man köper supernovabonusen (och spelar in den) så får man cash som man sen kan göra vad man vill med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du räkna ner värdet? Om man köper supernovabonusen (och spelar in den) så får man cash som man sen kan göra vad man vill med.

 

Räknade på brons. Varken Ferna eller jag är supernova och lär knappast bli det heller. Skulle jag kunna köpa cash för fpp-poängen så skulle jag göra det.

Värdet på fpp-poängen är väl lite drygt 25-30% sämre om man ska köpa prylar för dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade på brons. Varken Ferna eller jag är supernova och lär knappast bli det heller. Skulle jag kunna köpa cash för fpp-poängen så skulle jag göra det.

Värdet på fpp-poängen är väl lite drygt 25-30% sämre om man ska köpa prylar för dom?

 

Ok, då är det betydligt sämre, dels för att du får färre FPP/rejkad dollar och dels för att du inte har möjlighet att köpa de saker med bäst värde.

 

Prylarna har, som du skrev, ungefär 25-30% sämre värde, t.ex. Playstation 3-priset motsvarar $0.012/FPP (om man räknar på Prisjakts bästa pris).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars ger som sagts inte så mycket rb som andra sidor, men vad de däremot har är en lägre grundrake.

 

De har lite skumma nviåer på rejken, vilket kan göra att man betalar högre % rake ju högre man spelar (inte många sidor som har det så).

 

Spelar man på en nivå som har en låg rake som 6.25% och har 28% rb blir det en total rake på 4,5%, vilket motsvarar 50% rb på en sajt som kör standard rakeschema (10+1, 20+2 osv).

 

Alltså på Stars kan du betala lika låg rake som killen som skryter om sina 50% rb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...